Welke iPad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eline_di

Welke iPad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 19:41

Wij willen een iPad aanschaffen, maar er zijn zoveel soorten en formaten. Soms zit er maar een cijfer of woord verschil in het type.

Welke hebben jullie ervaring mee/adviseren jullie?

Wij willen hem enkel op wifi gaan gebruiken en zullen er geen hele grote bestanden op laden.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:51

Wat wil je ermee gaan doen? Alleen internetten en mail? De mini heeft een kleiner scherm, de air is lichter dan de oudere iPads. Aan het nummer kun je zien of het de laatste versie is in die serie is. Hier https://www.apple.com/nl/ipad/compare/ kun je ze makkelijk vergelijken.

sofieiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:52

Haii,

ik hoop dat ik je een beetje kan helpen. Ik weet niet of je echt opzoek bent naar een Ipad of dat een ander tablet ook goed is?

Ik heb zelf een Ipad 1. Een erg fijn ding, maar toch wel verouderd. Apps kunnen niet meer gedownload worden omdat er geen nieuwe software is voor mijn Ipad.

Mijn ouders hebben een Ipad 2 en die werkt nog erg goed. Deze zou ik jullie echt aanraden. Ze zijn vrij duur, maar dan heb je ook echt wat!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

eline_di

Re: Welke iPad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 19:57

Wij willen een iPad omdat we ook beide iPhones hebben.
We willen er vooral mee internetten en een keer uitzending gemist kijken bijv.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:57

Ik heb een iPad mini, we hebben ook een iPad 2 van normaal formaat in huis maar ik vind de mini fijner qua maat. Ik doe er alles mee, film kijken, internetten, hij gaat mee naar school.. ik ben er super blij mee!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 20:02

Mijn vriend heeft vrij grote handen, is een iPad mini dan wel prettig met typen?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:05

Ik vind hem niet onhandig met typen, maar kun je niet naar een Apple store gaan en het uitproberen? Dan weet je wat fijner is ;)

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:07

wij hebben 2 ipad's mini en 2 grote ipad's (1e versie en de 3e)
1e versie ligt nu stof te happen in de kast haha, deze word ook verkocht (zijn met zijn 3e thuis)
wij zijn alle echt super tevreden over alle ipad's, mijn ouders gebruiken de 2 mini's en in de grote.

als je ook programma's wilt gaan kijken en er niet heel veel mee onderweg bent, zou ik de wat grotere nemen. Dan heb je een toch iets groter scherm, vind ik fijner ten opzichte van de mini.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:37

Als je hem wilt gebruiken om te internetten en uitzending gemist te kijken, zou ik gaan voor een Air. Heb thuis een iPad 2 en een nieuwe Air en op kantoor de mini. Voor thuis vind ik de Air verreweg het fijnste :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:41

Ipad 2 is ook al redelijk verouderd en te traag om tv op te kijken (vind ik dan ;-) We hebben de 1, 2 en Air (één na laatste versie) en die laatste kan ik je aanraden! Super beeld, snel en licht.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:45

Hier een hoop ipads in de familie.
Mijn schoonzus een ipad 1, prima ding maar inderdaad merkbaar verouderd en erg pixelig.

Zelf heb ik 'de nieuwe ipad' dat is 3 geloof ik en mijn vriend heeft de 4de, waarbij hij een Retina scherm heeft geloof ik.

Als je al iphones hebt zou ik de gewone ipad/air aanraden. Als je al een iphone hebt zou ik dus de gewone ipad aanraden ivm zijn formaat, met de mini kun je net zogoed je iphone pakken. Ook ivm de grotere handen van je vriend.

Ik kan op de gewone ipad zelfs met 10 vingers blind typen als ik de ipad op tafel leg. :)

Ik zou de ipad air aanraden of bijv. De 4de generatie.
Succes met kiezen!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:46

Ik heb de iPad 4 met retina scherm. Heb er niks over te klagen (nieuw gekocht in maart 2013) en gebruik 'm dagelijks voor van alles. Internet, youtube, spelletjes, netflix..

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:51

Ik heb altijd een iPhone maar nu een Samsung tablet. Veel fijner in gebruik, meer apps gratis en het spaart je 200,00

sofieiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:56

Mijn broertje heeft inderdaad ook een samsung tablet. Erg fijn in gebruik. Maar ik vind het toch erg handig dat ik mijn foto's en andere dingen direct kan streamen met m'n laptop en Ipad en telefoon. Maar als dit echt niet is waar jullie hem voor willen gebruiken. Dan is een samsung tablet inderdaad ook erg fijn!

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:02

Ik heb de iPad mini met een roterende case. Ik vind hem ideaal. Vooral het formaat. Past makkelijk in je tas maar is wel groot genoeg om bijvoorbeeld aflevering gemist op te kunnen kijken. Typen was even wennen maar gaat op zich ook prima. Zeker een aanrader!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:53

Wij hebben de air. Hoe nieuwer je hem nu koopt, hoe langer je uiteindelijk ermee kan doen, dus daarom hebben wij voor de air gekozen ipv de ipad 2.
Mini vind ik wat te klein om fijn mee te kunnen internetten.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:59

Ik heb zelf de iPad 2 en de iPad Air. Mijn iPad 2 heb ik dan nu al wel bijna 4 jaar als het goed is maar blijft goed werken. Maar zelf zou ik de iPad Air aanraden, deze is een heel stuk lichter heeft een veel mooier beeld en maakt betere kwaliteit foto's.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:02

8nnemiek schreef:
Wij hebben de air. Hoe nieuwer je hem nu koopt, hoe langer je uiteindelijk ermee kan doen, dus daarom hebben wij voor de air gekozen ipv de ipad 2
Daarom hebben wij ook voor de air gekozen +:)+

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:06

Ik heb de mini. Vind hem ideaal. Ik doe er alles mee, voor studie, series kijken en internetten. Ik heb overigens wel juist hele kleine handen dus ik vind de grotere ook minder fijn typen. Die van mij heb ik trouwens gekregen :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:14

Ga gewoon even naar een winkel waar je ze kunt bekijken. Dan kun je zelf proberen of je liever de air of de mini wilt. Als geld geen issue is zou ik gewoon voor de nieuwste gaan. Dan heb je er het langste plezier van. Als je totaal geen bestanden er op wilt zetten is een 16gb wel genoeg. Maar houd rekening mee dat je dan feitelijk hooguit ongeveer 10 gb overhoud. Als je grotere apps als spelletjes zoals fifa of schiet spellen erop wilt spelen, dat zo'n app al snel een gb in beslag neemt. Ook als je er muziek op wilt zetten zou ik daar voldoende ruimte voor nemen. Twijfel je daaraan zou ik toch voor 32 gb gaan. Punt is vooral dat je later niet kunt uitbreiden.

Cellular versie is in jullie geval niet nodig omdat je aangeeft alleen op WiFi te internetten. Bovendien, wil je toch buiten de deur iets opzoeken kun je ook de persoonlijke hotspot optie van je iPhone gebruiken en dus via het internet van je iPhone online gaan.