Windows 8 tricks en tips gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Windows 8 tricks en tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 20:42

Techneuten gezocht!

Pas kocht ik een nieuwe Acerlaptop en het Windows 8 beviel me tot nu toe wel.
Toch mis ik wat dingen en kan ik bepaalde functies niet (meer) vinden.
Op Google zoeken naar uitleg bleek onbegonnen werk.
De zoekfunctie op Bokt bracht me ook niet veel verder.
Wie kan me helpen met de volgende vragen?

1. Ik zou graag de kleur/stijl van mijn inlogscherm willen wijzigen. Waar kan ik dat vinden?
2. Ik zoek het knipprogramma, waarmee ik stukjes van mijn pagina/programma kan uitknippen en opslaan. Waar is die te vinden?
3. Ik heb mijn mailprogramma ingesteld op mijn computer, maar zit nu opeens via mijn live-account op mijn PC, wat mijn profielfoto en wachtwoord direct wijzigde. Hoe komt dat?
4. Hoe kan ik programma's zoals Skype en het blokje "foto's" in een snelkoppeling op mijn bureaublad zetten?

Wellicht zijn er Bokkers die er wel verstand van hebben.
Heel graag tips!

tesseke

Re: Windows 8 tricks en tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:45

Voor het knipprogramma: ga naar je scherm met de apps op (dus niet het bureaublad) en typ gewoon knip in, knipprogramma komt rechts te staan ;-)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 20:48

Dat is gelukt! Dankje, tesseke!

Sani

Re: Windows 8 tricks en tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:11

Als je met je rechtermuisknop op de tegels drukt in het startscherm (met de blokken), kan je er voor kiezen ze vast te zetten aan je taakbalk op het bureaublad.
Is je pc al ge-update naar Windows 8.1?

Kleuren veranderen kan via pc-instellingen. Naar de rechterbovenhoek met je muis, onderaan staat het dan en vervolgens kan je in dat menu vanalles wijzigen van accounts tot aan kleuren, functies en noem maar op.

Op het moment dat je een Microsoftaccount aanmeldt op Windows 8 maakt hij daar direct het gebruikersaccount van. Dat is de reden dat het aangepast is.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 17:01

Sani schreef:
Als je met je rechtermuisknop op de tegels drukt in het startscherm (met de blokken), kan je er voor kiezen ze vast te zetten aan je taakbalk op het bureaublad.
Is je pc al ge-update naar Windows 8.1?

Kleuren veranderen kan via pc-instellingen. Naar de rechterbovenhoek met je muis, onderaan staat het dan en vervolgens kan je in dat menu vanalles wijzigen van accounts tot aan kleuren, functies en noem maar op.

Op het moment dat je een Microsoftaccount aanmeldt op Windows 8 maakt hij daar direct het gebruikersaccount van. Dat is de reden dat het aangepast is.

Mijn PC is geloof ik nog niet ge-update naar W8.1. Waar kan ik dat nakijken?
Kleurtjes zijn inmiddels gelukt, dankjewel!

Bedankt voor je tips!