welke energiemaatschappij? ervaringen met energiedirect?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

welke energiemaatschappij? ervaringen met energiedirect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 21:54

De titel zegt hopelijk genoeg :D
Mijn vriend en ik krijgen deze week of volgende week de sleutel van ons huisje en dus zijn we aan het zoeken naar een goede energiemaatschappij.
Nu kwamen we uit op energiedirect.nl met een behoorlijk groot verschil in de bedragen vergeleken met andere maatschappijen.
Op internet zijn veel wisselende reacties te vinden en dus de vraag of er bokkers zijn die bij energiedirect zitten.

Uiteraard zijn ervaringen met andere maatschappijen ook welkom :D. We zijn nog aan het puzzelen en wellicht zit er een andere goede en relatief goedkope maatschappij tussen.

Lolacabana

Re: welke energiemaatschappij? ervaringen met energiedirect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:53

Ik heb energie direct vorig jaar gehad. Heb voor het hele jaar gas en stroom € 260,00 moeten betalen en aan het einde van het jaar dus netjes € 940,00 terug gehad. Prima maatschappij en nooit gezeur mee gehad.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:58

ik had in augustus energie direct aangevraagd, vervolgens kon ik geen contact krijgen , via telefoon of mail , uiteindelijk op dag 14 na nog geen contact krijgen en mijn vertrouwen erin verloren te hebben per email opzegging gedaan op de laatste dag. volgende dag gelijk weer gebeld toen kreeg ik plots wel contact. was allemaal goed was binnen 14 dagen etc en zou geregeld worden ..
maand later werd er ineens 100 euro van mijn rekening afgehaald, weer gebeld , weer eruit gegooid, weer gebeld , toen contact, ja ik had pas op dag 15 gebeld en dat was te laat dus boete...
daar ben ik flink tegenin gegaan en toen kon ze ook wel zien dat het niet klopte en ik op dag 14 had afgezegt via mail en het goed was. Ze gaf me de tip het zelf terug te halen bij de bank ,dat zou sneller zijn en dan zou zij het in de computer zetten.. gelukkig ging dat goed.

maar vertrouwen heb ik daar niet meer in, zit nu weer bij essent waar ik voorheen ook zat.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 13:02

Ah oke, bedankt!
Ik heb inderdaad meerdere negatieve recensies gelezen over energiedirect m.b.t. het contact.
Gezien het ons wel bijna 20 euro per maand scheelt, t.o.v. bv. Nuon, denk ik dat het geen kwaad kan opzich om het voor een jaartje te proberen en dan maar kijkem wat eruit rolt.. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:05

Hier nu 2 jaar Energie Direct en allemaal helemaal prima hoor, goed te woord gestaan, ook over zonnepanelen enzo. Niks anders dan voorheen Eneco :P

Ook goede online omgeving, lekker duidelijk wel allemaal :)

En was aanzienlijk goedkoper dan anderen. Dit jaar wil ik nog even vergelijken of dat nog steeds zo is.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:11

Wat ik het leukste vind, als er mannetjes van andere energiemaatschappijen voor de deur staan zijn ze al vaak uitgekletst als je zegt dat je bij Energie direct zit.

Ik ben er al een paar jaar trouwe klant. Vind het vooral fijn dat alles online geregeld kan worden.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:18

Hier ook Energiedirect, prima, niks mis mee :-)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:23

Wij zijn regelmatige overstappers en hebben goede ervaring met energie direct. We staan op het punt om weer eens over te stappen, dit keer van nuon naar - heel toevallig - energie direct. Ze zijn ook voor ons op dit moment de goedkoopste.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:25

momenteel nu budget energie is het goedkoopste voor mij hier

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:27

Cinderella schreef:
Ah oke, bedankt!
Ik heb inderdaad meerdere negatieve recensies gelezen over energiedirect m.b.t. het contact.
Gezien het ons wel bijna 20 euro per maand scheelt, t.o.v. bv. Nuon, denk ik dat het geen kwaad kan opzich om het voor een jaartje te proberen en dan maar kijkem wat eruit rolt.. :)

Greenchoice! Dan doe je ook nog wat voor de aarde!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 15:02

Bedankt allemaal!
Ik zal zo nog even gaan kijken bij budget energie en green choice, deze was ik nog niet tegengekomen :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:09

Geen ervaring met Energiedirect maar waar je echt goed naar moet kijken zijn de algemene voorwaarden en waar de prijs uit is opgebouwd. Bij sommige leveranciers líjkt t of je minder betaalt maar dan moet bv het vastrecht er nog bij, of je betaalt veel minder dan bij anderen maar je kunt bijvoorbeeld geen betalingsregeling treffen als het eens per ongeluk nodig is, of ze sluiten je heel snel af ofzo..

Goed inlezen is in ieder geval het devies :) Ik zit zelf overigens al jaren bij Eneco, is niet de goedkoopste haha maar ik ben vreselijk gemakzuchtig :') Succes met je keuze!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:51

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 01:01

Hmm, we beginnen net samen, dus we willen eerst vooral voor goedkoop gaan :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 01:09

Haha, begrijpelijk hoor.
Maar op jaarbasis scheelt het in ons geval bij energie direct nog geen 25 euro op jaarbasis. Nog geen 2% prijsverschil tussen groen en grijs. Alleen is het groen van energiedirect dus niet groen :D n

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 01:18

als je de goedkoopste aanbieding van dit moment wil hebben, kijk dan eens op www.easyswitch.nl
Dan krijg je gelijk de beste aanbieding. Zo stap ik bijna elk jaar over van maatschappij omdat ik het ergens anders goedkoper kan krijgen. Ik stap alleen niet over naar onbekende aanbieders, die vertrouw ik toch minder. Ik zit nu bij Essent en stap over naar Greenchoice. Maar ook al bij Eneco gezeten

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 01:20

Ik ben ongeveer 6 jaar klant geweest bij energiedirect, in volle tevredenheid, 1 keer zelfs 400 euro extra terug gekregen ivm de laagste prijsgarantie.
De reden dan ik nu toch ben overgestapt, is dat ik dit jaar goedkoper uit ben bij de NAM, dit ivm de welkomstacties als je nieuwe klant bent.
Ik heb een contract voor 1 jaar afgesloten, dus volgend jaar keer ik weer terug naar energiedirect.
Dat van de goedkoopste maandlast gaat niet helemaal op, ik zou bij deze nieuwe leverancier 141 euro in de maand gaan betalen had ik zelf uitgerekend naar ons verbruik, ik betaalde bij energiedirect 180,- euro per maand, en betaal nu 191,- euro per maand, want de energiemaatschappij gaat uit van het verbruik van de afgelopen jaren en dus niet van afgelopen jaar.

Ik baalde er eerst wel even van, zo van ik dacht 40 euro in de maand goedkoper uit te zijn, en dan valt dat dus vies tegen, maar heb besloten het zo te laten, is een mooi spaarpotje, je kan beter bij de jaarafrekening een leuk bedrag terug krijgen, dan dat je een rekening krijgt van 700 euro, want dat heb ik 2 jaar geleden gehad, en das niet leuk, dat is dag vakantiegeld.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:00

Ik ben een hopper, wissel ieder jaar. Heb al eens 'n jaartje bij Energiedirect gezeten en dat was helemaal prima. Overstappen eitje, tussendoor geen problemen, afrekening was netjes en weer verder overstappen ook geen probleem. Overigens kijk ik altijd op gaslicht.com of prizewize.nl en ga ik standaard voor de aller goedkoopste.

Gooiske: je kunt je maandbedrag vaak zelf laten aanpassen he? Zo hadden ze mij dit jaar bij de nieuwe op 60 euro gezet (netto afgelopen 2 jaar +/- 50 verbruikt) maar ik vind het altijd fijn om er een spaarpotje van te maken, dus laat hem standaard rond de 90 staan. Even bellen en het was gefixed :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:06

Heb energiedirect een jaar gehad, werd er gek van, dan haalden ze zomaar geld van mn rekening naast het maandbedrag, dan kreeg ik ineens een bom email dat ik iets niet zou hebben betaald, na 4 keer gedoe met ze waarbij ik dan moest gaan bewijzen dat ik goed zat, was ik het zat, zit nu bij Electrabel, scheelt financieel weer wat en ik heb even afkloppen, de afgelopen anderhalf jaar nog nooit vreemde mailtjes of spookafschrijvingen gehad.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:43

imd schreef:
Ik ben een hopper, wissel ieder jaar. Heb al eens 'n jaartje bij Energiedirect gezeten en dat was helemaal prima. Overstappen eitje, tussendoor geen problemen, afrekening was netjes en weer verder overstappen ook geen probleem. Overigens kijk ik altijd op gaslicht.com of prizewize.nl en ga ik standaard voor de aller goedkoopste.

Gooiske: je kunt je maandbedrag vaak zelf laten aanpassen he? Zo hadden ze mij dit jaar bij de nieuwe op 60 euro gezet (netto afgelopen 2 jaar +/- 50 verbruikt) maar ik vind het altijd fijn om er een spaarpotje van te maken, dus laat hem standaard rond de 90 staan. Even bellen en het was gefixed :)

Ja dat weet ik, maar vind idd een spaarpotje wel fijn :)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:22

Ik heb nu 1,5 jaar energiedirect gehad en erg tevreden geweest. Bij elkaar €1400 per jaar kwijt. Kon nu bij Essent voor €1200 een 1-jarig contract afsluiten, vandaar weer overgestapt via Easyswitch. Ik stap elk jaar eigenlijk wel over, soms zelfs eerder als ze bereid zijn m'n boete te betalen.
*schroef je maandbedrag inderdaad goed op, liever geld terug dan dat je een brief krijgt dat ze binnen 14 dagen €400 afschrijven.