+ geen wc bovenMijn huis, waar ik nu een half jaar in woon, heeft een VAB (voorheen agrarisch bedrijf) bestemming, er werd mij destijds bij de gemeente gezegd dat ik geen bouwvergunning zou krijgen om iets te veranderen aan het huis, maar met de nieuwe regels heb ik idd geen echte vergunning nodig. Volgens de check ook slechts een melding.
Ik heb hier ook al 350m2 asbest verwijderd en nieuwe dak op alle schuren laten leggen. Daar was dus ook geen "bouw"vergunning voor nodig(ook alleen melding). Vallen mijn badkamer plannen in dezelfde catagorie ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik zou de VAB bestemming kunnen omzetten in woonbestemming maar dan zou ik een van de loodsen moeten slopen ( je mag dan max 200m2 aan bijgebouwen hebben) en dat wil ik niet
oh en ja, dan zou ik ook even 10.000euro moeten betalen om het om te laten zetten 
nu zal ik reacties krijgen als "de gemeente bellen!" dat wil ik ook doen, alleen wil ik ook geen slapende honden wakker maken, wellicht als ik via de website "melding" maak, wat toch moet, kijken ze niet eens naar de VAB bestemming. Wil me even voorbereiden. Heb in een diep grijs verleden ook eens bij een gemeente gewerkt en ik weet dat de ene gemeente de andere niet is qua interpretatie vd regels.