Mijn zusje houdt van tekenen en ze gaat ziekenhuis in en weer uit al 3 jaar.
Ze heeft nu een tekenboek voor volwassenen. Zijn er nog meer leuke teken spullen die ik cadeau kan doen waar je dus in het ziekenhuis ook wat aan hebt? Als je zovaak in het zikeenhuis ligt verveel je nou eenmaal ook rot. Ik ben zelf helemaal niet thuis in het tekenen of teken spullen.
Groetjes
Yom
Geplaatst: 05-12-14 09:33
Is er geen goede winkel in de buurt om eens te snuffelen? Mijn dochter tekent ook graag en die heeft een doosje met verschillende potloden, maar ze tekent net zo lief met een simpele vd Hema
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-14 09:59
Maar wat is ook leuk voor iemand van 19 jaar? Ik woon in een dorpje. We hebben wel een Bruna. Dacht misschien zitten hier wat mensen die ook graag tekenen en wat ideeën hebben. Zaterdagochtend ga ik wel even naar Amersfoort voor een winterjas kijken.
Yom
Geplaatst: 05-12-14 10:40
dan zou ik in A'foort gaan kijken voor een fijn setje potloden en een tekenblok of zo
AcrylicMess
Geplaatst: 05-12-14 10:50
Tekent ze liever met kleur of met grijs tinten?
Je zou bijvoorbeeld kunnen kopen: Poltoden van verschillende hardheden Stevig tekenpapier/zwaarder papier (dus geen printpapier) Setje doezelaars Goeie gum Setje pastelkrijt/pastelpotloden Setje aquarelpotloden (dit word een soort van waterverf met een beetje water)
Hier zou ik zelf voor naar een winkel gaan waar ze kunstenaarsbenodigdheden verkopen. Daar kunnen ze je ook goed verder helpen.
elsa91
Geplaatst: 05-12-14 10:58
- setje goede grijze potloden - gum - puntenslijper (die het slijpsel opvang is wel zo handig) - pastel potloden - aquarel potloden - houtskool - tekenpapier, voor pastel heb je hele mooie blokken met verschillende kleuren - voor het kleurboek voor volwassenen zijn allerlei kleurtjes en stiften ook leuk.
Lief dat je dit zo voor je zus doet! Bij de Bruna bij ons in de buurt hebben ze best veel tekenspullen van bekende merken en adviseren je ze ook prima, dus misschien dat het per filiaal verschilt.
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-14 11:01
Eigenlijk weet ik niet of ze graag met kleur of met grijs tinten tekend. VVoordat ze ziek werd tekende ze veel jaar og 4 of 5 geleden. Daarna nooit meer en nu zag ze iemand met een volwassen tekenboek en is ze weer begonnen.
Op het laatst weet je niet meer wat je iemand moet geven. Ze ligt zo vaak in het ziekenhuis en soms ook langere periodes. Misschien is dan iets waarmee ze bezig kan zijn wel weer leuk. En dat ze het tekenen weer gaat oppakken.
In het ziekenhuis hebben we stiften gekocht. Voor voor kinderen maar dat heeft ze in ieder geval al wat.
Ze heeft nu een kleurboek voor volwassenen. Ze had het gezien bij een kamergenoot. Ze is daar erg blij mee! Wat leuk ook digitaal tekenen. Ik zal er eens op googlen. Ze heeft wel een ipad. Weet niet of ze die van me moeder mag houden in het ziekenhuis. Je weet nooit of er wat gestolen wordt. Maar zal het ook eens navragen!