Boodschappen: voor omrijden? verder weg halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Boodschappen: voor omrijden? verder weg halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 17:55

Ik doen dat dus normaal niet.
Bij ons in het dorp ligt een C1000 en waar ik werk een Aldi.
Dat zijn normaal gesproken de winkels waar ik al mijn boodschappen haal.

Er zijn echter dingen zie ik niet in deze 2 winkels kan krijgen en vandaag ben ik voor het eerst echt speciaal helemaal naar Duitsland gereden :o ...voor een paar flessen Holunder :P .
Dat is ranja van vlierbesbloesem :Y) en zooo lekker met Spa rood.
In Oostenrijk hebben we dit drankje ontdekt en later zagen we het in een Duitse Aldi staan toen we op een camping in Duitsland stonden.
Aangezien de Duitse grens niet onoverkomelijk ver is voor ons, maar nog steeds een half uurtje rijden, hebben we ons vandaag bijeen gepakt en zijn naar de Edeka en Aldi gereden.
Meteen 6 flessen meegenomen en natuurlijk een hoop andere dingen die ze bij ons in de winkel niet kennen en waarvan we weten dat die wel erg lekker zijn :Y) :D .

Nu zat ik naar de rest van de prijzen te kijken en het viel me op dat de boodschappen niet echt veel goedkoper zijn dan bij ons in NL, terwijl dat wel altijd gezegd wordt.

Tevens haal ik het hondenvlees (gedeeltelijk) bij de PLUS, omdat ze bij de C1000 geen Rodi verkopen. Ik moet wel zeggen dat op mijn aanvraag de C1000 in ons dorp nu wel Smuldier vlees compleet verkoopt :j _/-\o_ . Eerst verkochten ze alleen Smuldier Pens compleet en Hart, maar nu dus ook de Vlees compleet. Ik vul dat echter aan met een paar plakken Rodi en dat konden ze helaas niet voor me krijgen, dus moet ik daarvoor naar de Plus. Die ligt gelukkig op mijn weg naar huis van mijn werk uit, dus dat is niet zo'n omweg.

Waar rijden jullie speciaal voor om?

Susanne100

Re: Boodschappen: voor omrijden? verder weg halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:12

Eerder gingen wij het drinken in Duitsland kopen. Tegenwoordig drink ik Cola van de plus. Er zijn een aantal dingen die ze niet hebben in de supermarkt in mijn dorp doorvoor gaan we een paar keer per jaar naar een andere winkel en dan wordt dat groot ingekocht (toiletpapier van een bepaald merk, woksaus)
Voer voor de dieren is wel een gedoe, daar rijd ik ook echt voor om.
Ik heb wel het geluk dat de supermarkt 200 m van mijn huis is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 00:47

Omrijden doe ik niet echt. Sowieso moet ik de auto pakken en naar de omliggende plaatsen gaan voor boodschappen, en aan de hand van wat ik nodig heb of de aanbiedingen kijk ik naar welke plaats ik rijd. Doorgaans is het overigens dezelfde plaats waar alle winkels zitten behalve een C1000 en de Action. Maar de Jumbo, AH en de Lidl zitten in die plaats vlak bij elkaar, Aldi op weg naar die winkels. Als ik iets van de Plus moet hebben haal ik dat tegelijk met de fysio, zowel mijn man als ik lopen er momenteel meerdere keren per week, die zit dus weer in een andere plaats, maar wel tegenover de Plus.
Maar doorgaans haal ik de boodschappen bij de Jumbo. Pappardelle hebben ze daar alleen niet, die haal ik bij de AH of bij de Sligro. Koffie en kroketten ook bij de Sligro, daar gaan we iedere paar maanden naar toe.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 00:49

Het enigste waar ik voor omrijd is pepsi als het in de aanbieding is :') En neem dan ook gelijk zo'n 30 flessen mee.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 00:50

Ik fiets om :P Voor een goede aanbieding wil ik best naar de andere kant van de stad fietsen voor de c1000. Verder heb ik de luxe van op 5 min afstand een aldi en jumbo, op 10 min afstand een lidl en ah en volgensmij zwerven er binnen 15 min fietsen ook nog een plus en een andere super.

Voor de Lidl zou ik overigens wel omrijden. Die heeft veel goedkope en fijne producten vind ik.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 00:51

Ik ga maandelijks met mn nicht boodschappen doen in Duitsland.
Ik heb veel meer keus uit sausjes en mixen dan in Nederland. In Nl hebben we misschien 10 sausjes van Knorr, in DL zijn er wel 50. (om over de keuze van chocola maar te zwijgen :x )
Ook betaal ik er maar €0,44 voor.

Ik haal ook snoepjes van mn katten, in Nl kosten die per 3 stuks €1,29 tot ongeveer €1,49. In Dl betaal ik er €0,59 voor.
Ja ik ben het allemaal aan benzine kwijt :')
Maar we maken er een dagje uit van. En er zijn echt wel dingen vele malen goedkoper daar :j

Verder ging ik langs de Lidl als ik van/ naar de stal ging.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 00:54

Ik rijd speciaal om voor een fijne parkeerplaats.. :o Ik doe graag mijn boodschappen bij de Aldi, nu hebben wij een Aldi hier in de stad, maar mijn auto is te laag voor de afrit.. (dat weet ik omdat ik de eerste keer dat ik het probeerde de bumper hoorde en voelde schrapen) Dus rijd ik heen en terug zo'n 60 km om. :j Vind ik niet erg, is hartstikke goed voor de auto, omdat ze dan mooi warm kan worden. Ik rijd voor mijn werk eigenlijk veel te veel korte stukjes met de auto dus iedere kans om lekker lang te rijden pak ik beet. Voor producten rijd ik niet om, zo kieskeurig ben ik niet. Wel ga ik graag naar Duitsland voor de verzorgingsproducten bij de DM.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 00:58

Maaltijdsalade van de ah met tomaatjes en mozarella nomnom. Daaaarrr rij ik graag voor om !

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 01:14

Dld is toch echt wel goedkoper hoor....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:45

Voor oa theeworst, sprite, orangina, erdinger alcoholvrij bier gaan we naar duitsland. Ook badolie/zout komt daar vandaan. Onze shampoo, afwasmiddel en zeep komen uit Frankrijk, die nemen we in grote hoeveelheden mee als we daar zijn.

Overigens doen we boodschappen in 3 plaatsen, de plus en spar liggen een paar dorpen verderop.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:57

Wij rijden soms wekelijks naar de duitse lidl en de kaufland. Ook tankem we altijd in duitsland (dus dan combineren we ).
We halen daar kattem0nvoer, wcpapier, broodbeleg (vleeswaren), groenten en soms fruit. Ook hebben ze een hele tijd eiwitbroodjes gehad die we daar haalden.

Mijn ouders gaan elk jaar op vakantie naar italie en komen dan via frankrijk terug. Vanuit italie wordt wijn, limoncello, pijnstillers (ibuprofen 600 mg, daar verkrijgbaarzonder recept) deodorant meegenomen en vanuit frankrijk een bepaald soort wijn

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:01

Wij doen ook meestal 1 x p.m. Boodschappen in Duitsland. Vindt de supermarkten daar helemaal het einde :+
Soms scheelt het maar sommige producten zijn ook wel duurder. En idd tanken dan ook op de terugweg

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:01

Wij rijden elke zaterdag een half uur om voor de weekboodschappen, wij hebben alleen een heel klein Albert Heijntje in het dorp namelijk. Dan doen we op zaterdag boodschappen bij de Hoogvliet, stuk goedkoper ook. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:03

Wij gaan maandelijks ook naar Duitsland. Waar we hier een zielige kar hebben voor €100,- hebben we daar een kar die overloopt! Daarbij betaal je daar voor een krat cola (vanille) €11,60 zonder statiegeld. En als ze in de werbung zijn maar €7,- of €8,- euro. Dan slaan wij altijd kratten drank in. Cola, Cola Vanille, Cola Cherry, Apfelschorle, Water en de Nestlé ice tea. :9

Ook is WC papier en wasverzachter echt vele malen goedkoper, net zoals O.B.'s en douchegel en shampoo. Ik betaal hier voor een fles Andrelon €2,89 (ofzo?) En daar iets van €1,67.

Wij gaan dan ook gelijk tanken voor €1,489 en op zaterdag voor €1,439. Dan halen we bij de Fressnapf ook alles voor de beesten voor de hele maand. Blikje A-merk kattenvoer is daar €-,39, en dan zit er ook echt wat in, niet aangevuld met water of gelei. Kattenmelk 200 ml €-,31. En vooral kattenzand, 20 KG A-merk katten zand is daar €4,99, echt top kwaliteit. Ben ik hier nog niet tegengekomen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:06

pimaude schreef:
Maaltijdsalade van de ah met tomaatjes en mozarella nomnom. Daaaarrr rij ik graag voor om !

Maar dat kun je toch super makkelijk zelf maken?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:07

Ik heb hier de plus en de ah op loopafstand ( 100 en 200 meter ongeveer) en eventueel is de Dirk vd Broek ook te doen lopen maar dan niet voor zware boodschappen.
De Lidl en Aldi heb ik de auto voor nodig en ik koop daar dus alleen als ik iets persee nodig heb of er een hele goede aanbieding is.

Duitsland is een beetje rijden hiervandaan om daar echt profijt van te hebben.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:35

Omdat ik toch al 15 km van de dichtstbijzijnde winkel af woon, rijd ik afhankelijk van de aanbiedingen of van de winkelcombinatie naar de een of andere locatie. Ongeveer 1 keer per maand ga ik ook naar Duitsland, dat is maar 20 km van hier, dus dat maakt niet echt veel uit. Ik vind het andere assortiment leuk.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:40

Wij halen echt heeeeel veel in Duitsland.
Van paarden voer, tot andere dier voerders. En drinken, wijn, ander alcohol, broodjes, groenten, zal ik nog ff doorgaan. Oh en zelfs tegenwoordig dingen als crème (gezicht) bij een drogist
Ik combineer dit met tanken. Voor 1,47,9 tanken klinkt beter dan 1,60 of meer.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:42

Bij ons in het dorp hebben ze kleine supermarkten waar niet alles dat ik wil hebben te krijgen is, dan zou ik naar meerdere winkels moeten. Ik rij naar een dorp verderop waar de supermarkt groter is en ze ook alle producten hebben die ik wil voor de wekelijkse boodschappen. Ritje van ca 20 km heen en terug. Maar voor mij de moeite waard.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:49

Ik koop alles bij de AH en ga nooit naar een andere supermarkt. De keren dat ik eens bij de C-1000 of Aldi ben geweest moest ik daarna alsnog naar de AH, omdat ze sommige producten niet verkochten. Ik vind dat zo zonde van mijn tijd... Ik wil gewoon snel, al mijn boodschappen kunnen halen, dat vind ik belangrijker dan de prijs.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:50

Op loopafstand zitten een Jumbo en Lidl, op 5 minuten rijden zitten een AH en een Aldi.
De meeste boodschappen doen we bij de Jumbo en Lidl, puur uit gemak.
Doe ook wel eens boodschappen bij het winkelcentrum maar daar zitten heel veel leuke winkels en mijn tante woont er in de buurt.
Alleen voor het vlees voor de hond rijdt ik zo 20 tot 30 minuten 8)7 want alleen daar hebben ze vlees dat hij goed eet.
Heel soms rijdt ik wel eens naar Belgie of Duitsland, gewoon voor de dingen die ze hier niet kennen.
Vindt het in het buitenland ook altijd heel leuk om boodschappen te gaan doen, alleen balen als je dan iets heel lekkers treft wat ze hier niet kennen :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:01

Voor ons is Duitsland dichterbij, ik rij juist 'om' naar de Nederlandse Lidl, Jan Linders en AH. Echt omrijden kun je het niet noemen, want ik haal de boodschappen altijd voor of na werktijd en dan kom ik er langs ;)
Maar de spullen die ik koop zijn in Duitsland niet goedkoper, of het scheelt echt heel weinig. En ik vind Duitse winkels vreselijk. Je hebt er bijna geen keus, ik kan er de helft van mijn lijstje niet vinden.. en ga je dan naar grotere winkels als de Rewe, daar is alles twee keer zo duur := ik snap ook niet dat mensen naar Duitsland gaan omdat het zo goedkoop is. Enige wat er echt goedkoper is dat is de alcoholische drank :Y)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:08

Ik reis om voor een pakje voorgesneden groenten, dat is hier bijna niet te vinden. Of kant en klare krieltjes.
Verder vind ik Duitsland ook niet direct goedkoper. Ja, voor de basisdingen betaal je minder, maar wil je ook maar iets van kun, dan ben je gauw duurder uit. Vind de meeste supermarkten hier ook niet echt prettig, er zijn vooral veel van die discounters met een wisswisselend assortiment.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:09

Ik woon aan de grens en haal vooral verzorgingsproducten in Duitsland shampoo enz scheelt zo een euro per fles. andere spullen haal ik meestal bij de nl lidl

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:55

Je hebt er bijna geen keuze 8nnemiek?? Dan weet ik niet in welke winkel jij loopt maar het assortiment in de winkels in leer/papenburg is een beetje meer dan de jumbo of Ah hier