macbook apple of windows laptop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

juudii5

macbook apple of windows laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 21:56

Ik heb alles eens zitten vergelijken en voor een Windows laptop zit de prijs bijna op hetzelfde als een Apple.
(Word, antivirus )

Ik wil een klein scherm voor mijn ogen + gewicht van laptop.

Ik ben erg benieuwd naar de verschillende ervaringen en meningen van anderen...

MarlindeRooz

Re: macbook apple of windows laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:58

Sinds ik een macbook heb ben ik om.

Het WERKT gewoon, hij is altijd snel en loopt NOOIT vast. :j

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:59

Je kunt misschien een kleine macbook air kopen? Ik heb zelf een wat oudere macbook pro, en mijn moeder heeft een nieuwe. Maar beide zijn het enorm fijne laptops, ik zou echt niet meer zonder kunnen! :D

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 22:01

Nee dat zei de winkel inderdaad! Dat het nooit vast loopt..

Alleen windows of van Apple is tot
aal anders. Eenvoudig ook?

Macbook air was ik idd voor aan het kijken.
11 or 13 insch scherm. Of hoe schrijf je dat haha

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:02

juudii5 schreef:
Nee dat zei de winkel inderdaad! Dat het nooit vast loopt..

Alleen windows of van Apple is tot
aal anders. Eenvoudig ook?

Macbook air was ik idd voor aan het kijken.
11 or 13 insch scherm. Of hoe schrijf je dat haha

Ik vind Apple enorm eenvoudig, makkelijker dan windows. Maar je moet er natuurlijk even aan wennen, maar dat houd je altijd.

Inch :') haha

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 22:03

Hahahaha ja dat ja.:p
Thnx! Dus het is eenvoudig te besturen....

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:04

Ik heb een asus van de nseries. Met Windows uiteraard. Ik blijf erbij dat het gewoon een kwestie van smaak is. Ik zou nooit een macbook kopen en de meeste mensen met een macbook zouden nooit een Windows of wat dan ook willen. Ik kan ook hele video's renderen, high speed downloaden zonder dat ie vast loopt. Dus ik denk dat het gewoon ligt aan hetgeen jij fijn vind werken!

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:04

Ik ben cheap en heb de nieuwe eeebook van asus. Het werkt superfijn. Hij doet ongelofelijk lang met de accu, is licht, snel en makkelijk mee te nemen. Voor welk doel zoek je een laptop? Wat is je budget? Als je veel programma's als photoshop, dreamweaver ed erop wilt zetten is hij waarschijnlijk minder geschikt. Ik heb nu alleen qua relatief grote programma's dreamweaver (om websites te maken) erop staan en dat trekt hij prima! Ik zou zeggen echt super prijs-kwaliteit verhouding. Laptop is het antwoord van Windows op de Chromebooks en daardoor ziek goedkoop.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:05

Als ik nu weer een windows voor mijn neus heb dan heb ik zoiets van eeeh oja, hoe ging dat ook alweer. :=
Mac is veel logischer dan windows. :j

Dat is ook de reden dat zowel mijn moeder als mijn vader een iphone hebben, andere smartphones snapte mijn moeder gewoon niet. _O-

En mijn vader heeft er een van zijn werk (en een ipad) en het synchroniseert gewoon super goed met elkaar en het is te snappen. Zelfs mijn buurvrouw van bijna 75 wordfeud iedereen er uit met haar iPad. _O-
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 17-01-15 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:06

MarlindeRooz schreef:

Helemaal mee eens! :j

Daarbij komt ook nog dat je met een mac veel minder risico loopt om virussen op te lopen. 90% van alle laptops/computers draait op windows. Mensen die virussen verspreiden zullen daarom veel sneller kiezen om op windows een virus te verspreiden dan bij de kleine 10% die apple hebben.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:07

Ik vind apple sowieso gebruiksvriendelijker dan windows. Als gebruiker hoef je je feitelijk nooit bezig te houden met instellingen e.d. en wanneer je toevallig wel iets moet instellen, dan is het zoveel eenvoudiger. Wat ik misschien wel het grootste voordeel vind is het gegeven dat iedere macbook hetzelfde werkt. Of je nu een oudere versie hebt of een nieuwere.

Mijn macbook is nu 6 jaar oud, nog net zo snel als de dag dat ik hem kocht en de aluminium behuizing heeft mij al meerdere malen gered van een catastrofe; als hij niet te hard valt, dan heeft hij er niets van. Loopt idd NOOIT vast. Het is alleen even een investering, ook wanneer je bijvoorbeeld office erop wilt hebben. Werkt allemaal verder prima, aanschaf van het pakket is alleen duur.
Groot voordeel; accu gaat nog steeds bijna 8 uur mee. Je hebt echt heel goede beeldkwaliteit en verder staat apple gewoon al jaren (terecht) bekend als erg geschikt voor beeldbewerking en muziekbewerking.
Laatst bijgewerkt door _Jelske op 17-01-15 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:07

MarlindeRooz schreef:
Als ik nu weer een windows voor mijn neus heb dan heb ik zoiets van eeeh oja, hoe ging dat ook alweer. :=

En ook dat is persoonlijk. Ik vind mijn Windows (8.1) zo eenvoudig als het maar zijn kan. Misschien was Windows van 10 jaar geleden dat niet maar nu vind ik het easy as what :').

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:08

dancer_ schreef:
Ik heb een asus van de nseries. Met Windows uiteraard. Ik blijf erbij dat het gewoon een kwestie van smaak is. Ik zou nooit een macbook kopen en de meeste mensen met een macbook zouden nooit een Windows of wat dan ook willen. Ik kan ook hele video's renderen, high speed downloaden zonder dat ie vast loopt. Dus ik denk dat het gewoon ligt aan hetgeen jij fijn vind werken!

Klopt, het ligt zeker aan jezelf. Ik zou zelf al een macbook kopen door de programma's die erop zitten (iphoto, imovie etc.).
Ts ik zou naar de mediamarkt oid gaan en daar eerst even uitproberen voordat je erachter komt dat je het toch niet fijn vindt. ;)

Dat heb ik ook Marlinde, ik werk op school met windows, en dan moet ik echt áltijd vragen hoe je trema's enzo moet toevoegen, en hoe alles werkt. Echt irritant :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:09

dancer_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

En ook dat is persoonlijk. Ik vind mijn Windows (8.1) zo eenvoudig als het maar zijn kan. Misschien was Windows van 10 jaar geleden dat niet maar nu vind ik het easy as what :').

Ook toen ik nog een windows laptop had werd ik helemaal gek van windows 8, windows 8 was de druppel die de windows emmer deed overlopen. _O-

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:24

Wat wil je eigenlijk doen met je laptop?

Mijn dochter zegt namelijk dat als je geen ervaring hebt met Mac, dat de overschakeling van een Windows OS naar een Mac OS voor sommige mensen heel moeilijk is.

Ben je echt op zoek naar een laptop om foto's of video's mee te bewerken, of om muziek mee op te nemen en te bewerken dan kan je inderdaad beter naar een Apple op zoek.

Als je het ding gewoon voor wat Facebook, Bokt, mailen en filmpje kijken wilt gebruiken, blijf je beter bij Windows. Dat ken je en daar zul je niet snel last van hebben als je maar goed beveiligt.

Zelf heeft ze net een Asus Transformer Book (ASUS T100T), met windows 8.1, erop gekocht, ze werkt op haar desktop met Linux Mint en op haar GSM met een Android Jellybean. Die Asus heeft ze ook alleen maar gekocht om iets kleins op zak te hebben voor haar job, verder werkt ze eigenlijk altijd met haar Linux.

Ik werk nog gewoon met Windows XP. Alles wat daarna kwam was geen verbetering. If it ain't broken, don't fix it.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 22:30

Mijn doel is fotos bewerken. (Photoshop) films bewerken, muziek downloaden, internetten, tekst schrijven, skype..
Denk dit de belangrijkste voor nu.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:32

Linux kiezen kan ook nog. Photoshop heet daar Gimp.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 22:34

Limux is?. Een merk?

Ik ben.inderdaad elke keer aan het kijken en uitproberen.
Voordelen en nadelen op een rijtje etc.
Straks bij btw dagen.van mediamarkt wil ik beslissing maken

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:40

MarlindeRooz schreef:

Dit! ;)
Ik heb zelf een Macbook Air van 13 inch, met een i7 processor en 8gb RAM geheugen. Heb er een jaar hard voor gewerkt, maar ik ben er zo gigantisch blij mee!
Hij is snel, licht (fijn omdat ik elke dag moet reizen voor studie), mooi beeldscherm, gebruiksvriendelijk, echt super!!
Maar ik heb er wel even aan moeten wennen hoor ;) gelukkig heeft mijn neef alle basisdingetjes uitgelegd, verder alles op google gevonden. Ik wil niet anders meer!

Ik had trouwens eerst een windows laptop met windows 8, maar dat vind ik echt een klotesysteem.. Dat vond ik al voordat ik mijn Mac had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:43

Dat Apple nooit vast loopt is een fabel :) . Hier een 3x terug gestuurd wat een onding uiteindelijk geld.terug en wat anders gekocht. Winkel snapte er ook niks van ze kregen laatste tijd geregeld kapotte mac book airs terug.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:49

MarlindeRooz schreef:

Nooit is ook wat overdreven :') heb hem al een paar keer vast gehad. Dit door de nieuwe updates, voornamelijk mavericks vond ik niet zo best. Of als ik te veel zware programma's tegelijk draaide.

Mac is wel heel fijn om mee te werken en loopt BIJNA nooit vast. Hij is snel vergeleken bij een windows en word ook minder snel traag. Trackpad moet je mee leren werken maar als je eenmaal weet hoe hij werkt wil je geen muis weer (ok voor sommige dingen wel maar niet voor alles) Nadeel aan een mac is dat hij ontiegelijk duur is en TE duur voor wat hij nou werkelijk kan. Alleen maar door het apple merk. Ik vind ook dat Apple een bagger service heeft. Mijn oplader is al 2x doorgebrand en dan geven ze mij ook nog de schuld terwijl ik er netjes mee om ga. Mijn hele klas (die allemaal een mac hebben) hebben al een keer een doorgebrande oplader gehad. Verder is mac ook heel duur met reparatie. Ook al heb je garantie je krijgt het toch niet vergoed, het is allemaal je eigen schuld volgens apple. Aan de achterkant van een mac zit een zwart plaatje. Apple vraagt 200 euro om het te vervangen terwijl het plaatje maar 3 euro kost... ik zou hierna al geen mac meer nemen om die slechte service. Oh en je kan bijna geen games op een mac spelen. Mocht je dat graag willen doen.

Ik heb een MacBookPro 15 inch uit 2012

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:50

danzzz schreef:
Linux kiezen kan ook nog. Photoshop heet daar Gimp.

Photoshop is van Adobe en Gimp is Gimp. Zijn 2 aparte programma's ;)
Photoshop kost geld en Gimp is gratis. Gimp werkt trouwens niet meer op yosemite (laatste update mac)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:51

Ik gebruik op gimp en heb mijn macbook niet geupdate, ga ik voorlopig ook niet doen. :=

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:53

MarlindeRooz schreef:
Ik gebruik op gimp en heb mijn macbook niet geupdate, ga ik voorlopig ook niet doen. :=

Welke versie heb je er nu op staan? Ik had al problemen met Mavericks. Delen van mijn toetsenbord deden het niet in dat programma >;) En toen ik Yosemite er op zetten opende hij helemaal niet meer.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:12

Ik zweer bij Apple! Ik heb altijd Windows gehad, maar sinds ik vorig jaar ben overgestapt op Apple wil ik echt nooit meer terug! Het werkt altijd en niet zoals mijn Windows laptops die alleen goed werken als zij er zin in hebben..
Ik heb een MacBook air 13"

Als je doel echt Photoshop etc is dan is een Apple een sterke aanrader.