Ik ben in een creatieve bui en ben nu op zoek naar transparant papier A0 formaat (wat ze voor bouwtekeningen etc gebruiken) maar heb geen idee waar ik dat kan kopen. Heb al gegoogled maar bij de bekende zaken (Staples etc) kan ik het niet vinden. Misschien zoek ik op een verkeerde naam?
Het mag ook op rol, maar ik wil niet meteen 3 of 5 rollen moeten aanschaffen.
Wil je het gebruiken om iets over te trekken? Want dan kun je ook een gewoon wit vel gebruiken en dat tegen een raam aan plakken. De foto/tekening die je wil overtrekken plak je daar onder, en dan schijnt het gewoon door als er wat zon op schijnt
Hobbywinkels verkopen vaak wel vellum papier, wellicht heb je daar iets aan?
Yucca
Geplaatst: 21-11-14 17:36
Ik gebruik voor het maken van tuinontwerpen schetspapier op rol. Deze zijn in verschillende formaten. Heb een grote rol van 66 cm naast me staan, deze koste 40 euro. Maar ik gebruik liever de kleine variant van ongeveer 30 cm.
Ik koop ze trouwens in kunstenaarswinkels. Daar hebben ze ook calcpapier in vellen, dit is wat dikker dan schetspapier. Maar of ze het echt in A0 hebben weet ik niet. http://www.vanbeekart.nl/easyorder/info ... cod=122000
murness
Geplaatst: 21-11-14 17:55
Patroontekenpapier wat ze gebruiken bij kleding maken. Dat kost een euro of 4 dacht ik. Is redelijk stevig, doorzichtig papier. Het zit op een rol.
Je weet zeker dat je A0 nodig hebt? Dat lijkt mij namelijk een onwerkbaar groot formaat. Op m'n werk print (plot) ik regelmatig op A1 en A2, (rol, breedte ca. 60cm, afgesneden op 42cm of 84cm) en die A1 is eigenlijk al onhandelbaar...
Omdat ik een patroon van een muurschildering overneem van 80 x 120 zoek ik die maat.
Tnx voor alle tips. De prijzen vallen me nog wat tegen. Maar ik ga op jacht! Zo maar een ingenieursbureau vragen naar papier zal ik niet zo snel doen. Lijkt me ook sterk dat ze dat zo maar weggeven.