alarmsysteem woonhuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

alarmsysteem woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 14:55

We zijn ons aan het oriënteren op een alarmsysteem. Er is 1 bedrijf op bezoek geweest, morgen komt er nog eentje maar we willen graag nog een derde hebben om goed te vergelijken.

Via google kom ik er niet altijd even handig achter hoe en wat, misschien dat jullie kunnen helpen.

Nou wat zoeken we:
- een bedrijf welke een vrijblijvende offerte kan opmaken (in Limburg)
- installatie door bedrijf, we zijn zelf niet handig hierin
- systeem waar we kunnen kiezen of we wel of niet de meldingen naar de meldkamer willen.

Waar we al tegen aan zijn gelopen is dat als je wel op de meldkamer bent aangesloten dat je dan via de app alles kan volgen, maar zodra je niet meer bij de meldkamer bent aangesloten dat je dan ook niet via de app kan kijken.

Wie heeft er een alarmsysteem waar naar tevredenheid gebruik van wordt gemaakt en zou ons kunnen doorgeven door welk bedrijf het is geplaatst.

joyce83

Re: alarmsysteem woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 15:34

Niemand een tip? Eventueel ook zelf aan te sluiten systemen zijn we toch over aan het nadenken.

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:17

Ik heb geen idee, maar lees wel even mee dus hoop dat er meer reacties komen!
Wij wonen vrij afgelegen dus vind het wel prettig dat de boel hier wat beter beveiligd is.
Aan wat voor prijzen moet ik ongeveer denken en wat heb je daarvoor? (mag ook via PB)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:22

Als ik het niet verkeerd heb, heeft Mediamarkt ook alarmsystemen voor een woonhuis.
Ook wel met verschillende zones geloof ik en je kan zelf instellen naar welk telefoonnummer / meldkamer er een bericht gedaan moet worden.
Dus kan naar een meldkamer maar ook gewoon naar je eigen mobiel.

Is het voor binnen of buiten, daar zit ook nog wel verschil in geloof ik, welke je wel of niet kan gebruiken.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:23

:D Dat heet hier gewoon hond :j

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 23:22

Is voor binnen. Hebben wel honden maar ben ik ook vaak mee weg.
Qua prijs heel verschillend. Wat je nodig hebt, wel of niet zelf installeren. Qua prijs wat ik kon vinden zitten we vanaf 500. Twee bedrijven laten uitrekenen en eentje was 1400 en de andere 2600...... en daar zat niks bijzonders op zag er alleen mooi en modern uit was merk somfy.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:05

Geen rotzooi nemen van de mediamarkt of makro. Deze zijn vaak storingsgevoelig of reageren ook op trillingen en gaan daardoor valse meldingen geven. Begin ook niet aan draadloos.

Gewoon kabels laten trekken en bewegingssensoren laten plaatsen of magneetcontacten op de deuren.

1500-2000 ben je idd zo kwijt als het een redelijk huis is met een stuk of 10 sensoren. Een contract zal je jaarlijks 200-300 euro kosten.

Wanneer je het door een bedrijf laat installeren en het werkt niet goed dan kan je tenminste iemand de boel laten herstellen. doe je het zelf dan ligt het nooit aan het product.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:06

Wij hebben het alarmsysteem van Verisure
http://www.verisure.nl/

Is ontzettend gebruiksvriendelijk, zeker de moeite waard om eens naar te kijken.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 19:26

Robert45 dat zouden we graag willen maar dan kost het nog meer en we willen eigenlijk geen kabels zien. Bedrijf wat is geweest telde 4 sensoren en dan is de benedenverdieping helemaal gepakt.

Heb deze gevonden:
https://waakzaamwonen-px.rtrk.nl/iconne ... p-775.html
Ziet op zich goed uit, ook de optie voor camera in bewegingssensor. Tenminste denk ik als leek.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:35

Wij hebben een alarmsysteem via uw huis veilig. Ik vind de serivce van het bedrijf matig, maar het alarmsysteem top!
Wij hebben zelf honden, daarom werkt ons systeem niet met bewegingssensoren, maar magneetstrips en glasbreukmelders. Ook brandmelders, welke direct zijn aangesloten op de meldkamer.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 19:41

Daar hebben we ook aan gedacht we hebben echter in de woonkamer 7 ramen (incl. tuindeur). Tuindeur is een groot raam dus daar moet dan idd glasbreukmelder ook op anders staan ze nog zo binnen. Dan wil man ook liever niks installeren op de kozijnen.
Ja we hebben uiteindelijk nog wel wat wensen :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:43

Wij hebben een alarmsysteen en camera( 8 stuks) om de hele boerderij.
Wij zitten achteraf en hebben 2 bedrijven aan huis.
Ik vind het ideaal. Het beeld van de camera's zie ik binnen op een groot tv scherm.
Wij hebben het van Brabant beveiliging.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 21:38

Ik weet t niet of ze ook in jouw regio doen.

Vdp beveiligingsbedrijf doet alarmsysteem, zowel aanleg en onderhoud. Ze hebben sensoren, zowel warmte en beweging in 1.
Securitas is meldkamer en bij alarm melding komen ze in jouw huis en bellen ze jou op.. Daarvoor kun je abonnement met hen afsluiten.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 22:04

Zelf niet goed nagedacht, systeem waarvan ik dacht dat wordt het!! helaas tegenvaller omdat ik camera las als in live meekijken, maar is dus een fototoestel :)

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:31

Wij hebben zelf een beveiligings bedrijf. Wat mij opvalt zijn de erg dure offertes die jullie hebben gekregen.
Ik zou je zeker niet laten doormelden naar de meldkamer, is alleen interessant voor bedrijven.
Je kunt kiezen voor draadloze systemen en bekabelde.
Je hebt zoveel keus, wat specifiek op jullie eisen enz gesteld kan worden.
Wij zelf hebben voor zowel binnen als buiten camera's een app, en zodra er alarmelding is, krijg je bericht hierover.
Ik zou als ik jullie was nog even verder kijken. Een tip, neem een kleiner bedrijf, zijn vaak serieuzer en prijs vriendelijker dan de grote jongens.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 22:37

Packer welk merk systeem hebben jullie? en loopt de alarmering op de camera's of via sensoren?

Ik kan wel IP camera's vinden met melding maar dan zit ik gelijk met de honden, dus die vallen af. Of ik moet een systeem zoeken wat dan via de app loopt en dan los een camera erop. Maar goed dan stoor ik me eraan dat ik alsnog op twee verschillende apps moet kijken. (denk ik tenminste).

Wat me wel opvalt is dat we met de honden natuurlijk wel wat "lastigs" vragen. We hebben geen kleintjes van onder de 20 kg dus vallen al gelijk een aantal af. Op zich merk ik wel dat ik wel vaker denk van oh dat is ook wel handig. Zag een bewegingssensor voor buiten, maar ja dan moet er ook buiten een camera..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:10

Packer, waarom niet laten doorschakelen? Dat vonden wij juist een harde eis. Zowel politie als brandweer.
Bij ons gaan ze ook direct rijden dus geen lange aanrijdtijden ed

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:47

Ik kom er vanavond even op terug, zal m'n man even vragen of hij hier even op wil reageren.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 10:45

Nou weer een hele tijd verder en blijkt allemaal niet zo makkelijk als dat ik denk.

We heben drie bedrijven op gesprek gehad. 1 viel mee, echter zit ik nog met wat vragen, 2e was te duur, 3de moeten we nog de offerte van krijgen en de 4de zou gisteren komen maar belde helaas af.

Ben benieuwd waar we uiteindelijk op uit komen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:52

Wij hebben Verisure. Met contract en installatie en meldkamer. Bevalt goed. Zeker omdat mijn obesitas kat een van de sensoren steeds liet afgaan en de mannetjes geregeld terugkwamen om het aan te passen.
Wij wonen in woonwijk met jaren dertig huizen waar veel wordt ingebroken.