Binnendeuren Gamma enkel verven met solventgedragen verf??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miezelke

Binnendeuren Gamma enkel verven met solventgedragen verf??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 15:13

Hallo {:)

Een tijdje terug hebben we binnendeuren (verfdeuren) gekocht in de gamma: https://www.gamma.be/nl/assortiment/can ... /p/B426670. De deuren zelf moesten we geen primer meer opzetten, die waren t schijnt al behandeld. De omkasting moeten we wel nog primeren.
Nu zijn we van de week, ook in de gamma, verf gaan halen om er een kleurtje op te zetten. En blijkbaar kon dit, volgens de medewerker van de Gamma, enkel solventgedragen zijn en géén watergedragen verf aangezien de deur al voorbehandeld was met een soort hars (primer met hars?). Als we er watergedragen verf op zouden zetten zou dat niet goed houden en na een tijd beginnen af te bladderen. Nou ja, ok dan, heel jammer maar dan toch maar heel erg tegen mijn zin een potje meegenomen. Waren 9 deuren dus die ging ik zomaar niet weggooien natuurlijk. Gisteren al direct een paard deuren geverfd.

Maar nu heb ik vannacht echt heel slecht geslapen van die vreselijke verflucht in huis, ondanks dat ik alles zoveel mogelijk had liggen verluchten. Vind het zoo jammer, heel mijn huis is bezet met natuurpleister en nadien geverfd met bioverf, om toch maar zo gezond mogelijk te wonen, en nu zit ik met die vreselijke, ongezonde deurverf in huis ;( Zou het nou toch écht niet mogelijk zijn om deze deuren met watergedragen verf te verven? Vertelde die man überhaupt wel de waarheid? Iemand die tegen hetzelfde probleem is opgelopen?

8nnemiek

Re: Binnendeuren Gamma enkel verven met solventgedragen verf??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:53

Ik heb ook cando deuren, ook al voorbehandeld met primer, maar ik heb niets gehoord of gelezen over wat er wel of niet op mag.. Kun je niet een klein stukje op een onzichtbare plek uitproberen?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 16:25

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 16:36

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:26

Ja daar lijkt het wel op..

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:31

Toen ik nog bij de gamma werkte raden wij juist voor binnen watergedragen verf aan. De tip die wij mee gaven was goed de deur schoonmaken en ontvetten dit ivm vuil van vervoer en klussen.