private lease auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

judith__

private lease auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 20:55

Hallo lieve bokkers,

Onze auto is inmiddels al weer een aantal jaar oud. en nu die met allerlei dingen begint te komen.
zijn wij wel toe aan een nieuwe auto. maar nu wil het geval dat wij op dit moment niet het geld hebben om een nieuwe auto aan te schaffen, zodoende kwamen wij bij private lease uit.
En dit zijn wij nu aan het uit zoeken. wat kost het wat komt er allemaal bij kijken en zitten er geen addertjes onder het gras?

vandaar dat ik hier boksers wil vragen of zij er ervaring mee hebben, en bij welk bedrijf zij dan lease en waarom ben je op lease overgegaan.

ik heb de zoek fucntie gebruikt en er was1 topic over dit onderwerp maar daarin staat niet veel informatie en is al ouder van daar dat ik dit topic open.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:01

Er heeft laatst een stuk in de consumentengids gestaan over private lease.
Nu is ook de consumentenbond geen heilig boontje, maar er stond wel een duidelijke uitleg in en waarom je bepaalde auto's wel of niet moest leasen. Geeft je in ieder geval een goed overzicht van wat er wel en niet bij zit.

Bedenk wel dat een vergelijkbare, niet te grote auto van enkele jaren oud fors goedkoper is om te rijden dan een nieuwe. Ook die tweede hands kun je middels een financieringsprogramma afbetalen. Kwestie van goed opletten en zaken naast elkaar leggen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:08

Wil je alleen meningen van boksers horen? Kun je beter een boks-forum zoeken ;) (bokkers is het woord wat meestal gebruikt wordt)

Zonder grappen, ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar ik vraag me af: waarom zou je dan niet een goede tweedehandse kopen? Mij lijkt dat dat uiteindelijk best goedkoper kan zijn. Ik zou de verschillende opties (lease, tweedehands, nieuw) even vergelijken met elkaar.. Wat ikke zegt eigenlijk dus :P

Quad

Re: private lease auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:42

Ik zou niet meer uitgeven dan wat je hebt, bij een private lease constructie zit je meestal er direct voor 3 of 5 jaar aan vast.

Ik durf mijn handen er niet aan te branden, zolang je het geld er niet voor hebt.

judith__

Re: private lease auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 14:26

ikke, dat stuk ga ik maar eens even opzoeken en goed doorlezen.
We hoeven opzich geen nieuwe auto een goede tweedehands is ook prima. echter moet onze auto dan wel eerst verkocht gaan worden, en daar gaan we niet zodanig veel geld voor krijgen dat we er na wat bijleggen een goede voor terug kunnen kopen, naar onze wensen.

imd, boksers natuurlijk sorry voor de spelfout
ook hebben we al aan een fiscale lening gedacht. maar ja dan komen er boven de maandelijkse auto kosten nog de afbetaling van de lening en dat willen we liever niet.

quad, opzich hebben we prima het geld om onze auto te onderhouden of eventueel een te lease.
alleen deze auto krijgt steeds meer kuren en voor dat die er mee ophoudt willen we graag een andere.
vandaar dat wel wat aan het rond kijken zijn naar de mogelijkheden zo ook lease.

bedankt voor de antwoorden alvast boksers!