) zijn we bezig met een nieuwe bank en we hebben er inmiddels eentje op het oog, alleen waar we samen maar niet uitkomen is de bekleding. Leer, of stof? Mijn wederhelft zegt Leer, want we hebben een hond en da's makkelijk schoon te maken. Ik zeg juist géén leer, want we hebben een hond en die mag op de bank en binnen no time voorzie ik een bank vol krassen. En da's zonde
Maar feit blijft wel dat een stoffen bank haren gaat verzamelen natuurlijk. Een leren bank vind ik echter zélf ook niet zo fijn, zeker in de zomer, dat plakt aan mn blote benen
Vriendlief vind dat echter geen goed punt, want "dan leg je d'r maar een kleedje over"
Ik zeg trouwens wel leer, maar het is nepleer. Prijsverschil is 100 euro.. Stof is uiteraard goedkoper.Nu ben ik gewoon even benieuwd, wat zou jij doen? In mijn situatie? Zou je voor stof gaan, of juist voor (nep)leer? En waarom?
Onze bank plakt absoluut niet, behalve als je natuurlijk helemaal nat bent gezweet oid
Maar stof is inderdaad wel lekker zacht en plakt minder. Onze hond slaapt er ook op, even stofzuigen en hij is weer schoon. Vlekken zijn er meestal ook prima uit te krijgen, als je een donkerdere variant neemt, het liefst niet helemaal egaal..
Nepleder plakt in de zomer en is koud in de winter dus of de hond nou wel of niet op de bank mag, je legt er dan voor jezelf al een kleedje overheen.
inderdaad zo koud, maar kunstleer scheurt ook te snel vind ik. Mijn bureaustoel is ook van kunstleer, en de eerste was binnen een jaar kapot, en mijn nieuwe begint ook te scheuren.. Op een bank lijkt me dat nog sneller kapot gaan.