Welke laptop? Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Droomster

Welke laptop? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:07

Hoi Bokkers!
Volgens mij is er nog steeds geen algemeen vraagbaak topic over laptops voor zover ik kan zien op mijn telefoon . Dus vandaar een eigen topic.

Mijn desktop computer lijkt het te gaan begeven, valt constant uit en is tevens ook al heel erg oud (zeker een jaar of 10 }:0 ).

Met oog op de toekomst wil ik daarom een laptop gaan aanschaffen.

Mijn eisen:
- Een normaal formaat, ongeveer 15 inch. Ietsjes groter mag ook, maar ik hoef geen mega scherm.
- Het liefst Windows, omdat ik dat gewend ben.
- Goede videokaart etc. zodat hij films kan afspelen, eventueel een spelletje spelen.
- Het liefst ook een beetje een vlot / snel ding!
- Ik wil er ook een office pakket bijkopen voor de laatste loodjes van mijn studie.

De bedoeling is dat als ik uit huis ga (waarschijnlijk volgend jaar), dat het dan mijn 'vaste' computer wordt. Dus ik regel er ook allerlei zaken online mee. Of bewerk wat foto's. Het moet dus een manusje van alles zijn.

Ik zou zeggen budget minimaal 500 euro? Maar aangezien ik er nog wel een tijd mee vooruit wil, wil ik er ook niet op beknibbelen. Dus enkele duurdere suggesties wil ik ook zeker niet meteen uitsluiten.

Help! Op het gebied van computers ben ik namelijk echt een nood en op mijn mobiel zoeken, dat gaat toch niet zoals ik zou willen...

Ik hoor jullie suggesties en uitleg waarom graag! Waar moet ik naar opzoek? Alles wat er in die folders staat, zegt mij wel iets. Maar niet genoeg om te bepalen wat ik moet hebben.

Groetjes Dominique

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:29

Ik heb een Asus (de R510C). Is volgens mij 15,6 inch. Ik had er 600/700 euro voor betaald geloof ik? Zit een i7 processor in dus heel snel, andere laptops met i7 processor zaten veel hoger in de prijs. Schermresolutie is wel iets lager (1366 x 768 pixels) dan dat ze tegenwoordig worden aangeboden (tegenwoordig zijn veel laptops uitgerust met HD of ultra HD schermresolutie), maar dat maakte mij niet veel uit want ik vind dit ook al een mooie kwaliteit van het scherm. Als je ultra HD scherm wil met i7 processor etc. etc. dan ga je al zo boven de 1000 euro.

Vindt deze dus de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben er ook heel tevreden mee!

Droomster

Re: Welke laptop? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 14:59

Dankjewel voor je reactie! Het klinkt goed, ik ga even verder onderzoeken!

Meer suggesties zijn welkom :)

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:01

Ookal wil je Windows, ik zou een mac nemen, ik heb zelf de Mac Book Pro Retina 13,3 inch. Hij is ontzettend snel, foto bewerking programma's werken naar mijn gevoel beter op een mac, vooral Adobe.

(mijn school accepteert niks anders dan Mac, kan ook daarom komen)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:05

Ik ga nooit meer voor iets anders dan Dell, super fijn, service goed... Hiervoor een Mac gehad, ook tevreden over, maar ik doe niets grafisch en voor mijn gevoel betaal ik echt vooral voor het appeltje wat er op staat. Voor hetzelfde geld heb ik ook een minder kleine laptop waar hetzelfde in zit...

Sony heeft mijn zusje gehad, ging minder lang mee... Der HP ging ook maar een paar jaar mee... Mijn oude toshiba ging wel weer een tijd mee...

Nouja, voor mij is het heel simpel, ik wil alleen nog maar Dell en eventueel Mac...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:15

Ik heb een Asus van de N-series. Je hebt daarin allemaal verschillende prijsklasse in. Ik had er eentje van 800/900 euro zoiets. (deze: http://www.asus.com/nl/Notebooks_Ultrabooks/N56VZ/ ) Je kunt er prima foto's op bewerken via adobe, video's afspelen is een eitje met de i7 processor, video's bewerken is ook geen probleem. Zeer snel! En 15 inch, Windows 8. Eigenlijk ben ik zeer tevreden over alles, behalve over de batterij, want die gaat niet extreem lang mee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:56

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 18:28

Maar geen centraal topic om dit te vragen en andere topics zijn vaak toch met iets andere wensen.

Inmiddels al heel veel gehad aan de voorgaande tips! Ben bijna in staat om te kiezen ;)

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:32

Ik heb zelf een HP Pavilion 15-b168 en dan nog iets, heel blij mee, 15,6 inch en heb hem twee jaar geleden voor een kleine driehonderd euro gekocht. Windows 8 en supersnel!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:36

Lenovo heeft ook veel goede laptops. Ik zocht een snelle laptop met een goed beeldscherm i.v.m. het laden van grote fotobestanden. Een Lenovo (Z50-70) gevonden voor een fijne prijs, met een kleine uitbreiding (SSD), rond de €500,00.

Filmpjes afkijken e.d. gaat vlekkeloos en voldoet verder aan al jouw eisen.

Betaal je niet een berg extra voor 'het appeltje'.

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:44

Lenovo heeft inderdaad goede laptops! In ieder geval zou ik absoluut niet voor een Acer gaan. Ik heb zelf een Acer waar ik niet tevreden over ben en op internet zijn er helaas ook niet al te positieve verhalen te lezen.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:51

Neem geen Acer, ook geen Packerd-bell. Dell, HP, Asus, Sony, Lenovo dat zijn wel de goede merken :). Samsung vind ik meestal nietecht fijn tikken, maar dat is persoonlijk. Toshiba kan er ook nog wel mee door.
Maar dit is enkel mijn mening.
En Apple is gewoon te duur.

Verder, Is 4 gb RAM geheugen wel aan te raden.

Processor heb je van Intel en van AMD. Intel Heeft de goedkopere ATOM/Celeron Processoren, maar beter is het om voor een i3/i5/i7 processor te gaan. Waarbij een i3 daarvan het energiezuinigste is (langere accu maar wel iets minder krachtig maar nog wel goed snel) en i7 de krachtigste maar ook energieslurpende. i5 zit daar een beetje tussenin.
AMD heeft A4/A6/A8/A10 processoren. Waarbij hoger krachtiger is, maar ook meer energie gebreuken

Videokaart, moet je op letten dat het een aparte Videokaart is. Bij Intel is dit te herkennen, dan staat erbij dat die van Intel is (dus niet doen). Bij AMD is dit iets lastiger te zien.

De schermgrootte moet je zelf bekijken. Ik heb 15.6 en dit is al groot zat, maar ik sleep hem mee in mijn tas en dan is die nog wel eens groot en zwaar. Sony heeft bijvoorbeeld een paar mooie 14 inch schermen op hun laptops.