Problemen met Vodafona (tsjaa wie niet ??)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Problemen met Vodafona (tsjaa wie niet ??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 23:17

Beste bokkers,

Ondertussen al ongeveer 4 maanden aan het strijden met de Vodafone en zit nu echt met me handen in het haar. Misschien komen hier nuttige tips/adviezen/antwoorden voorbij.
Ik zal bij het begin, beginnen. Alvast mijn excuses voor het lange en misschien warrige verhaal.

Bij mijn verlenging werd ik telefonisch benaderd. Zo heb ik dus ook mijn abonnement verlengt en hierbij een verzekering aangesloten. Hiervan heb ik via de email een orderbevestiging gehad.
Tot 15 maanden nooit problemen gehad met me toestel, noch abonnement. Tot mijn toestel gevallen was en het beeldscherm in diggelen lag. Geen paniek, want ik was gelukkig verzekerd.. Althans dat dacht ik...

Eenmaal bij de winkel aangekomen, bleek dat ik geen verzekering had. Ookal stond er in mijn bevestiging van wel. Conclusie: alles met terugwerkende kracht betalen en toestel zou gemaakt worden. Dit heb ik even laten bezinken en vond het eigenlijk raar, dat ineens mijn verzekering eraf was. Naar de Belcompany gegaan (1e keer was Vodafone winkel zelf), situatie uitgelegd en deze gingen kijken wat ze voor me konden betekenen. Ik had natuurlijk zwart op wit het bewijs. Na het spitten in mijn rekeningen bleek dat ik 1 maand wel een verzekering had, maar daarna was deze nooit meer doorgezet door onbekende reden.
Ik moest mijn originele contract aanleveren en dan kon er een klacht in werking worden gezet, volgens medewerker Vodafone. Deze moest ik bij de klantenservice opvragen. Hier werd ik ronduit onbeschoft behandeld. Ik legde de situatie uit en daarom wouden hun het contract niet opsturen. (zo stond ik natuurlijk sterker). Hiervoor heb ik wel 10 x moeten bellen/vechten zonder resultaat.

Gelukkig was het systeem van de Belcompany vernieuwd, waardoor ze het zelf konden opvragen/opzoeken. Yes gelukt! *\o/*. Eenmaal opgestuurd, had de Belcompany contact met de hulpdesk van Vodafone. (hier gingen natuurlijk al enkele weken overheen) Hierin werd mondeling toegezegd dat telesales een fout had gemaakt, door de verzekering niet door te voeren en daardoor hoef ik de kosten (welke met terug werkende kracht geïnd zouden worden), niet hoefde te betalen :D . Ik natuurlijk allang blij en inmiddels was mijn telefoon al netjes gemaakt. Helaas was mevrouw van de Belcompany zo stom om geen naam te noteren ed.

Eenmaal natuurlijk de creditering binnen en hier begint de strijd pas echt. Had gehoopt dat het EIN-DELIJK opgelost zou zijn, maar nee hoor {:)-:(. Contact opgenomen met de klachtendesk en op 1e kerstdag zou me abbo geblokkeerd worden ivm dat ik niet betaald had. Gelukkig kon dit uitgesteld worden. De gene van de klachtendesk vond het ongebruikelijk dat er toegezegd werd dat ik niks hoefde te betalen en vroeg om bewijs. Uit coulance kreeg ik 2 maanden 25 % korting :roll:.

Terug naar de Belcompany, maar zij kon niks meer voor mij betekenen. Ze wist geen naam, had geen bewijs en er was geen bandopname.. ALLE moete voor niks dus -:(- -:(- .

Wel de mailtjes van de Belcompany meegestuurd naar Vodafone klachtendesk, maar kom geen steek verder. Ja het is logisch dat ik moet betalen voor een dienst die ik afneem, MAAR het is hun fout dat ze de verzekering eraf hebben gehaald EN er werd toegezegd dat ik niks hoefde te vergoeden.

Het is geen bedrag van 2 tientjes, maar 160 euro excl bijkomende maanden en uiteraard eigen risico. Geen bedrag wat ik even kan missen :r. Heb ook aangeboden de kosten te splitsen, maar hier gingen ze niet op in

Dus is er iemand die nog weet welke stappen ik kan uitvoeren?

In ieder geval al bedankt voor het lezen!!! :+

Mioux

Re: Problemen met Vodafona (tsjaa wie niet ??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:20

Heb jij wel schriftelijke bewijs dat je een verzekering hebt afgesloten voor een bepaalde tijd? Dus langer als die maand? En welke dingen eronder vielen,want dat wisselt ook wel eens,iets met kleine letters.

Heb je ook bewijs schriftelijk dat er is toegezegd dat je niks hoefde te betalen?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 23:27

Ik heb mijn orderbevestiging dat ik een contract heb afgesloten. Wat hieronder valt, staat weer op hun website en is nu ook niet aan de orde.

Helaas dus geen bewijs dat het is toegezegd. Dat is het hele eieren eten. De Belcompany heeft dit niet schriftelijk gevraagd, noch de genes naam.. Hoe dom kan je ook zijn.. Maargoed, ik dacht dat het gewoon geregeld was (memo achter mijn naam/nr met deze info)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:30

Helaas gebeurd het vaker wat ik hoor. Zogenaamd verzekering maar na maand nergens te bewijzen..Als ze mij bellen vraag ik ook altijd om het even op een rij in mijn mail te zetten omdat ik het wil lezen.

Alleen heb je nu niks aan...

Scherm valt zelden onder een verzekering, vaak alleen software.

Ik denk hoe lastig en naar ook dat je niks kan beginnen...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 23:31

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Het maken was het probleem niet. Dit viel gewoon onder de verzekering. En dat ik een verzekering had, stond in me bevestiging. Alleen de maandelijkse kosten waren nooit betaald. En die moet ik nu alsnog betalen, maar omdat er was toegezegd dat het hun fout was en ik niks hoefde te vergoeden, dacht ik dat het in orde was. Om deze kosten gaat het nu. Niet de kosten van het maken vh scherm :P

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:33

Ik begrijp je frustratie over Vodafone maar mijn kleinzoon van drie heeft de telefoon van mijn dochter laten vallen en die reparatie kreeg ze vergoed van haar inboedelverzekering. Misschien een optie voor je. Verder wil ik je succes wensen.

Edit, lees nu bovenstaand bericht dus mijn reactie is overbodig.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 14-01-15 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 23:34

Gemaakt is die gelukkig al, maar wist ik dat ik deze ellende zou krijgen, had ik zeker een ander pad bewandeld.. pfff :(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:36

Dan leest ik het door elkaar haha.

Heb jij nooit een rekening in alle maanden gehad hierover ? Of via de mail of iets? Want ik vind het raar als hun zeggen je moet het betalen,dat er geen rekeningen gestuurd zijn...

Ook moeten hun volgens mij een regeling treffen als jij dit niet in 1 keer zou kunnen betalen...

Ik vind of zou het ook raar vinden als ze geen schriftelijke bevestiging hebben gestuurd van je. Verlenging met details?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:39

Ik heb echt nooit problemen gehad met Vodafone. Alles netjes geregeld toen mijn zusje dr telefoon had laten vallen en het beeldscherm kapot was. Kregen zelfs een leentoestel. Denk dat dit van die streken zijn die dat soort bedrijven uithalen om zo klanten te binden.

Een hele slechte zaak en hoop echt dat het word opgelost maar heb helaas geen tips voor je..

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 23:43

Mioux schreef:
Dan leest ik het door elkaar haha.

Heb jij nooit een rekening in alle maanden gehad hierover ? Of via de mail of iets? Want ik vind het raar als hun zeggen je moet het betalen,dat er geen rekeningen gestuurd zijn...

Ook moeten hun volgens mij een regeling treffen als jij dit niet in 1 keer zou kunnen betalen...

Ik vind of zou het ook raar vinden als ze geen schriftelijke bevestiging hebben gestuurd van je. Verlenging met details?

Nee nooit een rekening gehad. 1e maand is het afgeschreven, daarna nooit meer. Hadden hun het eraf gehaald. Ik kan vast in termijnen betalen hoor, maar het is gewoon geen service hoe ze dit oplossen. Nee alleen een bevestiging per mail, meer niet.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:49

Heb je ook al contact gehad met rechtsbijstand? Informatie erover inwinnen? Ik vind het namelijk raar dat ze het nu eisen,maar maar 1 keer eraf gehaald hebben. Of je hebt in de min gestaan of te weinig op je rekening? Dan kunnen ze het niet eraf halen. En dat je nooit een bevestiging gehad hebt n verlengen en extra kosten....

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 23:57

Het zat gewoon niet in me abonnementskosten inbegrepen. Dus ze konden het er wel af halen, maar het gebeurde gewoon niet. Simpelweg omdat ze het niet aangesloten hadden.

En een bevestiging heb ik per mail gehad, waarin staat dat ik verzekerd was.

Maargoed Vodafone doet nu moeilijk over de kosten :(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:02

Bevestiging dat je verzekerd was,ook per wanneer en voor hoelang? En een bedrag ?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:02

Jep, hoelang is gewoon wanneer je contract afloopt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:07

Ja dan heb je denk ik wel een probleem, of uitdaging. Als je dat zwart op wit hebt gehad dan zal je het denk ik gewoon moeten betalen? Je hebt akkoord gegeven voor die verzekering,en zelf kan je zien of het maandelijks eraf gehaald word,zo niet ben je zelf verplicht helaas om die rekening te betalen. Doe je dat niet,dan is rente over het bedrag het gevolg...dat denk ik. Je kan altijd je rechtsbijstand informeren maar ik ben bang dat je gewoon zult moeten betalen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:21

Ging er dan bij jezelf ook geen belletje rinkelen toen je zag dat er niks werd afgeschreven? :+

Daarnaast ''was de mevrouw van de Belcompany zo stom om geen naam te noteren''... maar jij had het ook kunnen vragen, om er zeker van te zijn.

Dat de medewerker van Vodafone zit is duidelijk, maar je had al veel eerder er wat aan kunnen doen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:35

Voor de 2e x er werd gewoon geld afgeschreven, me abonnementskosten. Maar ik kijk nooit naar me specificaties..dus wist niet dat de verzekering nooit werd afgeschreven. Ik had de naam kunnen vragen, maar zelfs dan was het al te laat. Aangezien ze opgehangen had en mij telefonisch informeerde..en nogmaals had verwacht dat er wel n memo bij me nr of naam zou staan.

Het gaat mij niet eens om de kosten alleen, maar om het principe dat ze eerst toegeven en daarna niet meer. En dat het hun fout is geweest

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:42

Nee maar nogmaals, jij wist dat naast abonnement je een verzekering had? En als het goed is weet je ook wat je kosten dus zijn aan abonnement per maand en wat je verzekering kostte?Nee zegt zelf ik kijk nooit naar specificaties, wie is er dan zwart wit gezien fout? In principe heb jij dus een afspraak gemaakt maar de rekening van je verzekering niet betaald. Voor hun is dat alleen van toepassing, helaas.

Je hebt niet zwart op wit dat ze het vergoeden of kwijt schelden dus dan heb je geen bewijs en kan je er dus niks tegen beginnen,helaas wederom... daarom wil ik altijd alles tot den puntjes zwart op wit voor ik ja of nee zeg.. alleen is dat voor jouw nu helaas te laat..

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:45

Dat was dus ook mijn vraag of ik dus nog iets kon doen... nee dus, behalve rechtsbijstand. Bedankt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:50

Zoals ik eerder zei nee, ja. Betalen en goede les leren. Ik denk dat de rechtsbijstand dit ook al zeggen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:45

Wat je nog kan proberen is je beginbericht op consumentenfora zoals radar en kassa plaatsen. Meestal zijn dit soort bedrijven daar wel actief, omdat ze bang zijn voor slechte reclame via die fora. En over het algemeen kunnen die meer regelen voor een klant en heb je kans dat ze met een goed voorstel komen.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:49

Karl66 schreef:
Wat je nog kan proberen is je beginbericht op consumentenfora zoals radar en kassa plaatsen. Meestal zijn dit soort bedrijven daar wel actief, omdat ze bang zijn voor slechte reclame via die fora. En over het algemeen kunnen die meer regelen voor een klant en heb je kans dat ze met een goed voorstel komen.

Of op de Facebook pagina van Vodafone! Verhalen als dit willen ze natuurlijk vermijden want alles is voor iedereen te lezen. Ervaring is dat je via social media beter en sneller geholpen wordt. Succes! :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:05

Heb je toevallig my Vodafone?
Daar kan je ook veel met betrekking tot je abonnement en het overzicht vinden.
Maar daar zijn ook de rekeningen en gedetailleerde rekeningen in te zien.

Ik hoop dat je er uit gaat komen!
Al het contact wat ik met Vodafone heb (als het nodig is) doe ik via de Facebook messenger. Daar ben ik tot nu toe netjes geholpen.