Nuttige apps voor ruiters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Nuttige apps voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 00:09

Zijn die er? Aanraders? No-go's?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

TurdusMerula

Re: Nuttige apps voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:22

Ik gebruik Endomondo als tracker. Is vooral leuk.

Ik weet dat er ook zo een app bestaat om buiten te rijden veiliger te maken; ik ben vergeten hoe het precies heet of werkt maar is geloof ik een soort alarmsysteem.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:30

Ja dat is saferider. :)
Welke ik ook (als groom) onmisbaar vind is de dressuurproeven-app.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:30

Ik denk dat je de safe rider app bedoelt TD. Die heb ik ook. Heeft een trackerfuntctie, maar idd ook een alarmfunctie zodat vooraf ingestelde buddies gewaarschuwd worden bij ongevallen. Aardige aapp, MAAR: wat de makers ervan er niet bij vertellen is dat die buddies dus ook de app moeten aanschaffen voordat je ze kan instellen. Kost niet veel, maar ik vond het toch niet zo netjes om iemand de app te laten kopen zonder erbij te vermelden dat die hele buddiefunctie dus alleen zin heeft als andere mensen de app ook hebben.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 09:20

Ik zie een paardrijden coach app en een train je paard app...iemand mee bekend?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:41

Ik heb even voor je gezocht, maar ik zie in die apps niet? Ik heb Android en gekeken via de standaard appstore van Google... Kom wel eea tegen maar niet exact die namen. Niet mee bekend ook.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 17:45

Ik heb tegenwoordig een IPhone daar staan ze wel in de store. Wel betaald trouwens.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:52

Ik gebruik ook de endomondo app, is vooral leuk om je routes en tijd te bekijken. Verder kun je er weinig bijzonders mee.

Voor het geval dat ik er op buitenrit af val en om wat voor reden dan ook niet thuis kan komen heb ik altijd m'n iPhone bij me als ik weg ga. Ik heb zoek mijn iphone ingesteld, m'n ouders weten hier de benodigde wachtwoorden voor. Op die manier kan m'n telefoon (hopelijk met mij) worden terug gevonden als ik bijvoorbeeld m'n bewust zijn ben verloren bij een val in het bos.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:54

Endomondo!
Ideale app als je wil bijhouden hoeveel km je aflegt met buitenritten ( in de bak werkt het niet ivm het kleine oppervlak waarop je rijd). Op internet kan je vervolgens ook allerlei andere gegevens aflezen zoals je tijd per km, maar bv ook je progressie op de 5 km over bepaalde periodes, je totaal aantal kms of uren over een bepaalde periode etc.
Ik mag met mijn paard alleen nog maar rechtuit over zachte ondergrond ivm verbening hoefkraakbeen en artrose. Daardoor had ik op een gegeven moment het idee dat ik nogal doelloos aan het rijden was. Toen ik deze app ging gebruiken ging ik weer doelen stellen voor mezelf en paardlief.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:59

Buienalarm :')

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 18:14

Whahaha die heb ik :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:42

Jaa, buienradar, buienalarm, app voor zon op en zon onder tijden... :D

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:04

sos sports alarm. idd voor buiten rijden. als je te lang niet verplaatst, gaat er een alarm af, als je daar ook niet op reageert stuurt hij een sms naar een vooraf ingesteld nummer met je gps coördinaten. voor het geval he bewusteloos in het bos ligt best fijn.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:37

Is die app gratis sjouk?

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:43

Cross Country in de appstore is echt de beste app als je eventing rijdt. In de plaats van zo een duur wiel te kopen, koop je gewoon de app voor 8 euro. En zo kan je heel je parcour met foto's van elke hindernissen ingeven. En hij berekent je minuutpunten. Echt een aanrader! Geen wieletje meer nodig.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 04:18

Ik lees Ff mee, zoek al langer iets

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 05:46

Ik gebruik zelf de Healty Horse app.

Een appje waar je per paard allerlij gegeven in kan voeren zoals wanneer hij naar de smid Is geweest, wanneer ontwormd, inentingen en.

Hij geeft alleen geen popup/push bericht, wat jammer is. Je moet dus wel eens in de zoveel tijd kijken.

De knhs app is ook hanig voor wedstrijdruiters. Er is een gratis versie die niet alle opties open heeft, maar genoeg open om handig te werken.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:21

Peelie schreef:

Een appje waar je per paard allerlij gegeven in kan voeren zoals wanneer hij naar de smid Is geweest, wanneer ontwormd, inentingen en.

Hij geeft alleen geen popup/push bericht, wat jammer is. Je moet dus wel eens in de zoveel tijd kijken.

De knhs app is ook hanig voor wedstrijdruiters. Er is een gratis versie die niet alle opties open heeft, maar genoeg open om handig te werken.

Ik wilde deze app uitproberen maar geen succes helaas... Zodra ik iets aanklik binnen de app loopt hij vast en schakelt m'n telefoon de app uit, beetje lastig dus :')

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:34

3D Horse anatomy. Betaald, maar elke cent waard. Je kan het paard helemaal uitkleden. Van haar, naar spier, organen etc.

En saferider en endomono gaan altijd aan bij bosritten. Als ik verdwaal in het bos, dan deel ik ook altijd mijn locatie voor een bepaalde tijd zodat vriend realtime ziet waar ik ben.

Ennnn de standaard kaartenapp van iPhone is ook super handig. Ik weet nooit welke kant ik op moet rijden om thuis te komen in een nieuwe omgeving. Als je niet 1 maar 2 keer klikt op het pijltje (huidige locatie) dan geeft ie een zaklampje dat wijst in de richting waarin je je iPhone houdt. Zo weet ik precies welk pad ik wel of niet moet nemen om de goede kant op te gaan.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:43

iEmmaaa schreef:
Peelie schreef:

Ik wilde deze app uitproberen maar geen succes helaas... Zodra ik iets aanklik binnen de app loopt hij vast en schakelt m'n telefoon de app uit, beetje lastig dus :')

Ik heb hetzelfde. Op mijn iPhone 4 deed hij het goed, naar de 5s gegaan en nu sluit hij iedere keer de app als ik naar agendapunten wil gaan. Iemand een idee waar het aan ligt? Baal ervan want vind het een superfijne app. Heb het ookal als feedback naar die mensen gestuurd maar krijg geen reactie.