Inspiratieloos...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Inspiratieloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 12:11

Door een financiële meevaller heb ik bedacht dat ik mijn woning lekker wil aanpakken.
Het is een fijn huis maar er mag veel meer een eenheid in komen.

Ik ben specifiek op zoek naar een stijlvolle oplossing voor mijn kastenwand (neemt veel ruimte in beslag en is erg fijn maar er zit absoluut geen ‘verhaal’/thema in op dit moment. Echt een allegaartje).
Zelf zat ik te denken om alles in de kast van een bepaalde kleur te laten zijn (bv pastel roze en mintgroen, of wordt dit té meisjesachtig?)

Daarnaast ben ik dol op een persoonlijke touch in huis en heb bij vrienden de Instawall voorbij zien komen. Een leuke maar behoorlijk prijzige oplossing.
Iemand anders bijzondere ideeën om persoonlijke foto’s (dus ook van mooie vakantie plekjes) te verwerken op een unieke manier?

En als laatste zie ik vooral natuur producten terugkomen in mijn moodboards, zoals een gebreide sprei/kleed/kussens etc.
Weet iemand waar ik die goedkoop op de kop kan tikken?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:15

Je zou qua foto's ook iets met lijstjes, losse foto's, canvassen of foto's aan een touwtje/lintje kunnen doen. Vind ik persoonlijk erg leuk. Paar ideeën: http://www.pinterest.com/search/pins/?q ... ll%7Ctyped

Heb je een foto/voorbeeld van je kastenwand? Is het volledig open of ook met deurtjes/laatjes, en wat voor spullen staan er nu in?

Voor gebreide producten (afhankelijk van budget) Etsy, Ebay, zelf maken/kennis vragen, de woonboulevard of misschien sissy boy homeland?

Mintgroen

Re: Inspiratieloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:02

Op Pinterest kan je veel inspiratie opdoen!

Pastelkleuren vind ik zelf erg gaaf hoor :) je zou ook alles wit kunnen maken en kunnen decoreren met pastel.
Goedkope decoraties haal ik bij Action, Xenos en de kringloop. Bij de bouwmarkten haal ik wel eens dingen met kortingsbonnen.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 14:30

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:24

Je kast is echt heel gaaf! Misschien helpt het om er een paar mandjes in te plaatsen? of bakken? dozen?
Dan kan je kiezen voor kleur (of gewoon bruin) En het is al snel minder rommelig.

Voor foto's zou ik eens kijken naar Ixxi! Betaalbaar en heel leuk om meerdere foto's af te drukken.
En je kan altijd later nog de samenstelling wijzigen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:14

Oh die kastenwand is erg gaaf! Ik zou ook wat dozen/manden/deurtjes aanraden. Ik heb zo'n vakkending van ikea en die is daar echt een stuk rustiger/beter van geworden.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 01:13

Lijkt me wel gaaf om foto's als achterwand van een aantal vakken te gebruiken met daarin iets wat aan de foto herinnerd!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 09:55

Wat een goed idee Kaaaren van Ixxi!

Dozen zijn inderdaad een slimme manier om meer eenheid te creëren, op naar de IKEA!

@Mirjamsel: ik wil graag een hele fotowand dus zal de kast dan waarschijnlijk met iets minder foto's indelen :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:48

Ben benieuwd wat je er van gaat maken, succes :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:11

Idd je kastenwand voorzien van deurtjes in dezelfde kleur (of goed passende dozen) zodat het rustiger is om naar te kijken. Hooguit een paar leuke uitstal-items.

Een leuk opvallend vloerkleed, liefst in één frisse kleur en wat terugkomende dingen van dezelfde kleur (vazen/potten kussens e.d.)

Omdat je al een fotowand wilt maken (druk qua kleuren) hou je het best de rest in 1 kleur.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:10

Een aantal dozen en deurtjes, als je van natuurlijke kleuren hout rieten manden bijv of houten dozen. Of gewoon zwart. Een aantal vakken met beeldjes en een aantal vakken met wat mooie kaarsjes. En dan nog wat fotolijstjes in bepaalde vakken bijv. En dat allemaal in bijv natuurtinten (lijstjes, dozen beelden) of in bijv mint kleuren met zwarte dozen en deurjes en mint groenen lijstjes en kaarsjes etc.

Edit: die kastenwand is echt gaaf, waar heb jedie vandaan?

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 10:54

Thanks meiden!
Ik ga er inderdaad op maat gemaakte deuren in zetten voor meer rust en eenheid.
Aanvullen met wat mooie eyecathers en dan is die wand klaar.

Besloten om mijn bank te vernieuwen (wil een hoekbank die tevens als slaapbank ingezet kan worden) en dan gaat de eethoek naar voren en het televisiegedeelte naar achteren.

Een fijn kleed (beetje in vlechtstijl), nieuwe gordijnen (ben niet zo van de luxaflex), fotocollage aan de wand, netjes aankleden en hoppaaaa!

@Rosannee_ Die kast is er ingemaakt door mijn huisbaas en is van Ikea.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:10

Ze hebben bij de Kwantum mooie gevlochten kleden, waren geloof ik ook in de aanbieding, maar weet niet tot wanneer!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 12:52

Oeh, thanks Jolien!
Ik ga direct kijken :)