iPhone 6 vs Samsung Galaxy Alpha vs Sony Xperia Z3 compact

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goldwynn

iPhone 6 vs Samsung Galaxy Alpha vs Sony Xperia Z3 compact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 15:14

Zoals de titel waarschijnlijk al duidelijk aangeeft ben ik op zoek naar informatie over de drie bovengenoemde telefoons. Mijn huidige iPhone 4 (32gb) krijgt steeds meer mankementen (na 2,5 jaar intensief gebruik) en is aan vervanging toe. Of eigenlijk, ik erger me zo erg aan mijn telefoon dat het niet prettig meer werkt.

Voor mijn iPhone heb ik altijd Nokia's gehad, terug naar Nokia is voor mij geen optie, maar andere merken eventueel wel.

Mijn eigen bevindingen zijn als volgt;

iPhone 6; duurste in aanschaf, batterij wel oké en 'maar' een opslag van 16gb waar al 6gb van gevuld is met het besturingssysteem. Muziek is makkelijk in combinatie met iTunes.

Samsung Galaxy Alpha: Batterij minder dan die van de iphone 6 (en veel minder dan de galaxy S5), mooier dan de galaxy s5, geheugen van 32gb. Is stukken goedkoper te verkrijgen dan de iPhone 6.

Sony Xperia Z3 compact: Goedkoopste in aanschaf, beste batterijduur, opslag van 16gb maar gemakkelijk uit te breiden door middel van SD kaartje. Het meeste kwetsbaar van de drie, door glazen voor en achterkant. Is wel water en stof proof.

Door vaders wordt ik vooral gewaarschuwd voor de overgang van iOS naar Android, ik ben iOS gewend. Echter houdt de prijs en het geringe opslaggeheugen mij nu ontzettend tegen. Mijn vader vind eigenlijk de batterij van de Samsung Galaxy Alpha te slecht (in vergelijk met Samsung Galaxy S5). Echter ondersteund hij mij verder niet met het maken van deze keuze. En ik zie door de bomen het bos niet meer.

Dus, bokt, wat kunnen jullie mij vertellen over de drie genoemde toestellen? Klopt hetgeen wat ik hierboven heb geschreven of zit ik er ver naast?

Alvast bedankt!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:17

Het klopt wel een beetje hoor, wat je hebt geschreven.
Al hoor ik van mensen dat de iPhone 6 wel tegenvalt qua batterij en dat ie vastloopt.

Ik heb nu zelf een Samsung, en vind het fijne toestellen. Wat vindt jij een slechte batterij? Zit je de hele dag op FB, YT, of alleen wat appjes en mailtjes versturen en lezen?
Mijn S4 mini kan namelijk 1,5 / 2 dagen mee, als ik heb gewerkt en beetje intensief gebruik.

Sony geen ervaring mee, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Overgang iOs/ Adnroid. Het is even wennen, maar denk dat je na een paar dagen wel gewend bent :).

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:17

Ik heb zelf de iphone 6 en ik moet zeggen...sinds de laatste updates is het echt een verschrikking geworden. Ding is constant aan het laden, appjes komen gewoon niet aan (terwijl ik wel zie dat ik een berichtje heb gehad) en ondertussen gaat de batterij ook steeds harder. Mocht apple dus eindelijk met een update komen waardoor het apparaat werkt zoals het voorheen deed, zou ik zeggen: doen. En anders: vooral uit de buurt blijven...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:18

Hier geen ervaring met de telefoons die je opnoemt, maar wel met andere Samsung (S4). Mijn ervaring is dat de batterij van Samsung heel erg verschilt. Mijn vorige (S3) kon echt geen dag mee, hooguit 6 uurtjes.. Terwijl mijn S4 gerust twee dagen mee kan. Hoe dat zit met de Alpha weet ik eigenlijk niet. Sony hoor ik ook altijd veel goede dingen over :j iPhone 6 daarentegen niet.. Ben sowieso geen Apple fan en je betaalt toch meer voor de naam dan voor de echte kwaliteit. Al zal een echte Apple fan daar keihard tegenin gaan

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:19

De overgang van iOS naar Android is inderdaad wel flink wennen ja. Ik ben na 1 samsung weer rustig overgestapt op de iPhone en dit bevalt me super!
Zelf heb ik meer dan genoeg dan 16 gb, maar als je meer nodig denkt te hebben zou ik een iPhone toch wel afraden. Die paar extra GB kost je gewoon 100 euro meer.

Verder vind ik de iPhone 6 en de 5S vrij weinig van elkaar verschillen. Misschien dat een tip voor als je de 6 toch echt te duur vind :).

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:21

Ik lees mee, ik denk dat het voor mij de xperia compact word..Al ben ik ook bang voor het glas, maar met een goed hoesje moet dat ook wel goedkomen..

Iemand al ervaring met dit toestel?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:21

Ik heb de xperia z1 compact. Als de behuizing hetzelfde is, kan ik je verzekeren dat hij inderdaad behoorlijk krasgevoelig is met al dat glas := Maar met een goed hoesje kan dit probleem gemakkelijk worden opgelost. Verder vind ik de batterijduur van de z1 compact geweldig: hij gaat bij zeer intensief gebruik makkelijk een dag mee, en als ik gewoon whatsapp, facebook en internet redt hij zonder problemen twee of zelfs drie dagen. Dit vond ik ook bij mijn vorige Sony xperia, dus ik neem aan dat het bij de z3 compact hetzelfde zal zijn.

Verder ben ik altijd android gewend, dus daar kan ik weinig over zeggen. Wel ben ik in ieder geval erg tevreden over mijn sony mobieltje :D

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 15:35

Bedankt alvast voor de reacties!

@Ess_Ramona:
Op het moment laad ik mijn iPhone 4 vaak 2x per dag op ('s nachts en overdag op school of als ik thuis kom uit school). Ik app veel d.m.v. What's App en Kakao. Facebook staat erop, maar wordt niet gebruikt. Verder nog de Allkpop nieuws site zo nu en dan. Maar het meeste van de batterij zit dan in een spelletje. Collega's noemen het een soort Tap Tap Revenge, maar ook was ik vanochtend met veel appen de helft van de batterij al kwijt.
-> Vriendin van me heeft de Galaxy S4, die laadt hem ook dagelijks op.

@Dieselpaard:
Dat is zeker waardevolle informatie, en ik schrik daar zeker wel van. Op het moment loop ik tegen deels dezelfde problemen aan met mijn iPhone 4. Of hij laat me helemaal niet weten dat ik berichten heb (komen tevoorschijn als ik mijn apps open) of hij trilt als er niets is. Soms ook dat hij inderdaad wel melding geeft maar heel veel moeite met het laden als het gesprek zelf geopend wordt.

@Ghostattack:
Zie hierboven voor mijn 'beeld' van de S4. Bij intensief gebruik van een vriendin gaat hij hooguit een dag mee en tijdens het spel moet hij aan de lader (en dan nog loopt hij leeg).
Ik ben fan van mijn eigen apple, op het punt na dat ik m'n achtergrond niet kan zien doordat de apps ervoor staan, haha.

@ClaudiaDer:
Een nieuwe iPhone 5s is enkel via de Applestore nog echt verkrijgbaar, zo op het eerste gezicht. Daar betaal je momenteel nog steeds €600 euro voor. Ik kan een gesealde iPhone 6 ook voor die prijs kopen. Tweedehands telefoons vind ik zelf een beetje eng, ben als de dood dat ik dan een miskoop doe. (Vaders gaat sowieso mee met ophalen dan).

Op het moment heb ik 32gb en inderdaad ook lang niet alles in gebruik, maar ik vraag me af of als je nog 10gb over hebt voor alles naast het bestuuringssysteem, of dit nog wel voldoende zal zijn..

@xIrlijn:
Dat is inderdaad ook wat ik van een andere vriendin hoor, die heeft idd ook de Z1 compact. Mijn huidige iphone heeft ook glazen behuizing, maar dat is opgelost met extra stevige screen protector en een bumper. Deze telefoon is 100% kras- en breukvrij.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:39

Ik had hiervoor trouwens de HTC one X+...echt een goed apparaat waar ik heel tevreden over was.
Het jammere van apple vind ik dat ze wel updates lanceren, maar die updates verbeteren veel te weinig en vergroten sommige problemen echt. Dat vind ik eigenlijk wel waardeloos. Met mijn oude htc had ik daar geen last van. Die batterij ging ook rustig 3 dagen mee, ook bij intensief gebruik...

Nog even een aanvulling: ik heb voor mijn iphone zelfs al eens de servicedesk moeten bellen, omdat dat ding ineens was uitgevallen en niet meer aan ging! Ik ben er niet tevreden over...

Goldwynn

Re: iPhone 6 vs Samsung Galaxy Alpha vs Sony Xperia Z3 compact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 15:52

Dat klinkt inderdaad echt niet lekker allemaal, maar moet zeggen dat mijn keuze er ook niet makkelijker op wordt, ook al krijgt de iphone zo meer negatieve punten..

Heb even in mijn eigen 32gb iphone 4 gekeken. Op het moment 9,2 gb in gebruik, 19,1gb vrij. Dus dat zou ik theorie net moeten kunnen redden als ik de iPhone 6 zal kiezen. Groot gedeelte zit hem in muziek en foto's (2,4 en 2,2 gb) en dat valt te beheren. Deel van de andere kleinere apps kunnen wegblijven.

Liza1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:04

Ja ik heb Iphone S4 gehad en een Sony Xperia Z, ik vind Android gebruiksvriendelijker maar is denk ik een kwestie van smaak en gewenning. Maar sinds een paar weken heb ik nu Huawei, dit word ook wel de Chinese Iphone genoemd, echter is de Wi-Fi ontvanger in dit toestel echt geweldig, super snel (uitgaande van de P7) en fraaie vormgeving. Hij is betrekkelijk betaalbaar in tegenstelling tot de 'grote' namen, terwijl Huawei in NL het G3 en G4 netwerk heeft aangelegd! Veel succes met het maken van je keuze.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 20:41

Niemand anders meer die me informatie zou kunnen geven over een van de drie bovengenoemde toestellen?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:48

Heb je bij tweakers gekeken wat zij aan reviews geven over deze foons? Ik vind dat zij het altijd vrij goed beschrijven, zodat jij een betere keuze kan maken. Bovendien zijn er ook weer gebruikservaringen te lezen van andere mensen...

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:58

Ik ben van de samsung s4 overgestapt naar de iPhone 6, besturing was voor mij in het begin even wennen althans de store ik kon maar geen ID aanmaken.
Maar verder vind ik het een prettig toestel, ligt fijn in de hand, snel en tja en batterij? Ik denk dat je met een smartphone en intensief gebruik niet aan zal ontkomen welk toestel je ook mag hebben.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:25

Ik heb de Sony Xperia Z3 Compact nu 2 maanden, had hem gepre-orderd dus moest er even op wachten! Maar het was het wachten meer dan waard! Mijn vorige telefoon was ook van Sony, de Xperia T. Ook een erg fijn toestel, maar de Z3 Compact is nog veeel fijner!! Perfect formaat, supersnel! Leuke kleuren (ik heb hem in het orange) Supergoede camera, maakt erg mooie foto's met de 20,7 megapixel camera!
Krasgevoelig vind ik meevallen, de mijne heeft na 2 maanden nog geen enkele kras! Ik heb er nu ook een mooi hoesje omheen zitten en hij ziet er nog als nieuw uit!
Batterijduur is ook erg goed!! Bij veel gebruik gaat hij 2 dagen mee en als ik er wat minde rop zit zo'n dag of 3/4 ;)

Ik kan niks anders dan goede dingen over deze telefoon zeggen!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 22:56

Bedankt voor alle antwoorden ^^.

Ik heb zojuist een nieuwe Galaxy Alpha opgehaald en ik hoop dat ik de komende paar jaar plezier ga hebben van deze telefoon :)

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:14

Goldwynn schreef:
Bedankt voor alle antwoorden ^^.

Ik heb zojuist een nieuwe Galaxy Alpha opgehaald en ik hoop dat ik de komende paar jaar plezier ga hebben van deze telefoon :)

En hoe bevalt hij? Twijfel namelijk ook tussen dezelfde toestellen..