Photoshop en Yosemite = drama

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

Photoshop en Yosemite = drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 20:43

Uit noodzaak open ik hier een topic, niet geheel meer zeker wat ik kan doen.
Sinds ik mijn iMac uit begin 2013 heb geüpdatet naar het nieuwe OS X Yosemite heb ik problemen met Photoshop CC. Op totaal willekeurige momenten gooit hij het beeld helemaal door elkaar, zonder dat het programma of mijn computer zelf vastloopt. Alles functioneert dus nog gewoon normaal, behalve mijn openstaande beelden. Dit is zeer frustrerend, omdat je daar gewoon niet mee kunt werken.

Ondertussen heb ik de computer al opnieuw opgestart, CC geüpdatet, Photoshop opnieuw opgestart, een hulpvraag in een hulp-blog van Adobe geplaatst (Maar is weer verwijderd) en Google afgestruind wat geen resultaat heeft gehad. Adobe beweert zelf dat CC gewoon perfect hoort te werken met 10.10. Teruggaan naar 10.9 is me tot nu toe ook nog niet gelukt.
CC is overigens legaal aangeschaft, dus in het uiterste geval kan ik gewoon Photoshop opnieuw installeren maar mocht iemand hier nog andere tips hebben of het probleem herkennen, dan hoor ik dat graag!
Alles is welkom. :)

Zo ziet het er uit:
Afbeelding

En de andere openstaande foto's zien er dan zo uit:
Afbeelding

Ik moet dan persé Photoshop opnieuw opstarten om er voor te zorgen dat het weg gaat.

Bagheera_206

Re: Photoshop en Yosemite = drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:48

Zoiets had ik destijds met Windows... := Ik moest toen de drivers van mijn videokaart updaten en toen deed hij het weer. Geen idee hoe dat zit met appels en graka's, maar mss moet je het ook in die richting zoeken?

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:12

Ik heb dit inderdaad ook gehad met mijn windows en ook bij mij werkte het om de videokaarten te updaten. Ik zou zeggen: Google is your friend. Zo ben ik er ook achtergekomen destijds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:03

Werk je met een extern scherm? Want dit heb ik als ik mijn photoshop van mn laptop naar extern scherm sleep. is opgelost met Photoshop (in mijn geval CC2014) opnieuw installeren.

Collega's hier hebben allemaal geen problemen met Yosemithe en PS. Ik moet mn macje nog updaten :D

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:07

Ik heb hier last van gehad met mijn internet. Je kan er vrij weinig aan doen en gewoon wachten op een nieuwe update denk ik.

Heb jij er ook last van dat je iets op slaat maar dan uiteindelijk heeft hij het niet opgeslagen of alleen maar een ouder ontwerp of een tussen ontwerp? Terwijl je wel degelijk op opslaan hebt gedrukt en hij ook heeft laten zien dat hij aan het opslaan was en uiteindelijk het toch niet heeft opgeslagen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:07

Zal wel weer een beginnende bug zijn van Yosemite ben ik bang .. Wachten totdat het geupdate word is ’t enigste :+ Ik moet zeggen dat dit precies de reden is dat ik die van mij nog niet geupdate heb :Y)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:10

Geen problemen met de nieuwste Photoshop CC en Yosemite. Heb een clean install gedaan op een Macbook air mid-2012.

Wat je kan doen:
Permissies herstellen via:
Schijfhulpprogramma --> Klik op de SSD waar macintosh op geïnstalleerd is, en dan het icoontje eronder.

Dan staat er ergens 'Herstel Schijfbevoegdheden'.
Gewoon erop klikken, de rest van het werk doet mac voor je ^^

Ik heb vaker van die 'rare' fouten gehad, die werden 50% van de keren hiermee opgelost.

Anders zou ik Photoshop opnieuw installeren of een clean install doen als je er toch nog niet veel op hebt staan.

___

Ik heb overigens wel veel problemen gehad met mijn internet, die zijn nu eigenlijk wel opgelost. Op het schoolnetwerk na: die zijn vaak ook vrij onlogisch opgebouwd.
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 06-11-14 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:10

apple bellen?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:12

davinci2412 schreef:
apple bellen?

Apple doet er toch niets aan :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:13

davinci2412 schreef:
apple bellen?

Als dat zo makkelijk was :')

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:15

Ik heb dat juist gehad voor Yosemite, nu niet meer. Is bij mij ook vanzelf weer weggegaan.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:16

Je kan beter met ze chatten heb ik de ervaring, dan sta je ook niet een uur te telefoneren. Genius bar moet je weer voor betalen over het algemeen en zit vaak niet in de buurt.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:17

meestal gewoon opnieuw opstarten heb dat probleem vaak op school gehad dus hele mac opnieuw opstarten.

meerdere keren. als dat niet helpt weet ik het ook niet. en als je photoshop nou gewoon even keer helemaal afsluit en weer opnieuw?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:18

Heb je misschien een extentie of andere add-on geïnstalleerd in PS die nu niet meer compatible is oid?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:26

Je kan ook met Adobe chatten. Denk eerder dat het probleem daar ligt namelijk :')

Hier gelukkig geen problemen met CC 2014 en Yosemite, ik had juist enorm veel problemen met CC en Mavericks. CMD+Z die het vaak niet deed, als ik bezig was in PS met brushes en ik drukte op ALT kwam het pipetje niet tevoorschijn e.d.

Anders misschien Photoshop even overnieuw installeren.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 19:40

Wauw, wat een reacties, tof!
Ondertussen al flink verder. Ik heb via Facebook van iemand die een vergelijkbaar probleem had de tip gekregen om de GPU te verlagen. Daar heb ik hem twee tandjes lager gezet, just to be sure. Vanaf dat moment heb ik nog geen problemen gehad, maar ik heb nog niet de gelegenheid gehad er erg actief achter te zitten dus het kan nog komen (Zou me niet verbazen).
Ondertussen ook al een chat gesprek met Adobe gehad, als zijnde back-up oplossing. Zij kwam met de oplossing om de voorkeuren te resetten. Daar kom ik liever nog niet aan, omdat ik hem al behoorlijk heb gepersonaliseerd.

Bellatrix: Toch zou ik het raar vinden als ik mijn videokaart moet gaan updaten of upgraden. Over het algemeen vind ik het sowieso raar dat het aan mijn videokaart of grafische prestaties van de iMac zou liggen, want hij is net nieuw. Dat zou overigens ook betekenen dat Yosemite te hoog gegrepen is voor deze computer en dat zou dan weer behoorlijk kortzichtig van Apple zijn.

Richard: Bedankt voor je toevoeging! Al heb ik zelf nog nooit gehoord van een update van de GK van de Mac, maar dat is weer voedsel voor Google. :')

Maf, maar wel geruststellend haha, om te lezen dat die foutjes tussen Adobe en Apple wel vaker voorkomen.

Cyella: Nee, het enige wat er dus veranderd is, is de update naar Yosemite. Maar bedankt voor je nuttige tips, ze staan op mijn back-up-lijst, haha.

Courses: Groot gelijk, zou wachten als ik jou was. :') M'n laptop heb ik om diezelfde reden nog gewoon op 10.9 draaien.

Apple bellen is dramatisch. :') (Toch bedankt voor je aanvullen, btw!)

Pandameisje: Helaas allebei al helemaal doorgelopen. Is het eerste wat ik doe bij problemen.

Gydja: Nee, heb ik gelukkig geen last van. Lijkt me bloed irritant! Wel dat ik iets wil openen, springt naar Photoshop en geeft aan dat hij hem opent en vervolgens niks meer. Kan ik blijven doen totdat hij wel opent. Maar eerlijk is eerlijk, dat is nog bij 10.9.

Jans: Nee, geen extern beeldscherm hier. Maar Photoshop even opnieuw installeren kan altijd helpen natuurlijk.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:44

Denk dat ik nog maar even wacht met updaten dan :+

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:48

Ik heb een soort gelijke bug gehad, maar dan Mac OS Maverick met CS6. Mijn Mac is van 2010. Al mijn pop up schermpjes werden wit. Ik kan goed blind photoshoppen en alles met sneltoetsen maar dit ging me een beetje te ver :') Gebeurde ooit na een uur, maar ooit meteen bij de eerste foto. Moest heel m'n pc aan en uit zetten anders ging de bug niet weg.

Afbeelding

Bij mij zat er niks anders op dan m'n Mac leegmaken en alle software opnieuw erop te zetten. Had een jaarlicentie van CS6, dus geen gedownloade. Na een tijdje had ik nog meer proberen met CS6, jaarlicentie die nog ruim 3 maanden geldig was werd ineens een proefversie en kreeg nog meer foutmeldingen. Nu heb ik weer CS5 en nergens geen last van.