Verzekeringen huis/auto e.d. wat betalen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Verzekeringen huis/auto e.d. wat betalen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 12:27

Goed, wij kregen gisteren de rekening van ons verzekeringsmeneertje en die vonden we toch wel erg hoog.

In de verzekering zitten
* woonhuis (vrijstaand, 4 slaapkamers, niet extreem luxe qua keuken of badkamer. 2 jaar geleden aangekocht voor 235.000 euro (geloof ik)),
* inboedel,
*auto's (beide allrisk want nieuw),
*WA van mijn vriend,

Eigenlijk alles, ik zal vast wat vergeten want doe het even uit mijn hoofd. Mijn WA en de rechtsbijstand zijn apart. Overlijdensrisico e.d. is gekoppeld aan de hypotheek.

Nu bedraagt de factuur rond de 1450 euro en ik schrok er een beetje van. Dit moet in mijn ogen echt veel goedkoper kunnen. Nu was de ingangsdatum van de nieuwe overeenkomst 1 december en heeft onze tussenpersoon gisteren dus pas de factuur door de deur gedaan en is er dus een kans dat we gewoon nog een jaar moeten betalen. Dat zou enorm jammer zijn en dan ga ik de tussenpersoon ook wel even vragen hoe het kan dat wij pas de factuur krijgen na de ingangsdatum van het contract. Ik ben dus van plan met de hele zooi over te stappen, eventueel los van elkaar (pakket korting is nou ook niet denderend hoog, dus net wat uit kan) en niet meer bij de tussenpersoon.

Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe andere mensen dit hebben en als je het kwijt wilt wat je betaald aan alle verzekeringen bij elkaar.
Ik heb er helemaal geen ervaring mee, dus ik ben benieuwd naar de tips waar ik rekening mee moet houden.

verootjoo

Re: Verzekeringen huis/auto e.d. wat betalen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:31

Wij betalen 30€ P.m. Voor inboedel&opstal, WA, en 1 auto wa+
Huis is vergelijkbare prijs.

Dus jou verzekering is wel erg duur... Maar misschien is die allrisk verzekering wel zo prijzig?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 12:33

Ja het zijn bij ons twee auto's. Beide nieuw, dus die gaan de allrisk nog niet uit.
Ik heb de auto verzekering los net al even berekend en die kan ook zo 100 euro per jaar goedkoper. 1 auto dan, de andere kan ik niet berekenen omdat ik het kenteken niet uit mijn hoofd weet.

vandaar dat ik hier om tips vraag, als ik er dan van het weekend er even voor ga zitten kan ik alles meenemen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:03

Ehh, 1450 euro per maand aan verzekeringen? .....

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:12

SAKKIA schreef:
Goed, wij kregen gisteren de rekening van ons verzekeringsmeneertje en die vonden we toch wel erg hoog.

In de verzekering zitten
* woonhuis (vrijstaand, 4 slaapkamers, niet extreem luxe qua keuken of badkamer. 2 jaar geleden aangekocht voor 235.000 euro (geloof ik)),
* inboedel,
*auto's (beide allrisk want nieuw),
*WA van mijn vriend,

Eigenlijk alles, ik zal vast wat vergeten want doe het even uit mijn hoofd. Mijn WA en de rechtsbijstand zijn apart. Overlijdensrisico e.d. is gekoppeld aan de hypotheek.

Nu bedraagt de factuur rond de 1450 euro en ik schrok er een beetje van. Dit moet in mijn ogen echt veel goedkoper kunnen. Nu was de ingangsdatum van de nieuwe overeenkomst 1 december en heeft onze tussenpersoon gisteren dus pas de factuur door de deur gedaan en is er dus een kans dat we gewoon nog een jaar moeten betalen. Dat zou enorm jammer zijn en dan ga ik de tussenpersoon ook wel even vragen hoe het kan dat wij pas de factuur krijgen na de ingangsdatum van het contract. Ik ben dus van plan met de hele zooi over te stappen, eventueel los van elkaar (pakket korting is nou ook niet denderend hoog, dus net wat uit kan) en niet meer bij de tussenpersoon.

Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe andere mensen dit hebben en als je het kwijt wilt wat je betaald aan alle verzekeringen bij elkaar.
Ik heb er helemaal geen ervaring mee, dus ik ben benieuwd naar de tips waar ik rekening mee moet houden.

Ik neem aan per jaar? Dan vind ik het helemaal zo gek niet voor het pakket incl. 2 auto's volledig casco. Hebben jullie schadevrije jaren opgebouwd? Evt. tweede gezinsauto regeling toepassen.
Kijk ook even bij de eigen risico's wat dat scheelt soms flink per verzekeraar en de bmterugval na schade kan ook erg verschillen. Dan kun je wel weinig premie betalen maar als je na 1 schade gigantisch terugvalt in korting word je ook niet blij. Vaak kan er echt wel wat aan een premie gedaan worden. Lopende polissen allemaal bij 1 verzekeraar?

Na het eerste verzekeringsjaar zijn alle verzekeringen per maand opzegbaar. Ook bij het ingaan van de nieuwe polissen na tariefwijziging hoef je deze niet te accepteren en kun je deze nog opzeggen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:32

Allejandro schreef:
Ehh, 1450 euro per maand aan verzekeringen? .....

per jaar neem ik aan :Y) :7

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:36

Per jaar zijn wij ongeveer 1240 euro kwijt.
Dat is dan
Auto all risk
Opstal
Inboedel
WA
Rechtsbijstand

Vind het wel netjes.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 14:29

Lijkt dus wel aardig netjes. Heb onze tussenpersoon een mailtje gestuurd of hij er naar wil kijken en of we goedkoper kunnen. Eigenlijk zijn we best heel tevreden met hem en het is makkelijk dat als er eens wat is hij alles voor je regelt.
Ik ben benieuwd waar hij mee komt en wat dat verschilt van wat ik zelf uitzoek en waarom.

Tweedegezinsauto regeling is al van toepassing. Eigen risico weet ik zo even niet. 1ste auto meer dan 15 schadevrije jaren, tweede auto 6 schadevrije jaren. We hebben een noclaim beschermer die natuurlijk ook wat duurder is.

Wat me wel opviel was dat het huis nogal wat hoger in verzekering stond dan de waarde van de woning. Behoorlijk veel vond ik dat.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:43

Ik dacht al, per maand :oo
Gelukkig maar.

Wij zijn een 900 per jaar kwijt aan verzekeringen, voor auto wa casco, rechtsbijstand, wa en huis/inboedel (all risk, ivm kinderen).
We hebben de verzekeringen zelf geregeld, via de zelfde bank als waar de hypotheek loopt waardoor je een mooie korting krijgt.

Ik denk dat je met 2 auto's in de all risk niet eens zo raar zit.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:08

Wij betalen rond de 1600 per jaar.
2 auto,s 1WA 1WA+casco
Inboedel verzekering
Rechtsbijstand
Doorlopende reisverzekering( deze wil ik stop zetten want dit gebruiken we nooit)
Wa verzekering

Dus vind het best duur aangezien wij het ook nog eens bij de zelfde bank hebben als de hypotheek

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:15

Wij betalen ronde de 1200 euro per jaar. Ik heb heel wat schadevrije jaren inmiddels opgebouwd en korting via mijn werkgever.
Hier zit in:
1 auto WA+ diesel met meer dan 24000 km per jaar
1 oldtimer auto all risk of WA+ (weet ik niet uit mijn hoofd)
1 paardentrailer uit 2005 all risk
1 motorfiets all risk
WA gezin
Rechtsbijstand
Inboedel

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:17

Wij hebben nog geen nieuwe polis gehad voor 2015 hoor je dit niet te krijgen?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:47

Hebben wij ook niet gekregen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:25

De opzegtermijn na een premieverhoging is korter dan een maand. Vooral als je de premieverhoging na de ingangsdatum zo laat te horen krijgt. Dat hoef je niet te pikken.

_helga_ schreef:
Dus vind het best duur aangezien wij het ook nog eens bij de zelfde bank hebben als de hypotheek

Hypotheek, leven- en schadeverzekeringen staan vaak los van elkaar vrees ik. :)

_helga_ schreef:
Wij hebben nog geen nieuwe polis gehad voor 2015 hoor je dit niet te krijgen?

Wordt de verzekering ook verlengd per januari? Ik weet niet of elke maatschappij standaard bij de verlenging nieuwe polisbladen toestuurt. Als er niets is gewijzigd is het in principe niet noodzakelijk. Verzekeraars hebben het erg druk deze tijd van het jaar, maar je kan er altijd een e-mailtje aan wagen. Wedden dat je gewoon een (digitale) polis toegestuurd krijgt. :j

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:26

Dankjewel zal eens een mailtje doen naar onze tussenpersoon want we hebben pas sinds 1 mei dit huis dus alles is nog nieuw voor ons

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:31

Wij betalen per jaar 630 euro.

Auto benzine WA
Inboedel
Opstal
Aansprakelijkheid
En rechtsbijstand

Volgens mij 7 jaar schade vrij. Auto staat op mijn naam en gebruik mijn schade vrije jaren maar mijn vriend staat als 1ste bestuurder en hij is ouder en dus goedkoper.
Heb via werk 10% collectiviteitskorting

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:07

_helga_ schreef:
Dankjewel zal eens een mailtje doen naar onze tussenpersoon want we hebben pas sinds 1 mei dit huis dus alles is nog nieuw voor ons

Wanneer is je polis ingegaan? Ook in mei? Anders loopt deze tot mei en dan ontvang je een nieuwe polis.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:24

Tabaluga12 schreef:
_helga_ schreef:

Wanneer is je polis ingegaan? Ook in mei? Anders loopt deze tot mei en dan ontvang je een nieuwe polis.

Ja ook in mei.
Dacht dat dit per kalender jaar was.
Maar dan ben ik er gelukkig optijd bij :)

Okaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:32

Ik vind het eigenlijk nog redelijk. € 1450 per jaar voor al deze verzekeringen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:19

Het is moeilijk vergelijken met een totaalprijs. Ook een inboedelverzekering is geen een vaste prijs, gezien deze ook afhangt van de grootte van de woning.
Ik kan wel aangeven wat ik ongeveer betaal:
-50 euro per jaar inboedel (kleine etagewoning)
-40 euro per jaar WA (=geen WA maar AVP-aansprakelijkheids verzekering personen)
-315 euro per jaar auto wa+schade inzittende+pechhulp (18 jaar oud, nieuwwaarde 10.000 euro)

Het is trouwens ook niet geheel onverstandig om je verzekeraar na te bellen. Mijn autoverzekering was ineens 10% duurder geworden terwijl ik een jaar schadevrij had gereden. Gebeld en wat bleek: nieuw computersysteem en nieuwe premie. Maar doordat ik belde kreeg ik wel meteen 10% korting op mijn premie. Niet bellen is dus teveel betalen. Bizar maar waar.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:44

Ik betaal 75 euro voor alles. Inboedel, avp, auto all risk, reisverzekering

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:55

moet er wel bij zeggen dat ik een huur huis heb. ik heb geen brandverzekering of iets dergelijks voor mn huis. JOuw premie is aan de hoge kant maar ik denk dat je gewoon moet proberen nog te onderhandelen. En zeggen dat als je zelf berekend goedkoper uitkomt.

Wat voor auto's hebben jullie? dat is ook nog wel van belang denk ik.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:54

In België kunnen ze je verplichten als huurder om een brandverzekering aan te gaan.
Als huurder kan je aansprakelijk gesteld worden voor brandschade, tenzij je kan aantonen dat je niet aansprakelijk bent, bv overmacht, zoals een blikseminslag, of een fout van de eigenaar zelf zoals een gebrekkige bedrading van de electriciteit ofd...
De meeste verhuurders verplichten de huurders dan ook om een brandverzekering te nemen en dit wordt in het huurcontract vermeld.

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:58

Wanneer je je polis krijgt, heeft met je prolongatiedatum te maken. Je prolongatiedatum is de maand dat je verzekering in gaat. Als je in mei een pakket afsluit, krijg je dat jaar erop in Mei je nieuwe polis. Als er meer vragen verzekeringsgericht zijn, mag het ook bij mij via PB, ik werk bij een groot kantoor :)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:14

Ik vind dat nog niet eens zo veel voor een huis met die waarde plus 2 auto's allrisk, daar kom je hier in BE echt niet mee weg per jaar.