Al mijn hele leven werk ik met computers die Windows als besturingssysteem hebben. Thuis hebben we een computer kenner die altijd met de computers aan de slag kan als er iets scheelt. Nu heb ik 4 jaar terug een laptop aangekocht acer i5 processor. Deze begon al snel toetsen te verliezen, bleek een zwakke schakel in de toetsenborden. De nieuwe acers hebben dan ook een ander toetsenbord. 2 jaar terug begon ik problemen te krijgen met videokaart en de dag vandaag is mijn computer echt aan vervanging toe. Hij loopt traag. Na enkele keren terug naar de fabriek instellingen te zetten is hij ook niet verbeterd.
Nu wil ik een nieuwe kopen maar thuis is de computer kenner niet te vinden voor Windows 8. In april zou er een nieuwe en betere versie uitkomen Windows 9. Om zolang te wachten ga ik het niet meer uithouden. Wat ik ook merk ia dat de laptops erg gevoelig zijn aan beweging tijdens dat je er mee aan de slag bent. Opzich logisch als je de mechanica van de harde schijven bekijkt.
Nu heb ik een van mijn vrienden die met zijn apple jaaaaaaren doet zonder enige problemen. Die kan je ook overal meenemen en als ze draaien mag je er best mee bewegen.
Nu begin ik toch te twijfelen om een Apple aan te schaffen. Maar dan moet ik drivers installeren voor word en dergelijke. En onze computerkenner heeft geen ervaring met Apple.
Iemand die ook is overgestapt of meer tips kan geven in wat ik zoek?
Windows 8 vind ik helemaal niet wat ik zoek met dat online account die je moet aanmaken. Zo heeft Windows altijd alle controle over je programma's en dat wil ik helemaal niet. Dat idee maakt me helemaal paranoia
het is even wennen aan het nieuwe besturingsysteem, maar ik zou nooit meer terug willen!
Ik gebruik zelf word en outlook op mijn mac zonder extra drivers. Dat is een fabeltje wat windowsliefhebbers vaak gebruiken om mensen tegen te houden een mac te kopen.