welke droger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

welke droger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 17:37

Droger is na vele reanimaties nu echt stuk. We hadden een condensdroger van Bosch en ben nu aan het kijken naar een nieuwe droger.

Mn moeder heeft sinds 2 jaar een warmtepomp droger, maar ik vind hem niet zo geweldig drogen. Nu zijn ze vast weer verder dan toen, worden ook al iets goedkoper, maar toch........

Ik zoek een droger die 7kg kan hebben. Energie klasse B of hoger.
Droogklasse A en niet te lange droogtijd. Ook niet te hoge db.
Heb hierin al grote verschillen gezien met vergelijken, dus vandaar deze punten.

Ik vond dat de Zanussi er goed uit kwam, iemand daar ervaringen mee?

We hebben een Samsung Eco Bubble wasmachine en zijn daar op zich tevreden over. Ik vind de drogers van Samsung alleen een stukje duurder en niet allemaal drogerklasse A helaas.....

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:52

Ik heb nog een ouderwetse condensdroger en áls ik hem al gebruik (je ontkomt er niet helemaal aan met twee kleine kids & 1 onderweg) dan is het tenminste binnen een uur wel droog. Iets wat je van een warmtepompdroger niet bepaald kan zeggen. Is mijn ervaring. Meerdere mensen die ik ken hebben er 1.. duurt soms 3uren voor een was droog is. :oo
Laatst bijgewerkt door Allejandro op 09-01-15 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:59

Hier ook een condensdroger, goede vriend van mij heeft een warmtepomp droger wat een rot apparaat.
Duurt uren voor de was een beetje droog is en dan voelt het nog een beetje klammig.

benangelique

Re: welke droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:43

Wij hebben sinds een jaar een warmtepomp droger. Echt ideaal. Hij meet tijdens het drogen steeds de vochtigheid van het wasgoed en stelt daarop de droogtijd bij. Een volle 7 kg trommel zou er 2 uur en 45 minuten over doen om de was kastdroog te krijgen. Hij is echter altijd eerder klaar, ook met volle belading handdoeken.
Ik centrifugeer mijn was wel op 1400 toeren, dat zal ook schelen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:49

Mijn oude droger zette ik altijd al standaard 2 keer aan met dezelfde inhoud, anders was het echt niet droog.
Condensdroger schijnt beter te zijn, maar nu hangen we de was buiten of in de schuur. Er komt vast wel weer een droger, ooit ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 13:03

Mijn moeder heeft de warmtepomp droger nu 2 jaar en hij droogt wel goed, maar duurt lang. De recensies die ik verder lees zijn niet geweldig, maar je ziet ze wel heel veel te koop.

Wij waren tevreden over d condens, maar hij is nu echt overleden, dus er moet een nieuwe. Het duurt te lang voor een was droog is op een rek en dan kan ik niet door met wassen.

Ik vroeg me eigenlijk af welke merken mensen hebben en tevreden over zijn?

We willen dus energieklasse B ( geen C ) Droogklasse A en niet te lange droogtijd. Ook niet te hoge db.

Voor alsnog leek Zanussi er dan goed uit te komen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:54

ik heb een aeg lavatherm condensdroger en ben er erg tevreden over. stil, snel klaar en heb er nooit problemen mee. was ook niet super duur. ik was toendertijd 900 euro kwijt voor wasmachine en droger samen.
afvoerslangetje in de afvoer van de wasmachine en zo geen gekloot met bakjes water leeg gooien.

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:12

Ik heb een zanussi. Dit is een wasmachine en droger in een. Tot op heden ben ik er erg tevreden over.

Blazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:21

Wij hebben moesten laatst ook voor een nieuwe droger. Er werd ons vertelt dat de afvoerdrogers er helemaal uit gaan. Er zijn er ook nog weinig van te koop. Condensdrogers worden nog wel gemaakt maar die zijn niet erg energiezuinig.
wij hebben een wamtepompdroger van Samsung. Ik ben er heel erg blij mee. Hij is zeer zuinig, de was is altijd perfect droog, en hij stopt wanneer de was droog is. Dit hangt dus af van de hoeveelheid was en hoe nat je het er in stopt.
Je zou bijna zeggen dat ik een verkoper ben, maar niks is minder waar! Ik ben gewoon blij met mn droger :P .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 02:46

AEG las ik ook als positief, net als Zanussi.

Ik heb gelezen dat een warmtepompdroger bij gemiddeld verbruik op ong 50 euro per jaar komt aan energie kosten. Bij een condens komt dat tussen de 110 en 130 euro zo een beetje. Dan ligt het aan het verschil in aanschaf en hoelang je met je apparaat doet of en wanneer je dat eruit hebt.

Het is wel zo dat ik niet alles in de droger stop en zomers zoveel mogelijk buiten droog.

Er zijn nog best wat afvoer drogers en condens drogers te koop. Zelfs Miele heeft nog een afvoer droger. Maar je ziet wel veel meer warmtepompdrogers. Toen mn moeder 2 jaar terug keek was dat minder en waren de ervaringen nog slechter dan nu. Bij die van haar wordt het wel droog, maar duurt het erg lang.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:12

Ook hier de Samsung warmtepomp

Marjolijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:13

Hier sinds anderhalf jaar een AEG-warmtepompdroger; héél blij mee. Hij is altijd eerder klaar dan het programma aangeeft omdat hij registreert hoe nat (of droog) de was is. En er zitten veel programma's op, zelfs voor de sportwas.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:18

Wij hebben meerdere condensdrgers gehad en dat bevalt eigenlijk best. Zijn niet zo idioot duur in aanschaf ook gelukkig. Wij hebben meestal de wat goedkopere omdat die eigenlijk niet veel korter meegaan dan de dure exemplaren.

Eerder hebben we indesit gehad nu een zanussi. Deze draait al ruim 9 jaar zijn rondjes maar begint nu toch langzaam ook aan vervanging toe te zijn. Wij hebben een 7 kilo wasmachine en we duwen rustig de volledige machine inhoud in de droger, geen probleem ermee. We drogen wel over het algemeen op de lagere temperatuur. Duurt ietsje langer maar het wasgoed lijdt er minder onder. Er geen gekrompen spullen dan.