Hoe sigarettenas uit glas krijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Hoe sigarettenas uit glas krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 16:46

Hallo lieve Bokkers,

Ik zit met een probleempje. Ik woon sinds 3 maanden op kamers, en ondanks dat het superleuk is, is het huis waar ik woon werkelijk een varkensstal. Dat was al zo toen ik er kwam wonen. Het meisje waarmee ik de keuken deel woont hier al 3 jaar.

En dat meisje is echt het grootste varken dat ik ooit heb ontmoet -O- Echt niet normaal meer. Dat maakt mij nu verder niet zoveel uit, ik hou de keuken wel schoon en zorg dat er altijd schone borden/bestek etc. is. Glazen, borden, bestek delen wij met elkaar en dat is geen probleem.

Maar nu iedere keer als ik een weekendje naar mijn ouders ben geweest gebruikt ze mijn glazen (en zij wast dus niet af) als asbak en dat is echt ongelooflijk ranzig. Tijdje terug ook gebeurt, heeft ze 2 weken laten staan omdat ik ze weigerde af te wassen, uiteindelijk heeft zij ze dus wel afgewassen maar in die glazen zitten nog steeds ranzige zwarte as stukjes. Die glazen gebruik ik dus gewoon niet meer.

En nu staan er dus plots weer 3 van mijn glazen echt he-le-maal onder de as en smurrie van sigaretten. Ik rook zelf niet, geen probleem dat anderen dat wel doen maar dit is echt über ranzig -O- Aan de binnenkant van alle glazen zit een witte waas, daarbij 80 miljoen stukjes as, dan 1 glas bomvol met oude sigaretten en de andere 2 vol met bruinige en zwarte smurrie.

-O- -O- -O- -O-

Nu ga ik ze dus maar zelf schoonmaken want anders heb ik geen glazen meer. Maar ik krijg ze dus niet schoon, heb ze nu al met superheet water en afwasmiddel laten weken maar het helpt niet, het komt er gewoon niet vanaf.

Heeeeeeelp :r

MarlindeRooz

Re: Hoe sigarettenas uit glas krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:47

Een asbak voor haar kopen? :=
En verbieden de glazen te gebruiken, vind het heeel raar.

Mijn zusje gebruikt een leeg blik oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:47

Heet water met afwas middel en uurtje laten weken.
Daarna met een schuursponsje er doorheen en ze zijn schoon.

Maar heel eerlijk, ik zou ze een enkeltje kliko geven en nieuwe glazen halen.
Bij de Action heb je ze voor een paar centen.
En in het vervolg gewoon je glazen op je kamer houden zodat zij er niet bij kan ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:48

Ik zou in ieder geval melden dat er maar eens een asbak moet komen. Je gaat toch geen sigaretten in glazen waaruit gedronken wordt droppen? Asociaal.

Hier gelukkig geen ervaring met zulke fratsen. Maar misschien keukenpapier>?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:49

Ik zou zeggen, ga naar de Action, koop een asbak, schrijf een leuk Sinterklaas gedicht erbij zodat ze de hint zeker weten begrijpt en doe het in haar schoen ofzo.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:50

Ik zou je kamergenote eens even heel goed aanpakken, is ze helemaal gek geworden om jouw glazen daarvoor te gebruiken.
Ik zou wat van haar servies pakken en dat helemaal ondergieten met ranzige dingen, maar zo ben ik :').
Overigens zou ik als jou was gewoon nieuwe glazen halen bij de action bijvoorbeeld..

Kirsha

Gaaaaatverdamme. Ik zou ze inderdaad ook gewoon wegdoen en nieuwe halen. De geur/smaak zou voor eeuwig tussen mijn oren blijven zitten.

En inderdaad voortaan alles voor jezelf houden. Vind het sowieso te idioot voor woorden dat jij de boel moet schoonhouden omdat de spullen anders uit zichzelf weglopen.

ashley1

Gat-ver-damme, dat als eerste. Zelf vind ik roken ook ongelofelijk smerig en zou om zoiets dus ook pislink worden. Ik zou het dus ook makkelijk oplossen: zij koopt maar mooi 3 + ... nieuwe glazen voor jou en blijft er voortaan mooi met haar tengels vanaf ~~}>

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 16:52

Hmmm sowieso niet meer zo 'veilig' dus om deze glazen te gebruiken?

Ik 'durf' als newbie hier dus niet echt wat van te zeggen haha, vond mezelf al best een stoere gabber dat ik ze de vorige keer had laten staan zodat zij ze moest afwassen :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:54

Nou ik zou er zeker wat van zeggen, maar als je het niet rechtstreeks durft te doen dan zou ik toch voor mijn optie van het Sinterklaas gedicht gaan.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:55

Je kan ze gerust hergebruiken hoor, je glazen, gewoon goed schoonmaken en eventueel met heet water en afwasmiddel even laten inweken.

Ik zou er toch echt wat van zeggen, ze kan haar eigen glazen gebruiken als asbak, toch niet die van jou? Beetje asociaal :) Ook al ben je nieuw, je kan het op een vriendelijke manier aankaarten? Succes!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:56

Ga naar de Xenos en koop in een moeite door een asbak en een paar nieuwe glazen.

En dan maar de glazen op je kamer bewaren....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:06

Maar je gaat toch geen asbak kopen omdat een ander zo asociaal is om jouw glazen te gebruiken? :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:08

Ach.... als je met een xenos asbak van een euro je punt kunt maken en een hoop ergernis voorkomt... investering dan maar.

Is toch leuk sinterklaaskadootje?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:09

Ik zou de hele bende in dr kamer dumpen met een briefje erbij dat je er goed klaar mee bent. Lekker een eigen kastje op je kamer met je eigen spulletjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:12

Bah wat een smerige streek! Ik ging de glazen weggooien, kocht een aantal nieuwen en zette ze op mijn kamer.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:19

Winged schreef:
Maar je gaat toch geen asbak kopen omdat een ander zo asociaal is om jouw glazen te gebruiken? :=

Ach die 1 of 2 euro zou ik er wel voor over hebben hoor :j Zeker als dat een hoop ergenis en scheve gezichten kan voorkomen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:22

Geef ze een bonk klei zodat ze er zelf een asbak van kan kneden :D :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:23

Sababber schreef:
Geef ze een bonk klei zodat ze er zelf een asbak van kan kneden :D :')

:)) Ook wel een leuk idee. Daar zou je nog een veel beter gedicht bij kunnen schrijven :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:29

Ik zou inderdaad bij de action nieuwe glazen kopen en gelijk een asbak kopen voor € 0,60 :)
Maar om gedoe te voorkomen zou ik gewoon zelf eentje meenemen aangezien zij me zo'n type lijkt wat zich hier de moeite niet voor zou doen ben ik bang. Ze kosten bij de action echt niks

En haar dan wel vriendelijk, doch duidelijk, vragen om Geen glazen meer te gebruiken..
En zeker geen glazen van iemand anders.. wat een fatsoen tegenwoordig zeg..

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 19:58

Dank voor alle reacties! Heb gezegd dat ik de glazen niet meer schoon kreeg, en dat het 'misschien voortaan handiger was om het in een asbak ofzo te doen' (held :') ). Toen heeft zij ze schoongemaakt en nu staan ze dus nog steeds redelijk smerig in de kast :') ... Zucht...

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:02

ohhh! Godzijdank dat ik niet op kamers zit :o

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:05

Zal maar niet zeggen wat ik met die glazen had gedaan :+ Ik zou jouw spullen echt opsluiten hoor.
Moet er niet aan denken dat iemand mijn spullen voor zoiets gebruikte.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:05

Geef deze `schone` glazen maar aan haar, kan ze zelf bedenken of ze ze als glas of als asbak wil gebruiken. Koop zelf een paar nieuwe en bewaar die achter slot en grendel.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:06

Dat gaat niet veranderen, dat is duidelijk, dus wees slim, haal voor jezelf nieuwe glazen en bewaar die lekker op je kamer. Dat is natuurlijk niet wat je zou willen maar wel de enige oplossing denk ik.

Overigens rook ik zelf ook, maar dit is gewoonweg ranzig.

Ook de optie van asbak kopen zal niet gaan werken. Ik gok dat ze die netjes gebruikt tot hij vol zit, dan zijn de glazen aan de beurt.. Anders had ze dr ook wel 1 glas voor kunnen apart houden.