Bij ons in het dorp ligt een C1000 en waar ik werk een Aldi.
Dat zijn normaal gesproken de winkels waar ik al mijn boodschappen haal.
Er zijn echter dingen zie ik niet in deze 2 winkels kan krijgen en vandaag ben ik voor het eerst echt speciaal helemaal naar Duitsland gereden
...voor een paar flessen Holunder
.Dat is ranja van vlierbesbloesem
en zooo lekker met Spa rood.In Oostenrijk hebben we dit drankje ontdekt en later zagen we het in een Duitse Aldi staan toen we op een camping in Duitsland stonden.
Aangezien de Duitse grens niet onoverkomelijk ver is voor ons, maar nog steeds een half uurtje rijden, hebben we ons vandaag bijeen gepakt en zijn naar de Edeka en Aldi gereden.
Meteen 6 flessen meegenomen en natuurlijk een hoop andere dingen die ze bij ons in de winkel niet kennen en waarvan we weten dat die wel erg lekker zijn
.Nu zat ik naar de rest van de prijzen te kijken en het viel me op dat de boodschappen niet echt veel goedkoper zijn dan bij ons in NL, terwijl dat wel altijd gezegd wordt.
Tevens haal ik het hondenvlees (gedeeltelijk) bij de PLUS, omdat ze bij de C1000 geen Rodi verkopen. Ik moet wel zeggen dat op mijn aanvraag de C1000 in ons dorp nu wel Smuldier vlees compleet verkoopt
. Eerst verkochten ze alleen Smuldier Pens compleet en Hart, maar nu dus ook de Vlees compleet. Ik vul dat echter aan met een paar plakken Rodi en dat konden ze helaas niet voor me krijgen, dus moet ik daarvoor naar de Plus. Die ligt gelukkig op mijn weg naar huis van mijn werk uit, dus dat is niet zo'n omweg.Waar rijden jullie speciaal voor om?
En neem dan ook gelijk zo'n 30 flessen mee.
)
want alleen daar hebben ze vlees dat hij goed eet.
ik snap ook niet dat mensen naar Duitsland gaan omdat het zo goedkoop is. Enige wat er echt goedkoper is dat is de alcoholische drank