Laptop advies gevraagd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IrishCold

Laptop advies gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 18:24

Hallo !

Ik zoek een laptop die sowieso 2 spellen(sims 4 en WOT) kan draaien met gemak.
En waar er Lightroom op kan.

Zelf kom ik uit op http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/LE ... langId=-11

Iemand die kan zeggen dat wat ik wil op deze kan? Ik heb er namelijk geen verstand van.
Ik ben wel van plan om nog naar een winkel te gaan.

Quad

Re: Laptop advies gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:52

Wat is je budget en naar welk schermgrootte gaat je voorkeur naar uit?
Bij de mediamarkt is er vanaf woensdag 28 januari tot 1 februari btw vrije dagen, je krijgt dan effectief 17,3% korting.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:14

Ik zal je alvast uit je dromem helpen. Laptop gaat al niet met die eisen die jij wilt samen. Daarom heb ik een computer kast in elkaar laten zetten scheelt je nog geld ook

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:16

DShots schreef:
Ik zal je alvast uit je dromem helpen. Laptop gaat al niet met die eisen die jij wilt samen.

En waarom zou dat niet kunnen? De enige eis die de TS heeft neergezet zijn de 2 spellen en applicatie die het moet kunnen draaien, deze stellen niet zoveel voor iig.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:20

Voor lightroom heb je minimaal 4 gb nodig. En er zit een intel grafisch videkaart aan

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:22

DShots schreef:
Voor lightroom heb je minimaal 4 gb nodig. En er zit een intel grafisch videkaart aan

4GB werkgeheugen, makkie.
Intel GPU, makkie.

Werkt allemaal prima met lightroom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:23

Geloof me, als je er Sims4 op kan draaien dan gaat ie Lightroom ook echt wel trekken hoor...

Heb een hele tijd geleden zelfs op m'n Netbookje van 4 jaar oud nog van alles draaiend gekregen, inclusief photoshop en lightroom :+

Enneh, in deze laptop die de TS uit heeft gezocht zit ook 4gb geheugen dus dat lijkt mij geen punt :+

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:24

Ja alleen ligthroom. Dan komem je spellen nog he. ik raad het je af. Maar dat moet je zelf maar kijken. ik vind het in elk geval zonde van je geld.

Rachelle weet het beter. dus ik ontstip :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:28

Die spellen hoeven niet tegelijkertijd te draaien met Lightroom he...

Werkgeheugen (RAM - 4gb dus) is daarbij ook iets anders dan opslagruimte dus ik denk dat dat echt geen punt is.

TS, mocht je echt twijfelen, dan kun je altijd de specificaties van de spellen en programma's meenemen die je graag wilt kunnen draaien op je laptop. De medewerkers bij de Mediamarkt kunnen je vaak aan de hand van een paar vragen al vertellen of deze laptop geschikt is voor jouw doeleinden, of welke laptop dit wel zou kunnen draaien :j

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:28

DShots schreef:
Ja alleen ligthroom. Dan komem je spellen nog he. ik raad het je af. Maar dat moet je zelf maar kijken. ik vind het in elk geval zonde van je geld.

Een laptop kan prima werken, alleen hangt natuurlijk wel een beetje af wat voor laptop je kiest.
De laptop die de TS in de startpost heeft staan is niet zo bijzonder, daarom moet er eerst input komen van de TS over welk budget we praten.

Sims 4 en World of Tanks vereisen niet zulke speciale specificaties. Ik ga er vanuit dat ze beide op de op de laptop draaien zoals uitgezocht door de TS, maar het kan beter.

Maar glashard zeggen dat het niet werkt, nope daar geloof ik niet in.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:00

Quad, verkijk je niet op Sims. Die spellen zijn zwaarder dan je in eerste instantie zou denken. Zonder überhaupt een afzonderlijke videokaart zie ik haar geen Sims 4 draaien, en anders zal het met héél veel haperen en hangen en gedoe gepaard gaan. Ik heb hier een tamelijk goede laptop staan en met Sims 3 bijvoorbeeld heeft zelfs deze "moeite" (hij wordt vooral erg heet). Ik weet dat er gezegd wordt dat Sims 4 beter te draaien zou zijn, maar mijn oude laptop die in een iets hogere prijscategorie lag én überhaupt een videokaart had draaide Sims 2 niet zonder haperen.

Met world of tanks heb ik totaal geen ervaring dus daar kan ik niets over zeggen maar ik vrees dat de laptop uit de startpost die sims niet goed gaat draaien.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 14:35

Sorry voor geen reactie, internet ging hier niet helemaal goed.
Ik denk dat is met mijn pc(die ik ook nog heb). processort inter (r) core (tm) 2 quad cpu Q6700 @ 2.66 4gb maar naar een winkel ga en vraag of hij de spellen zou kunnen draaien en wat ik er aan moet veranderen om het wel draaiende de krijgen. Weten jullie wel onderdeel ik zou moeten installeren om beter prestaties te krijgen?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:06

Grafische kaart, processor is voldoende. Controleer wel of je voeding toereikend is hiervoor.