computerstress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miepietjuh

computerstress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 20:47

Mijn huidige laptop is aardig aan vervanging toe, daarom ben ik al een poosje aan het rondkijken voor een nieuwe.
Mijn keuze is gevallen op de HP envy 15-u030nd x360 of de HP pavilion x360 a030nd.

Er zitten vrij weinig verschillen tussen beide laptops...
Alleen ik heb een paar vragen. De ene is 15.6 inch en de andere 13.3. Ik ben een student, welke grootte zouden jullie aanraden, ik heb nu een 15.6 inch en iets kleiner mag wel maar ik kan me niet echt een voorstelling maken van 13.3 inch.

ook heeft de ene een Standaard backlit-toetsenbord met numerieke toetsen en de andere een Standaard eiland-stijl als toetsenbord. Weet iemand wat dit verschil is? Ik heb gegoogled maar kan het niet vinden...

ook staat er als pointing device bij de ene HP Imagepad met ondersteuning voor multi-touch bewegingen
en bij de andere HP Control Zone trackpad.

wie o wie kan mij alsjeblieft helpen!
Vanavond is het 15% korting dus ik wil graag snel beslissen...

Destination

Re: computerstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:59

Mijn voorkeur zou sowieso uitgaan naar een 15,6 inch. Als student is 13,3 misschien handig met verplaatsen, maar 15,6 leest zoveel fijner!
Qua toetsenbord, ik weet het verschil ook niet haha. Ik heb eiland-stijl geloof ik en dat bevalt prima.
Mousepad zou ik zegen HP Imagepad, ik heb even die HP Controle Zone trackpad gekeken en persoonlijk lijkt het me niet fijn (als je hier klikt krijg je dit, als je daar klikt gaat dat weg). Ik heb het idee dat je dan heel vaak per ongeluk dingen gaat verwijderen.

Ik weet niet of bovenstaande allemaal in 1 laptop zit, maar ik zou als het kan gaan voor 15,6 inch met een imagepad.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:00

Wat is je budget, en waar is er 15% te halen?

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 21:03

Destination schreef:
Mijn voorkeur zou sowieso uitgaan naar een 15,6 inch. Als student is 13,3 misschien handig met verplaatsen, maar 15,6 leest zoveel fijner!
Qua toetsenbord, ik weet het verschil ook niet haha. Ik heb eiland-stijl geloof ik en dat bevalt prima.
Mousepad zou ik zegen HP Imagepad, ik heb even die HP Controle Zone trackpad gekeken en persoonlijk lijkt het me niet fijn (als je hier klikt krijg je dit, als je daar klikt gaat dat weg). Ik heb het idee dat je dan heel vaak per ongeluk dingen gaat verwijderen.

Ik weet niet of bovenstaande allemaal in 1 laptop zit, maar ik zou als het kan gaan voor 15,6 inch met een imagepad.

wat bedoel je precies met als je hier klikt krijg je dit, als je daar klikt gaat dat weg? En wat is dat anders bij eilandsteil?

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 21:04

Quad schreef:
Wat is je budget, en waar is er 15% te halen?

Mijn budget is rond de 500-600 euro. Sorry was misschien een beetje onduidelijk, de 15% is te halen bij hpstore.nl

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:05

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 21:23

Destination schreef:
Bij eiland-stijl heb je meer allemaal losse toetsen (eilandjes) met ruimte ertussen. Het nadeel hiervan is wel dat er vuil tussen kan komen.
Qua mousepad: http://www8.hp.com/h20621/video-gallery ... ook/video/
Kijk dit filmpje eens voor the control zone.

O, oke dat filmpje is inderdaad wel handig. Ik snap nu wat je bedoeld.

Quad

Re: computerstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:34

Zit niet bijster veel verschil tussen. Als je echt tussen deze twee wil kiezen zou ik voor het 15" model gaan, heb je naast een nummeriek toetsenbord ook backlight, ik vind niets handiger dan een verlicht toetsenbord. :D

Maar toch mis ik iets, een FullHD scherm en dat zit niet in deze HP notebooks.
Daarom zou ik kijken naar een mogelijkheid om deze Lenovo Flex te bekijken: http://tweakers.net/pricewatch/410535/l ... 00715.html

FullHD scherm, zelfde i5 processor, 500GB HDD, verlicht toetsenbord etc. En valt zowel binnen je budget, als eisen qua grootte en gewicht. ;)

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 21:56

Quad schreef:
Zit niet bijster veel verschil tussen. Als je echt tussen deze twee wil kiezen zou ik voor het 15" model gaan, heb je naast een nummeriek toetsenbord ook backlight, ik vind niets handiger dan een verlicht toetsenbord. :D

Maar toch mis ik iets, een FullHD scherm en dat zit niet in deze HP notebooks.
Daarom zou ik kijken naar een mogelijkheid om deze Lenovo Flex te bekijken: http://tweakers.net/pricewatch/410535/l ... 00715.html

FullHD scherm, zelfde i5 processor, 500GB HDD, verlicht toetsenbord etc. En valt zowel binnen je budget, als eisen qua grootte en gewicht. ;)

Ik zal er even na kijken! Persoonlijk heb ik wel slechte ervaring met lenovo, dus dat houdt me wel een beetje tegen..