Welke bescherming voor mobiele telefoon? (LG)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Welke bescherming voor mobiele telefoon? (LG)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 16:02

Ik zit een beetje met een dilemma :P
Ik heb een LG G2, nou had/heb ik daar een quick-view cover voor. (gewoon goedkope via ebay gekocht :o )
Nou werkt die niet heel goed. Of nja het principe van het quick-view cover werkt wel, maar zodra ie valt is het scherm kapot. Heb ik 1 keer gehad, hele scherm in stukjes en touch screen deed niets meer.
Als ie valt dan klapt het flapje open en valt het scherm open en bloot op straat/de vloer. En het hoekje rechtsbovenaan is open, waarom weet ik niet, bij de t-mobile shop vonden ze dat ook erg gek.

Nou raadden ze in de service-winkel waar ze mijn mobiel gerepareerd hadden, heel sterk een gelhoesje aan. Omdat die de schokken beter opvangt dan zo'n hardcase, en als ie valt dan valt ie niet direct op het scherm omdat de randjes uitsteken. Dus ik had een gelhoesje gekocht, maar nu krijg ik dat hoesje er niet omheen met screenprotector op mijn scherm. Gaat niet samen. Want screenprotector loopt tot aan het randje en hoesje gaat over dat randje heen.

Om even raad te vragen ben ik net naar de t-mobile shop gegaan, die zeiden dat gelhoesje geen enkel effect heeft en sowieso niet samen gaat met screenprotector. Die zeiden dat je het beste zo'n flipcover kan doen of de echte quick-view cover. Maar ook dan valt het scherm open en bloot op straat oid als ie een keer onverhoopt valt, door de zwaartekracht klapt het flapje dan open. Enkel bij de flipcover is er een randje die nog wat meer uitsteekt waardoor het scherm niet direct op de grond belandt, maar de zijkanten/hoekjes zijn volledig onbeschermd.

Nu weet ik echt niet meer wat te doen :')

Wat is nou de beste bescherming???
Zo'n sleeve heeft geen nut omdat als je je mobiel er dan uit haalt om hem te gebruiken, hij volledig onbeschermd is.
Het ideale zou zijn zo'n gelhoesje samen met een flapje die dicht geklikt oid kan worden xD (dat ie niet open klapt als ie valt) Maar dat bestaat blijkbaar niet ofzo :+

Natuurlijk is een mobiel niet om te laten vallen :') Dan had ik een bouwtelefoon oid moeten nemen, maar een ongeluk zit in een klein hoekje.... En in een tas/jas moet ie wel gewoon goed beschermd zijn.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:09

Ik heb ook een LG G2 en ik heb er een siliconen hoesje omheen + screenprotector. Hij heeft al aardig wat smakkers gemaakt en is nog altijd helemaal heel :) *klopt af*
Raar dat je het siliconenhoesje er niet omheen krijgt i.c.m. screenprotector, bij mij kan dat wel gewoon.. Heb ook nooit eerder gehoord dat dat niet kan..

Ik heb deze: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1894225370_1/For-LG-G2-Mini-D620-D620R-D620K-Silicone-Case-Soft-TPU-Gel-Cover-Anti-skid-Skin.jpg

Overigens niet van die winkel en op het voorbeeld is een LG G2 Mini, heb de 'gewone' ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 16:18

Ik heb die ook. Nja ander soort (de neppe denk ik, had er maar 3,- voor betaald via ebay :') ). Maar wel de S-line. Maar krijg het echt niet voor elkaar om hem eromheen te krijgen zonder dat de screenprotector gaat verschuiven/los gaat/lucht onder komt. Ben het nu weer aan het proberen, maar lukt niet.
Afbeelding
Deze heb ik.

Anders ga ik wel kijken of ik de echte variant kan bestellen van die S-line oid. Als die 100% zeker samen gaat met screen protector.... Zonder screen protector wil ik het niet, omdat dan het scherm volledig onbeschermd is xD
Laatst bijgewerkt door 1234 op 07-11-14 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:22

Ja bij gaat ie top samen met de screenprotector en die van mij komt ook tot de rand. Geen luchtbubbels of verschuivingen.. Haal 'm dr regelmatig af en doe 'm er dan weer om en dan is er niks meer aan de hand.. Net ook nog even een keer voor je getest. Geen idee of er echt verschil is tussen echt en nep bij deze. Die van mij is in ieder geval de 'echte' van €20 :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 16:24

Ik zie die hoesjes alleen voor €10,- staan :)
http://www.smartphonehoesjes.nl/zwart-s ... lg-g2.html
Maar hmm misschien toch maar proberen dan, zo'n echte

Vind het ook beetje nutteloos om zo'n echte quick-view cover te gaan nemen van €40,-,zoveel verschilt ie niet met wat ik nu heb. Schokken worden totaal niet opgevangen met zo'n hardcase

Snippergroen

Re: Welke bescherming voor mobiele telefoon? (LG)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:28

Nee hardcases hebben vaak leukere designs maar zijn een stuk minder functioneel :p En als je 'm vindt voor €10 dan heb je mazzel :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 16:33

Haha ja :P
Nja ik zie nu bij de reviews van die cases sommige berichten van dat het wel gaat met screen protector en sommigen zeggen dat het niet samen gaat :Z

En zoiets? Zou dat misschien beter werken? :+
http://www.hoesjescases.nl/LG/G2/Map-Tu ... deddefault
Is ook siliconen maar wel met flapje.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:39

En eventueel een nieuwe screenprotector kopen en daar een milimetertje per kant vanaf knippen?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 16:43

ja kan ook nog...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:44

Negerzoen schreef:
Ik heb ook een LG G2 en ik heb er een siliconen hoesje omheen + screenprotector. Hij heeft al aardig wat smakkers gemaakt en is nog altijd helemaal heel :) *klopt af*
Raar dat je het siliconenhoesje er niet omheen krijgt i.c.m. screenprotector, bij mij kan dat wel gewoon.. Heb ook nooit eerder gehoord dat dat niet kan..

Ik heb deze: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1894225370_1/For-LG-G2-Mini-D620-D620R-D620K-Silicone-Case-Soft-TPU-Gel-Cover-Anti-skid-Skin.jpg

Overigens niet van die winkel en op het voorbeeld is een LG G2 Mini, heb de 'gewone' ;)

Ik heb die ook voor mijn Samsung Galaxy S3 mini, ook icm een screenprotector.
De mijne heeft nu ook al wat klappen gehad en (even afkloppen) is ook nog niet stuk.
Deze heb ik gekocht voor 1 dollar zonder verzendkosten op ebay.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 16:47

Hmm ja ik denk dat ik nu maar gewoon niet via ebay ga kopen, blijkt niet zo succesvol te zijn :') Het quick-view cover die k van ebay heb (€7,- incl. verzendkosten) schijnt dus niet goed te werken, en de siliconen hoesje (€3,- incl. verzendkosten) ook niet xD Gelukkig heb k dr dus geen drol voor betaald, dus maakt niet uit dat ze niet goed werken nu, maar k ga nu wel op zoek naar iets wat wel echt werkt.

Zit nu beetje te twijfelen of zo'n bookcover (link hierboven) wel zal werken. maar kan niet goed zien hoe dat hoesje in elkaar zit zegmaar. Dr staat dat het siliconen is, maar weet niet of het icm screenprotector kan... Is alleen geen magnetische sluiting.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:50

Hier ook een grote voorstander van een siliconen cover i.c.m. screenprotector!
Vind een 'flap' onder of boven een ramp in gebruik van de telefoon :P Met de siliconen cover kan hij best tegen een stootje en ligt daarbij ook nog eens erg fijn in de hand!
Heb er ook een van een 10,00. Wordt in de loop der tijd wel wat lelijker, maar dan koop ik wel weer een nieuwe :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 16:53

Ik vond de quick-view wel fijn, kon dan snel ff de tijd kijken zonder het hele scherm op te moeten lichten :P en als k gebeld werd of berichtje kreeg zag ik dat ook ,terwijl ie toch gewoon beschermd was voor grootste deel O:)
Maargoed dat heeft dus ook z'n nadelen.

Mijn Samsung Galaxy S2 heb ik nooit een hoesje voor gehad en het scherm is gewoon nog mooi, terwijl deze LG heel snel beschadigt.

Misschien dat k maar die siliconen case van €10,- koop, is het niets, dan kijk k wel weer verder.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 07-11-14 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:55

Ik heb een LG Optimus L7 2, en moet eerlijk zeggen. Ik ben echt een kluns.
Die van mij is in het half jaar dat ik deze heb al zeker 10x gevallen.

Ik heb het orginele hoesje van de LG Optimus L7 2, en moet zeggen dat mijn mobiel nog steeds niet kapot is. en het hoesje goed dicht blijft. Lijkt wel of door de stof aan de binnenkant het hoesje als een soort magneet werkt aan je beeldscherm.

Ik weet niet of deze hoesjes ook bestaan voor de G2, maar daar kan je altijd naar vragen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 17:03

Hmm geen idee wat voor hoesje dat is :P

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:07

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:07

Weliswaar geen LG. Maar een book of wallet cover vind ik ideaal. Lekker stevig.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:10

1234 schreef:
Hmm geen idee wat voor hoesje dat is :P

Misschien zou je langs telefoonwinkels kunnen gaan, om te kijken wat wel en wat niet past?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 17:12

Ben net bij T-mobile shop geweest.
Die zeiden of flip cover of quick-view cover (de echte) (ze hadden toen ook mijn mobiel daarin gedaan zegmaar om te laten zien) Meer dan dat hadden ze niet.
Maar das zelfde probleem als wat k nu heb. Hardcase werkt gewoon niet zo goed. Vangt niets op qua schokken enzo.
Ze zeiden daar dat je geen siliconen moet nemen terwijl veel juist zeggen van wel.

Iemand ervaring met zo'n soort hoesje? :)
http://www.telecomparts.nl/Hoesje-LG-G2 ... Cover-Rood
Afbeelding
K weet niet of daar wel screenprotector bij kan :P maar deze ziet er wel stevig uit, én het flapje kan dicht.
Lijkt alsof de mobielhouder anders is dan zo'n normale hardcase.

Ik dacht dat het makkelijk zou zijn om een hoesje te kopen voor een mobiel, maar ze hebben allemaal voor-en nadelen :')

@Sanne1992: k kan voor Lg g2 geen soortgelijk hoesje vinden :)