Vraagjes over aanschaf PC

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoor

Vraagjes over aanschaf PC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 15:56

Hallo bokkers *\o/*

Ik heb een aantal vraagjes:
-Ik wil binnenkort een PC gaan aanschaffen, ik heb al een laptop maar het werkt toch net niet ofzo :')
Dus waar moet ik op letten als ik er een ga kopen? En wat raden jullie aan? het liefste in lagere prijsklasse (<200)
-Ik heb dus een Tv/monitor die je voor beide kan gebruiken, deze heb ik nu al een half jaartje! Nou vroeg ik mij af, of je m als monitor kan gebruiken, en ook nog gewoon TV kan kijken? :)

Ik hoop dat jullie een antwoord weten!
Want ik heb hier totaal geen verstand van :')
Laatst bijgewerkt door Iejoor op 03-02-15 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:10

Je moet wel praktisch blijven denken.

Kijk je op dezelfde plek tv als waar je computert? Ik niet bijvoorbeeld. Dus tv en monitor in een is wat lastig. Daarbij: is je tv dan zo klein of wordt je monitor zo groot?

pc < 200 gaat hem niet worden denk ik, tenzij tweedehands.

Wat werkt er niet aan je laptop?

Wat doe je met de pc/laptop? School? Internetten? Zware spellen?

EDIT: vraag of een mod je titel veranderd naar 'vraagjes over aanschaf pc/laptop'
Deze titel is veel te vaag dus klikken veel mensen niet aan.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 16:14

Ja, gewoon in mijn kamer ;) Mijn TV is 25 inch.
Oh, oke! wat zou het dan ongeveer moeten zijn? :)

Ik kan niet makkelijk bestanden doawnloaden, en ik kan mijn, toetsen bord niet verder achteruit zetten, waardoor ik heel erg snel krijg, en ik vind het een beetje klein :o oh ja en het besturings systeem vind ik niet handig (Ik heb overgins een HP chromebook)

Voornamelijk school, internetten en wil graag Minecraft weer gaan spelen :)

EDIT: Veranderd :)

miccamaaike

Re: Vraagjes over aanschaf PC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:21

Als je laptop verder prima werkt dan zou je kunnen overwegen om een los toetsenbord en muis te kopen en hem dan aan te sluiten op je monitor. Dan kun je hem als computer gebruiken, zonder een computer te hoeven kopen. Zo heb ik eerder ook veel gewerkt.
Besturingssysteem vind je niet handig? Neem aan dat er gewoon windows op staat? Kwestie van wennen want onder de 200 iets anders vinden lijkt mij onmogelijk.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:23

Daar moest ik ook meteen aan denken. Zet de laptop dan iets hoger zodat je makkelijker kijkt, en werk verder op een los toetsenbord.

Waarom downloaden niet makkelijk gaat is natuurlijk de vraag: ligt dat aan je internetsnelheid of aan de laptop?

Wat voor besturingssysteem zit erop?

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 09:07

Het is een HP cromebook en werkt via de Cloud.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HP ... e=94926267
Deze ^^
Het werkt echt via internet, en ik ben gewoon windows gewent, en dit is een bestuuringssyteem via Google. Ik vind het echt niet fijn werken, je kan geen bestanden douwloden (Die docenten je sturen), printen moet je een andere printer voor kopen. Alles wat niet speciaal gemaakt is voor de Cromebook werkt er niet op.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:19

200 euro voor een pc gaat hem echt niet worden. Een beetje een degelijke bak kost al zo'n 500-600 euro aan onderdelen en dan moet je hem zelf in elkaar zetten en nog een besturingssysteem kopen. Als je voor een klein bedrag rond wil zijn moet je dus tweedehands gaan kijken. Als je wil Minecraften is het wel handig als er een videokaartje in zit. Niet een heel luxe model of zo, maar je wil niet moeten spelen op de geïntegreerde graphics van een CPU, dat is gewoon te langzaam.

Ik raad je aan om eens op Tweakers te gaan kijken. Je kunt daar advies vragen, maar ze hebben ook een tweedehands marktje waarop mensen hun oude pc's aanbieden. Voordat je zoiets aanschaft kun je dan een topic aanmaken waarin je advies vraagt of de pc geschikt is voor jouw doeleinde en of de prijs redelijk is.

Pc's nieuw in de winkel kopen raad ik eigenlijk iedereen af, omdat het nooit is afgesteld op je eigen doeleinden. Vaak stoppen ze er een duur onderdeel in en compenseren ze dat met slechte meuk waardoor je nog niet kan doen wat je wil. Altijd ff laten controleren door iemand die er verstand van heeft en geen verkoper is, dus. ;)

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 11:47

Bedankt voor je uitleg! Ik zal eens kijken :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:50

Lovealmar schreef:
Hallo bokkers *\o/*

-Ik wil binnenkort een PC gaan aanschaffen, ik heb al een laptop maar het werkt toch net niet ofzo :')
Dus waar moet ik op letten als ik er een ga kopen? En wat raden jullie aan? het liefste in lagere prijsklasse (<200)

Ik zou óf het budget omhoog gooien óf dit plan laten varen en je laptop aan je TV koppelen.
Citaat:
-Ik heb dus een Tv/monitor die je voor beide kan gebruiken, deze heb ik nu al een half jaartje! Nou vroeg ik mij af, of je m als monitor kan gebruiken, en ook nog gewoon TV kan kijken? :)

Er geen verstand van hebben is een rekbaar begrip, je kan jezelf erin verdiepen, en daar leer je van en dan weet je al een stuk meer waar je over praat.

Je TV kan je gebruiken voor óf een monitor óf als TV, beide tegelijk aan gaat niet werken, je TV geeft namelijk beeld waarvan jij de output bepaald. (laptop/PC of TV signaal).

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 14:42

Quad schreef:
Lovealmar schreef:
Hallo bokkers *\o/*

Ik zou óf het budget omhoog gooien óf dit plan laten varen en je laptop aan je TV koppelen.
Citaat:

Er geen verstand van hebben is een rekbaar begrip, je kan jezelf erin verdiepen, en daar leer je van en dan weet je al een stuk meer waar je over praat.

Je TV kan je gebruiken voor óf een monitor óf als TV, beide tegelijk aan gaat niet werken, je TV geeft namelijk beeld waarvan jij de output bepaald. (laptop/PC of TV signaal).

Oke heel erg bedankt! :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:46

Simoonzel schreef:
200 euro voor een pc gaat hem echt niet worden. Een beetje een degelijke bak kost al zo'n 500-600 euro aan onderdelen en dan moet je hem zelf in elkaar zetten en nog een besturingssysteem kopen. Als je voor een klein bedrag rond wil zijn moet je dus tweedehands gaan kijken. Als je wil Minecraften is het wel handig als er een videokaartje in zit. Niet een heel luxe model of zo, maar je wil niet moeten spelen op de geïntegreerde graphics van een CPU, dat is gewoon te langzaam.

Ik raad je aan om eens op Tweakers te gaan kijken. Je kunt daar advies vragen, maar ze hebben ook een tweedehands marktje waarop mensen hun oude pc's aanbieden. Voordat je zoiets aanschaft kun je dan een topic aanmaken waarin je advies vraagt of de pc geschikt is voor jouw doeleinde en of de prijs redelijk is.

Pc's nieuw in de winkel kopen raad ik eigenlijk iedereen af, omdat het nooit is afgesteld op je eigen doeleinden. Vaak stoppen ze er een duur onderdeel in en compenseren ze dat met slechte meuk waardoor je nog niet kan doen wat je wil. Altijd ff laten controleren door iemand die er verstand van heeft en geen verkoper is, dus. ;)

Met dat onderste gedeelte ben ik het vooral eens. Ik zou dan denk ik ook eerst op Tweakers gaan kijken en rondvragen.