Macbook verzekeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelinger

Macbook verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 16:44

Hallo bokkers!!

Sinds kort heb ik een nieuwe Macbook Air. Deze wil ik graag verzekeren.

Ik reis namelijk elke dag met de trein naar Utrecht voor mijn studie en heb de laptop dan bij in mijn tas. Omdat de kans op diefstal en schade dan wat groter is als thuis wil ik mijn laptop verzekeren tijdens deze treinreizen.

Ik heb zelf al wat rondgeneusd maar ik vind het allemaal vrij lastig. Wat ik graag wil hebben, is dat zodra mijn laptop bijvoorbeeld gejat wordt ik de volledige nieuwwaarde (zo'n 1500 euro) snel krijg zodat er snel een nieuwe kan komen. Ik heb net zitten kijken naar de BuitenDeDeur verzekering van Interpolis, hierbij heb je geen eigen risico en is je laptop verzekerd voor diefstal en schade buiten de deur. Echter keren zij maar tot 1250 euro per gebeurtenis uit, zoals ik het begrijp uit de voorwaarden.

Zijn er hier meer mensen die hun laptop verzekerd hebben? Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie ook al gebruik moeten maken van de verzekering?

Groetjes Hafjelinger

Quad

Re: Macbook verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:17

De nieuwwaarde is iets wat je niet vaak tegenkomt, verzekeraars werken meestal met dagwaarden, en je laptop zal dan ook op die dagwaarde worden uitgekeerd tot een maximum van 1250 euro.

Dat is niet voor niets, want de nieuwwaarde uit laten keren is vele malen fraudegevoelig dan de dagwaarde.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:42

dat kom je niet vaak tegen nee, en als je het tegen komt zul je erg veel moeten betalen. Dat kun je dan beter zelf sparen voor als hij ooit een keer gejat wordt... Zo vaak komt dat nou ook weer niet voor. Manlief reist dagelijks met zn mcbook met de trein en gaat altijd goed :j Nooit aan gedacht om dat te gaan verzekeren :=

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:43

Ik ga mee in wat Quad zegt. Je zal nooit de nieuwwaarde van je laptop krijgen.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:49

De verzekeraar waar ik werk neemt nieuwwaarde, tenzij de Macbook nog minder dan 40% waard is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:51

happyjoyce schreef:
De verzekeraar waar ik werk neemt nieuwwaarde, tenzij de Macbook nog minder dan 40% waard is.

En op welke leeftijd is een laptop minder dan 40% waard??

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:53

bigone schreef:
happyjoyce schreef:

En op welke leeftijd is een laptop minder dan 40% waard??

Dat hangt af van de aankoopprijs, maar dat kunnen ze je vast vertellen op het moment dat je daar naar informeert :).

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 12:42

Bedankt voor reacties. Jullie hebben gelijk wat betreft de nieuwwaarde, dat is misschien niet realistisch.
Maar de dagwaarde, wat houd dat in? Het bedrag dat mijn laptop op die dag waard zou zijn geweest, of wat de laptop op dat moment nieuw in de winkel kost?

Verootjoo, helaas heeft mijn neef het wel meegemaakt dat ze zijn Mac gejat hebben. En er zelf voor sparen, dat zou ik kunnen proberen maar ik ben helaas een arme student. Heb voor deze ook een jaar lang hard moeten werken ;)

Happyjoyce, ik ben erg benieuwd bij welke verzekeraar je werkt :)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 12:44

Dagwaarde is wat je Mac dan nog waard zou zijn :). Bvb als je hem op die dag had verkocht, wat he er dan voor had kunnen vragen ;)
Laatst bijgewerkt door Levitate op 25-12-14 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 12:45

Ik had mijn macbook (jaren terug) bij dixons gehaald en daar verzekerd.... Kreeg toen die kapot was gegaan gewoon een nieuwe... (ok, ging toen wel van zo'n grijze naar een witte, maar deze was sneller :') Dus mjah.... Vond het niet zo spannend...) Was ook iets fouts gegaan toen... Was al lang blij dat ik weer iets had iig :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 10:33

Ah, bedankt Floriske! :)

Tja Lianne, mijn Mac komt uit Beijing haha. Maar was dat een verzekering van Dixons zelf dan? Of bij een maatschappij?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:42

Ja, maar kapot is dan ook iets anders dan gestolen, dat kan je niet zomaar vergelijken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:14

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:27

hafjelinger schreef:
Ah, bedankt Floriske! :)

Tja Lianne, mijn Mac komt uit Beijing haha. Maar was dat een verzekering van Dixons zelf dan? Of bij een maatschappij?

Werkelijk geen idee meer :S via Dixons afgesloten en die stuurden hem dan door naar.... Was ideaal... (Zat toen nog bij een andere bank, dus kan het ook niet meer terugzoeken :S) Ging iig via de winkel... Misschien gewoon eens informeren?