Groen lichtje webcam?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Groen lichtje webcam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 13:12

Ik zat gewoon achter mijn computer, toen het lichtje van mijn (ingebouwde) webcam ineens aan was. Ik gebruikte geen skype of computercamera (dat had ik afgesloten). Ik heb er nu een papiertje over geplakt.

Wat betekent dat groene lichtje bij mijn windows computer?

Edit: Het lichtje ging uit na het plakken van mijn papiertje.

Drogon

Re: Groen lichtje webcam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:14

Betekend dat niet gewoon dat je webcam aanstaat? Dat is bij apple iig wel zo. Papiertje erover heen plakken is altijd verstandig! :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 13:16

Ik vind het alleen zo gek dat hij aan is, ik gebruikte hem niet. Of doen windows computers dat wel vaker? Haha.

Ik ging het opzoeken op google maar toen kwam ik op allemaal enge dingen, dus ik hou mijn papiertje erop en ga niet verder zoeken. Ik dacht, ik vraag het even.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:18

Plak hem af!! Er zijn zat redenen om mensen te bespioneren, en dat gebeurt ook regelmatig. Ik heb er een sticker over heen geplakt.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 13:22

Hij is nu afgeplakt en het lichtje is uit :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:26

Dan zou ik zeker eens je systeem scannen op spyware. Download Malwarebytes en voer een volledige scan uit.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 13:30

Is malwarebytes betrouwbaar of haal ik dan alleen nog maar meer onzin binnen? Ben altijd een beetje bang bij downloads die ik niet ken.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:35

Het is inderdaad een manier om door de webcam je te bespioneren. Het is slim om er een sticker op te plakken als je dit gebeurd. Het is mij nog niet overkomen dus heb er ook niets overplakt.

Ik zou voor AVG virus scanner gaan ;) die is veilig.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:40

Malwarebytes is veilig, AVG is een prima virusscanner maar er zijn meerdere goede. Als je een beetje verstandig bent staat er een virusscanner met actuele updates op je laptop, laat je niet verleiden tot het installeren van een tweede. Het zijn net kempvissen, zet er twee bij elkaar en ze vechten elkaar dood ;)

Malwarebytes werkt anders, vandaar dat deze wel naast een virusscanner gebruikt kan worden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:43

Ik gebruik ook Malwarebytes. Ik heb mijn webcam op de laptop standaard afgeplakt. Ik zou toch even gaan scannen op ellende want zo'n webcam gaat natuurlijk niet vanzelf aan.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:51

Mariett schreef:
Is malwarebytes betrouwbaar of haal ik dan alleen nog maar meer onzin binnen? Ben altijd een beetje bang bij downloads die ik niet ken.

Ja, de gratis versie is overigens geen realtime protectie, je moet dus telkens handmatig de controle uitvoeren. Het is zeer effectief tegen spy- en malware alsmede andere virussen.