Goede en leuke eerste auto?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Goede en leuke eerste auto?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 23:36

Hoihoi!

Ik heb een week geleden mijn rijbewijs gehaald en nu wil ik graag een eigen autootje. Ik zal wel eerst wel wat moeten sparen maar ik kan wel alvast rond kijken.

Maar nu wil ik een niet al te dure auto rond de 1000 euro. Het liefste wil ik een ford ka de nieuwe, maar die is gewoon een stuk duurder en het is erger als je hierin een deuk rijd ipv een auto van 1000 euro. Daarbij lijkt het me leuk en handig om een eigen auto te hebben en wil ik graag rij ervaring op doen, want ik zal niet vaak gaan rijden in de auto van m'n ouders.

Ik heb al gekeken en zag een super leuke donker paarse ford ka, het oude model. Alleen nu hoor je veel dat deze snel roesten? Bij die ik had gezien stond erbij geen roest, maar ja tot hoever moet je zoiets geloven?

Wat is nog meer een leuke betaalbare eerste auto? Nu wil ik wel een auto met een beetje een leuk uiterlijk. Zoals die oude ford ka vind ik een geinig ding en leuke kleur.

Dus wie heeft tips voor als ik straks in mei ga kijken voor een autootje? :)

Saaams

Re: Goede en leuke eerste auto?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:38

Kijk anders eens naar de peugeot 107 deze zijn echt keihard. Gaan niet snel stuk en anders zijn de onderdelen heel goedkoop. Aanschaf is ook goedkoop en rijden erg zuinig. Mijn zus heeft er veel plezier van.

Zelf heb ik een toyota aygo. Ook mijn eerste auto. Maar deze ligt boven je budget.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:40

Ik had en heb nog steeds een Opel Corsa. Echt fijne autootjes, en zeer betrouwbaar. Mijn vader onderhoud hem en is er ook echt tevreden over. Heb nu een iets luxere en duurdere, maar begonnen met 1 van 900euro. Prima autootje :) Helaas reed er 1 met 60 km/uur achterin en was hij totall los :(:)

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:41

Zodra ik mijn rijbewijs heb gehaald (ben nog bezig :D) koop ik een Nissan Micra! Lees er erg goede dingen over en zijn redelijk betaalbaar! :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:42

Alleen is het nadeel van de oude opel corsa's dat ze onder vrij snel roesten.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:08

Peugeot 107 of Opel corsa. Ford fiesta is ook leuk en zuinig!

Ford ka is echt niks vind ik.
Roesten vooral in de dorpels!

Toyota starlet kan ook trouwens! Erg goede auto's! In aanschaf waarschijnlijk wel iets duurder, maar zie vooral op mijn werk dat deze 9 van de 10x vlekkeloos door de keuring komen!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:12

Ik ben ook af en toe aan het snuffelen :D ik volg voor ideeën

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:14

Daihatsu cuore!

Kost je aan verzekering nog geen 40 euro en aan wegenbelasting nog geen 15 per maand. Zijn betrouwbaar, zuinig, hele goede wegligging voor een kleine en lichte auto. Echt een fantastische wagen voor je budget! Pittige wagentjes om mee te rijden.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:15

Ik heb een peugeot 107, helaas wel boven jouw budget. Heerlijke auto! Zuinig, ligt lekker op de weg, en leukste van alles: je kan overal makkelijk parkeren haha.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:17

Oude type Ford Ka niet aan beginnen, die roesten echt letterlijk onder je kont weg. Ik heb van verschillende automonteurs hier genoeg negatieve verhalen over gehoord.
Mijn eerste eigen auto was een Opel Corsa uit 1996. 400 euro voor betaald, 2 jaar mee gereden. Helaas eind december overleden. Cylinders waren niet helemaal goed meer en net teveel roest bij de assen.
Verder altijd heel goed onderhouden geweest. Ook prima autootjes om in te beginnen, kom ze nog steeds vaak tegen.
Daarvoor had ik de de Ka (uit 2010) van mijn schoonmoeder te lease voor een jaartje, dus vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs had. Als ik het geld had, had ik die zeker van haar overgekocht. Was echt een hele fijne auto.

Maar ik volg ook verder nog even mee hier, want ben nu uiteraard op zoek naar een waardige vervanger.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:32

Ik rij al 5 jaar in mijn eerste autootje rond: een inmiddels 19 jaar oude Citroën saxo. En kan het ook aanbevelen. Zeer goede auto naar leeftijd. Ik heb er nooit problemen mee.
Onthoud 1 ding: een tweedehands auto is als een loterij, je weet nooit of je er geluk mee hebt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:42

Dat klopt helemaal en neem zeker iemand met verstand van zaken mee :)

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 02:02

MalaQ schreef:
Zodra ik mijn rijbewijs heb gehaald (ben nog bezig :D) koop ik een Nissan Micra! Lees er erg goede dingen over en zijn redelijk betaalbaar! :j

ik heb als eerste auto de Nissan Micra, superfijne auto, maar zeker niet onder de 1000 euro... misschien het oudere model wel, dat weet ik niet, mijne is uit 2005 :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 07:42

Mijn moeder heeft een Ford Ka, oud model, en dat is een prima auto hoor :) Roest nog niet. Als je zo'n auto een beetje netjes behandeld blijven die wel goed hoor. Als je er een kan vinden die altijd binnen heeft gestaan bijvoorbeeld.. en je laat em eventueel voor een paar honderd euro tectyleren, dan kun je daar járenlang plezier van hebben.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:05

Volkswagen Polo is ook niet duur in aanschaf tweedehands, ook een leuke eerste auto.
Mijn moeder heeft ook een ford Ka, rond de 10 naar oud & die gaat ook nog steeds goed. :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 08:14

Ik heb volgens mij even alle auto's bekeken die hier werden genoemd.

Daihatsu cuore en Opel Corsa enz vind ik geen mooie auto, ik vind de ronde autootjes mooier, zoals de ford ka en de Peugeot 107, maar nu vind ik de Peugeot 107 wel een stuk prijziger.
Ik vind de donker paarse ford ka echt leuk maarja, wil ook niet iets waar ik gelijk duizenden euro's gelijk uit kan aangeven.

Nu lijk ik een beetje een zeur, maar wil wel iets dat er een beetje mooi uit ziet voor mij, het is voor mij toch een hoop geld en wil dan wel iets wat ik het helemaal vind...

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:15

November108 schreef:
MalaQ schreef:

ik heb als eerste auto de Nissan Micra, superfijne auto, maar zeker niet onder de 1000 euro... misschien het oudere model wel, dat weet ik niet, mijne is uit 2005 :Y)

Een vriend van me heeft er een uit '85, betaald zo'n 20€ per maand aan verzekering en belasting. :D

Nou heeft hij ook wel veel verstand van auto's en waarschijnlijk ook veel mazzel gehad. Hij heeft er zo'n 400 euro voor betaald, wel net nieuwe remschijven erop en nog wat kleine dingetjes.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:18

Mijn buurman die auto handelaar is koopt geen oude ka's meer op. Hij heeft er hoogstens es een staan die uit een inruil komt maar het is vrijwel altijd ellende. De nieuwe types zijn overigens n stuk beter :j

Ik moet ook opzoek naar een auto maar mijn budget ligt wat hoger en ik wil graag een 5 deurs. De aygo/107/c1 zijn wel favoriet. Daar lekt wel es wat aan, schijnt echt n kwaaltje te zijn, maar dat is snel te fixen en kost ook niet zoveel.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:22

Maar als je echt iets wil wat mooi is en ook goed rijd.. dan kom je toch echt een paar klasses hoger uit.
Peogeot 106 of 206

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:24

Ik heb een Toyota corolla uit 97, volgens mij niet stuk te krijgen :D
heb er in elk geval weinig onderhoud aan.
Heb er 3 jaar geleden 1250 voor betaald.
Wel vrij zwaar geloof ik voor de wegenbelasting maar wel echt een auto waar je ook nog wat in mee kan nemen.
Kerstbomen, week op vakantie, vloeren etc :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 08:27

Saaams schreef:
Maar als je echt iets wil wat mooi is en ook goed rijd.. dan kom je toch echt een paar klasses hoger uit.
Peogeot 106 of 206

Ik had gekeken naar de 206, die heb je wel tussen de 1000 en 2000 euro maar vaak staan er dan al km op in de 200000.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:36

Ik rij een renault twingo. Super auto. Heb m nu 5 jaar en weinig mee gehad. Echt n aanrader

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:41

Ik heb een deawoo matiz en ik ben er zeer tevreden over. Leuk autootje, zuinig en niet duur in verzekering/wegenbelasting al zou jij met verzekering wel wat duurder uit zijn omdat je nog jong bent. In ieder geval veel veilige km voor welke auto je dan ook kiest

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:44

Ik heb jaren in een peugot 106 met choke rondgereden. Hij was van mij stiefvader maar ik mocht hem altijd gebruiken. Heerlijk zo'n roestbak. Hij dronk niet veel, was snel en goedkoop in onderhoud. Toen broerlief ook zijn rijbewijs kreeg werd de peugot verkocht ( ;( mijn grote liefde) maar hij bracht opnieuw 500 euro op. Wegens de grotere afstanden dat wordt gereden hebben we een opel astra gekregen. Veel veiliger. Nog steeds goedkoop. Ondanks dat het een oudelullen auto is in de kleur bordeauxrood ben ik er enorm blij met dat ding! Was wel boven je budget (750) aangezien hij vrij nieuw was en niets op de teller had. Maar er zijn veel meer goedkopere te vinden!

Ik zou niet te veel eisen stellen aan je eerste auto. Zolang die maar veilig en goedkoop is zou ik tevreden zijn. Schaderijden is nml heel makkelijk :)

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:50

Had ook n Nissan micra als eerste auto
Wel wat verder doorgespaard dus hij was niet al heel oud maar zag m pas nog rondrijden! Hij was uit 2001 dus inmiddels aardig op leeftijd en zag er nog prima uit.
Heb twee x een micra gehad en zou d'r zo weer een kiezen alleen vind ik de nieuwe modellen niet zo mooi als de oude