help, gsm in de pot gevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

help, gsm in de pot gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 16:09

Hallo,

Net is mijn gsm (OneplusOne) in de wc gevallen. Ik heb hem er direct uitgehaald, ik wist niet dat ik zo een snelle reflexen had btw en het scherm ging nog aan. Het leek alsof hij niet echt nat was en er is gelukkig ook maar een klein beetje water in die wc maar toen ik hem wou ontgrendelen reageerde het Touchscreen niet meer ;(
Zo snel mogelijk heb ik hem in een bak met ongekookte rijst gedaan maar heeft iemand nog tips of nog iemand die zoiets heeft meegemaakt en weet wat ik kan doen om mijn Touchscreen te laten werken?

mysa
correspondent/vertaler

Re: help, gsm in de pot gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:19

Je hebt hem wel uit elkaar gehaald voor je hem in de rijst legde, neem ik aan. Een dag of drie zo laten liggen, tussendoor vooral niet proberen of hij het weer doet. Zo heb ik de mijne gered.

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:20

heeel lang in de rijst leggen. beste is om hem zo ver mogelijk uit elkaar te halen. dus simkaart, sd kaart en batterij eruit. en dan geduld hebben. mijn samsung heeft er een week ingelegen. ook omdat ik hem was vergeten :o

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:23

Heel lang daarin laten. Mijne (was wel een oud rotding zonder touchscreen) heeft een wasprogramma van een uur overleefd :D
Maar heeft dan ook 3 weken op de verwarming gelegen. Alleen de trilfunctie werkte niet meer..

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 16:28

Oef net stiekem nog eens gekeken en hij doet het weer. Ik ga hem nog een paar dagen in de rijst laten voor de zekerheid maar wat een opluchting!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:29

Haha, en dat aanzetten om even te checken moet je juist net niet doen. Als er water in zit kan er kortsluiting komen en doet ie het misschien even en heb je daarna niks meer. Zo is die van mijn moeder gaan hemelen. :P

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:29

Ojee :(:). Ik heb mijn iPod in de plee laten vallen. Niet aanzetten in ieder geval. Mijne heeft gewoon een weekje gedroogd op de verwarming en toen deed ie het weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:35

NIET op de verwarming! Alleen in de rijst en als je dat niet hebt, dan in grof zout.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:36

Niet aanzetten idd, hij kan het kort doen,maar je krijgt soms na enkele dagen roestvorming en dan doet ie het alsnog niet, dus niet te vroeg juichen.
Goed lang laten drogen is de enige optie.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:37

In rijst, mimimaal drie dagen en in de tussentijd niet aanzetten! Als je geluk heb valt het dan allemaal mee.

Verder simtray eruit en achterkant eraf, accu kan bij dit toestel helaas niet.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:57

De accu kan wel, kwestie van de backplate loshalen met 2 schroefjes meen ik en de accu kan je los halen.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:22

Ik kwam dit topic net toevallig tegen, ik heb mijn ipod afgelopen maandag ook in de wc laten vallen. Ook meteen in de rijst gelegd maar heeft nog niet geholpen. Helaas lees ik dit topic nu pas, heb elke dag gekeken of hij het nog doet :o

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:44

Juist dat uitproberen is het doodvonnis. Zo lang mogelijk in de ongekookye droge rijst leggen en absoluut niet aandoen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:46

ZeSteigert schreef:
Heel lang daarin laten. Mijne (was wel een oud rotding zonder touchscreen) heeft een wasprogramma van een uur overleefd :D
Maar heeft dan ook 3 weken op de verwarming gelegen. Alleen de trilfunctie werkte niet meer..

Was dat toevallig een Nokia? :D