Boobytrap voor ongewenste bezoekers 's nachts op stal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Boobytrap voor ongewenste bezoekers 's nachts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 16:37

Heeft iemand een tip of tips ? Vanacht zijn hier mensen op stal geweest op ons erf die mijn paard hebben lastig gevallen en ik heb er zelf niks van gemerkt of gehoord. Ik hoorde van de buren dat ze geschop gehoord hebben om 1 uur 's nachts en ook mensenstemmen. Er heeft waarschijnlijk niks kunnen gebeuren maar waarschijnlijk is ze wel gedrogeerd. Ze heeft niet gelegen in haar box anders kon ik dat zien. Ze zijn ook in de schuur geweest en zijn tegen een emmer water aangelopen, ik zag water op de grond liggen wat ik erg vreemd vond. . Ze was suf en erg down toen ik haar vanmorgen ging voeren, normaal heeft ze haast om eten te krijgen en word ik altijd ontvangen met een hinnik en wat onrustig gedrag. Nu dacht ik meteen je bent niet lekker, ook weinig eetlust en haar hooi niet op. Ze is inmiddels weer de oude en ik heb geen verwondingen of iets apart kunnen zien, ook niet bij haar Vulva.
Ik ga nu iets maken met een visdraad die ik voor de deuren span met wat bellen of blikjes eraan vast om de hoek, ik sta open voor alle suggesties.

Ik woon in Limmen, gemeente castricum

cherrypower

Re: Boobytrap voor ongewenste bezoekers 's nachts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:40

ik weet niet of het kan, maar wat vaak ook helpt is een waakse hond dan laten de meeste mensen het vaak wel. Lijkt me wel heel erg vervelend om vreemde mensen ongenodigd op stal te hebben!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:42

Eng zeg!

Inderdaad geen kennis met een waakse hond die een (of meerdere) nachtje(s) in de stal mag blijven logeren?
Anders investeren in een camerasysteem?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:50

Je kan eventueel ook nep camera's ophangen, die hebben meest wel een lampje ofzo en sommige lijken net echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:52

Stroomdraadje over de grond en op knie hoogte. En dan natuurlijk geen wit draad wat 's nachts alsnog opvalt

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:02

Hoe goed is het terrein afgesloten? Fysieke afscheidingen (schutting, hekken, heg ed) heeft al een afwerend effect.

Nepcamera's en waakhonden zijn goede opties. MBT de hond moet hij wel buiten liggen dan, moet je ook willen...

Wat je ook kan doen is een lamp met bewegingsensor ophangen, als het licht aan gaat is het onprettiger voor mensen op andersmans terrein te zijn dus dat schrikt ook af (zeker in combinatie met de -nep-cameras)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:09

Het enige wat het eigenlijk moet doen is afschrikken... (Als ze daarna hun nek breken of wat dan ook, zou ik persoonlijk ook minder vervelend vinden :S), lampen, nepcamera's, een hond kan ook.. maar ik vraag me altijd af in hoeverre ik een hond zou willen neerleggen als er mensen zijn met verdovende middelen :S Wat doen ze nog meer? :S

Iets wat veel lawaai gaat maken, werkt vaak goed, maar is even kijken hoe je paarden er op reageren.. Ik zou dingen zo onlogisch neer proberen te zetten (omdat dit op korte termijn snel te regelen valt) dat het iig lawaai maakt (ja, het liefst nog Home-alone achtig dat ze helemaal bont en blauw en weet ik veel wat uit de stal komen..)

Maar dat er iemand wakker wordt is nu iig het belangrijkste... (Ik zou ook waarschijnlijk in de stal slapen maar dan sta ik niet meer voor mezelf in als er iemand binnenkomt...) Ik zou dat netjes overleggen met o.a. de politie, dat als je belt of wat dan ook, dat ze weten dat ze meteen in actie moeten komen..

Sowieso een heel eng idee dat je niet weet wat ze je paard hebben gegeven.. zou iig even contact opnemen met de DA....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:12

Camera ophangen? Dan kan je ze meteen filmen.
Draad spannen over de grond, dan gaan ze gegarandeerd languit?
Lamp met bewegingssensor?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:15

nou.... Juridisch gezien pakt het wellicht wat minder handig uit wanneer iemand zn nek breekt door een bodytrap := Dat het jouw niet interesseert zegt niet je hier geen verantwoordelijkheid in hebt (je wilt namelijk opzettelijk iemand verwonden, dan ben je aansprakelijk)

Iets nu op een onlogische plek neerzetten, tja. 1. hoelang ga je dat dan blijven doen? Ga je vanaf nu alles laten slingeren voor wanneer iemand terug komt? 2. WAt voor jou onlogisch is omdat je weet waar het hoort, voor iemand die daar nooit is geweest is het altijd goed opletten hoe en wat dus dan is het onverwachtse er een beetje af

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:17

Draad spannen zodat ze flink zich bezeren en vallen.

Dat van de stevige visdraden met daaraan blik etc. is een goed idee dat gaat herrie maken als er iets open en dicht gaan en lampen die aanspringen zodat iemand over het erf lopen en het liefst ook met flink geluid erbij, soort van alarmgeloei.

Pfff zeer vervelend dit, ze hebben zeker niks beters te doen, zooo ziek dit soort mensen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:22

Suzanne F. schreef:
Camera ophangen? Dan kan je ze meteen filmen.
Draad spannen over de grond, dan gaan ze gegarandeerd languit?
Lamp met bewegingssensor?

Levert in ieder geval leuke beelden op. _O- _O-

Nee. Even serieus. Minder dat ze op je terrein komen en dingen met je paard doen. Ik zou inderdaad ook actie ondernemen, maar 't wel een beetje gelijk houden met de wet, want anders komt het er straks nog op neer dat jij de foute partij bent. Camera's ophangen (nep of echt, afschrikken doet het wel), maar vergeet als je echte camera's ophangt niet een bordje bij te hangen dat er camera's hangen,
anders mag je het beeldmateriaal niet als bewijs gebruiken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:23

Je hebt ook simpele alarm dingen met een magneetje dat je op de deur zet, als de deur open gaat, gaat dat ding herrie maken.
Hoe de paarden er op dat moment op reageren zou ik dan even als ondergeschikt beschouwen.

Zoiets ofzo
http://www.spywebshop.nl/blog/deur-alarm/

Maar ik weet niet hoe ver jullie van de stal vandaan wonen.. Je hebt kans dat je het niet hoort als het te ver is.
En bij camera's moeten uiteraard ook kabels getrokken worden.

En wie weet komen ze gewoon niet terug, dat kan ook nog.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:24

Als ik het vermoeden zou hebben dat mijn paard gedrogeerd is zou ik direct bloed laten trekken door de da

Romyv

Joscaa schreef:
Camera's ophangen (nep of echt, afschrikken doet het wel), maar vergeet als je echte camera's ophangt niet een bordje bij te hangen dat er camera's hangen,
anders mag je het beeldmateriaal niet als bewijs gebruiken.

Plus, je mag niets van buiten jouw terrein op de beelden staan. Filmen van de weg bv is niet toegestaan.
Dit is best lastig allemaal :=

Anoniem

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:25

Romyv schreef:
nou.... Juridisch gezien pakt het wellicht wat minder handig uit wanneer iemand zn nek breekt door een bodytrap := Dat het jouw niet interesseert zegt niet je hier geen verantwoordelijkheid in hebt (je wilt namelijk opzettelijk iemand verwonden, dan ben je aansprakelijk)

Iets nu op een onlogische plek neerzetten, tja. 1. hoelang ga je dat dan blijven doen? Ga je vanaf nu alles laten slingeren voor wanneer iemand terug komt? 2. WAt voor jou onlogisch is omdat je weet waar het hoort, voor iemand die daar nooit is geweest is het altijd goed opletten hoe en wat dus dan is het onverwachtse er een beetje af

Mjah dat is dus ook het probleem... Maar als iemand aan je beest zit dan.. tjah ;) Je mag niemand iets slechts toewensen, maar sommige wens je ook niets goeds toe zeg maar...

En het probleem is ook dat het voor de paarden veilig moet blijven etc. Stel er gebeurd iets, moet je ook gewoon meteen de stal in/uit kunnen.... Dat maakt het zo ontzettend rot...

Maar het stomme is, tenminste dat zou ik hebben... Ik zou er dan vanavond al iets willen hebben hangen ;) En ik weet niet hoe makkelijk het is om zo snel aan iets te komen...

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:29

Je hebt van die bewegingssensors die herrie maken als ze iets zien bewegen, die kun je bijvoorbeeld in de poort hangen. Je zult vast wel een keer wakker worden van dat ding omdat er een kat voorbij loopt maar wellicht helpt het ook tegen ongewenste bezoekers

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:32

Webwinkels leveren vaak de volgende dag.
Het is vervelend dat het nu weekend is, dus dat zal dan pas dinsdag worden.

Ik weet niet of de gamma ofzo iets simpels heeft.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:32

Ik zou ook even melding doen bij de politie, dan weten ze ervan mocht er binnenkort elders in de buurt iets gebeuren. En zij kunnen je wellicht ook nog adviseren over wat je het beste kan doen om het in de toekomst te voorkomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:33

LadyMadonna schreef:
Als ik het vermoeden zou hebben dat mijn paard gedrogeerd is zou ik direct bloed laten trekken door de da

Inderdaad en ook de vulva laten controleren, emmer gepakt anders konden ze er niet bij }>

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:39

Wat grotere muizenvallen neerleggen?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:40

Avanti schreef:
Wat grotere muizenvallen neerleggen?

Rattenval heet dat ;)

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:40

Ik zou haast denken dan een bouwmarkt wel een bewegingsmelder heeft, mijn opa en oma hadden er ook eentje via een elektronicawinkel en volgens mij had makro ze ook

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:48

Heb je Politie ingelicht en da je paard laten controleren? Klinkt ernstig genoeg.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:59

Ganzen... Zijn heel waaks en maken ontzettend veel herrie... Daar word je zeker wakker van!