Vraag met betrekking 3 mediaboxen op 1 adres UPC, (testen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Vraag met betrekking 3 mediaboxen op 1 adres UPC, (testen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 15:10

Volgende week verhuis ik naar een andere woning

Het eerste half jaar woont de verhuurder daar ook zelf nog.

De verhuurder heeft beneden een upc horizon box staan.

Boven heeft de verhuurder op zijn kamer een upc mediabox staan voor zijn eigen kijkplezier.

Logischerwijs, willen ook wij ons natuurlijk terug kunnen trekken wanneer wij willen en tv kijken.

UPC levert echter maar 2 boxen (of box en kaart) per adres
Het is niet mogelijk om een los abonnement extra af te sluiten op een adres waar al een abbonement is..

-------
bovenstaande is duidelijk gevraagd en doorgevraagd bij UPC
------

Mijn vraag is de volgende:

heeft iemand het volgende wel eens uitgeprobeerd en wat was het resultaat.. UPC medewerker geeft deze loophole zelf, dus voor de mods die meelezen, de onderstaande constructie is niet illegaal omdat er gewoon betaald wordt, het is slechts technisch niet mogelijk om drie boxen te krijgen..

Huis 1: heeft twee boxen en gebruikt beide en zoekt een derde:

Huis 2: heeft twee boxen, maar gebruikt slechts 1 box..

De tweede box van huis 2 is wel geactiveerd en er wordt dus ook voor betaald (die valt immers in het abbonement van huis 2).

kan box 2 uit huis 2, in huis 1 geplaatst worden? werkt deze dan ook?

met andere woorden... herkend het signaal dat de box niet op het correcte adres staat, of is de box slechts aangemeld en klaar voor gebruik ongeacht waar deze gebruikt wordt..

Indien er bokkers zijn die het niet weten maar wel kunnen testen binnen nu en enkele dagen, dan houd ik mij ook zeer aanbevolen om de resultaten ervan te vernemen.

Dus:

Is het mogelijk om een aangemelde upc box te gebruiken op een adres waar reeds 2 boxen aangesloten zijn..

------------------

optie 2:

bokker in of rond helmond gezocht met 2 digitale boxen waarvan wij er volgende week 1 mogen lenen om het zelf te testen. vanzelfsprekend mag de betreffende bokker het zelf komen brengen en bij de test aanwezig zijn desgewenst, zodat de box niet 'plots' verdwijnt ;)
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 05-11-14 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

SuzanLarissa

Re: Vraag met betrekking 3 mediaboxen op 1 adres UPC, (testen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:12

Je kan ook gewoon tv kijken via de kabel, zonder een mediabox toch?

Wij hebben het zelfde 'probleem' maar nog nooit uitgeprobeerd..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 15:15

SuzanLarissa schreef:
Je kan ook gewoon tv kijken via de kabel, zonder een mediabox toch?

Wij hebben het zelfde 'probleem' maar nog nooit uitgeprobeerd..

Ja dat kan,

echter wij zijn alle drie volwassen en natuurlijk ook af en toe alle drie de behoefte aan onze privacy.
Helaas zijn we ook alle drie relatieve late opblijvers (en ik een slechte slaper).. Overdag is het ook geen issue.. maar met name na 00.00h is het aanbod op reguliere zenders niet je van het.. vandaar dat we een uitgebreider pakket willen, daarvoor is dan ook het mediabox nodig..

met name op de tijden dat er boven tv gekeken wordt is het op de reguliere zenders vrijwel geen aanbod meer dat ons aanstaat ;).

---

aanvulling, we hebben gekeken naar digitenne.. maar lopen ook daar tegen het issue aan dat het zenderpakket te beperkt is en juist niet de zenders levert die s avonds laat gekeken worden hier..
---

ons doel met de vraag (voor mensen die interesse hebben).. is een van onze buren te vragen hun abbonement uit te breiden met een extra box, die wij aan hun betalen (plus een extra'tje als dank je.. dus ipv 4 euro per maand, betalen we bijvoorbeeld die buren of een kratje bier lol).

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:33

Heeft UPC niet gewoon Internet tv? Voor dat half jaartje moet dat toch wel te overbruggen zijn?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:38

Box 2 uit het andere huis gaat ook werken. Je moet je alleen afvragen of de bekabeling afdoende gaat zijn.

Wat ik weet, is dat een mediabox en de smartcard niet adres gebonden zijn. Wat de mediabox doet, is simpelweg het signaal van een werkende kabel verbinding halen, ongeacht waar de mediabox staat.

Je kunt ook verhuizen en aansluiten op je nieuwe adres, zonder dat de verhuizing daadwerkelijk is doorgevoerd. Je diensten zullen dan ook gewoon werken.

En dit weet ik omdat ik 3.5 jaar bij UPC heb gewerkt. :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 15:48

ahhh super om te horen Tallie,

dat opent ten minste de mogelijkheden..
gelukkig heb ik straks 2 ict'ers in huis.. dus dat komt vast goed met de bekabbeling

nu dus daar iemand gaan vinden die een tweede box wil aanvragen en deze wil doorverhuren aan ons.
maar dat zal op zich nog wel te doen zijn als je wat meer aan diegene geeft dan de werkelijke kosten..

:D bokkers aanwezig die geen tweede box hebben in of in de omgeving van Helmond by any chance? we komen er vast wel uit (starters of royaal maakt niet uit.. extra pakketten hoeft niet).

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:02

Heb je wifi? volgens mij kun je ook via internet tv kijken, zou dat geen optie zijn met een smart tv oid?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 16:23

manonutjuh schreef:
Heb je wifi? volgens mij kun je ook via internet tv kijken, zou dat geen optie zijn met een smart tv oid?

om dat effectief te laten werken heb je eigenlijk de upc app nodig die je dan op je tv installeert..
helaas kan deze niet op mijn (net nieuw gekochte (5 dagen terug) tv geïnstalleerd worden, dit is wel een smart tv.

wij hebben juist deze tv (diameter van een meter :D) gekocht omdat via de laptop kijken met zijn tweeën niet echt heel handig is gebleken.. als hij op zijn zij ligt is hij zoveel hoger dan mij dat ik alleen nog maar het geluid hoor en wat lichtflitsen op de muur zet.

de laptop bij het voeteneind zetten is geen optie omdat daarvoor het beeld eigenlijk net te klein is (21 inch), waardoor je eigenlijk rechtop in bed zou moeten zitten om wat te zien..

Deze tv wordt aan een beugel aan de muur gehangen aan het voeteneind, iets gekanteld van de muur af, waardoor (met name ik) lekker rustig in slaap kan vallen al liggend voor de tv.. Heb het afgelopen jaar gemerkt dat ik wel makkelijk in slaap val terwijl ik een simpele film kijk (zoals tekenfilms, jeugdfilms, familiefilms of humor films die ik al eens gezien heb) of programma's zoals national geographic, science, family zenders (waar je dus of je aandacht niet bij hoeft te houden, of ze worden tig keer herhaald waardoor je niet 'gespannen' kijkt met 'nu of nooit' als ik het mis, dan moet ik het gaan zoeken om af te kijken).

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:15

Dit kan in jouw geval ja. Vroeger was het nog zo dat de zogenaamde retourband opengezet moest worden, maar je kan binnen een kabelsegment (paar gemeentes bij elkaar tegenwoordig) zonder problemen meerdere horizonbozen en modems op één lijn zetten. Let er wel op dat je aansluitmateriaal retourgeschikt is!

Je kan overigens ook UPC bellen en vragen om een huur CI+ module. Die kan je wel als derde/vierde/vijfde kaart krijgen. Je kan dan niet opnemen maar wel het grotere zenderpakket krijgen :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:33

ik was altijd in de veronderstelling dat je meer extra boxen dan 1 kon nemen. Wat raar dat dat niet zo is.

Maar indd het maakt niet uit waar je je kastje in de muur steekt. Het maakt wel uit welke kaart je in het kastje steekt. Je kan niet een kaart van een ander kastje gebruiken bijvoorbeeld

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:18

De nieuwe mediaboxen hebben geen (zichtbare) smartcard meer. Ik heb hier een horizon staan waar aan de achterkant niks (meer) zichtbaar is.

Ik hoop dat het lukt met de extra box! :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:23

Klopt, de nieuwe Horizon boxen hebben een ingebouwde Nagravision smartcard :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:04

weet je wat ze zouden moeten uitvinden (zijn ze ook mee bezig hebben ze mij beloofd) dat de andere boxen in huis gekoppeld worden aan de Horizon zodat je bijvoorbeeld in je slaapkamer ook dingen kunt kijken die je hebt opgenomen op je box in de huiskamer. Dat kan nu niet

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 11:27

bliver schreef:
weet je wat ze zouden moeten uitvinden (zijn ze ook mee bezig hebben ze mij beloofd) dat de andere boxen in huis gekoppeld worden aan de Horizon zodat je bijvoorbeeld in je slaapkamer ook dingen kunt kijken die je hebt opgenomen op je box in de huiskamer. Dat kan nu niet

je mag helaas slechts 1 extra ontvangstapparaat naast je horizonbox per adres.. ik dacht eerst ook onbeperkt.. ze drijven hiermee wel hun klanten naar andere 'verkopers' van ontvangers..

ze denken dat het vanaf januari wel mogelijk wordt.. maar ja tussen denken en uitvoeren.. het zal iets te maken hebben met de overname van ziggo vermoed ik.. maar dat is ook nog geen feit.. nu is januari niet zover weg natuurlijk, maar mijn gevoel zegt dat het hooguit in januari duidelijk wordt of het wel of niet binnen redelijke termijn wordt ingevoerd.. dus vandaar maar op zoek naar een loophole..

ik zal het ook nog zeker even laten weten natuurlijk als we een werkende derde box aangesloten hebben en achterover van een leuke film liggen te genieten of iets dergelijks :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:44

Ja het is toch stom. Het is toch makkelijk geld verdienen aangezien tegenwoordig bijna elk huishouden wel meerdere tv heeft vooral met kinderen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 11:54

bliver schreef:
Ja het is toch stom. Het is toch makkelijk geld verdienen aangezien tegenwoordig bijna elk huishouden wel meerdere tv heeft vooral met kinderen.

ik kan mij voorstellen dat de behoefte er niet is bij huishoudens met opgroeiende kinderen.. immers zoveel zenders heb je niet 'nodig' naast je school en het aanbod voor jeugd tijdens uren dat ze logischerwijs kijken is ook meer dan voldoende.. Alleen hoeveel oudere studenten en zelfs al werkenden wonen tegenwoordig niet ook nog thuis, doordat er geen werk te vinden is, of wachttijden voor huizen lang etc.. als je met meer dan twee volwassenen in een huishouden zit en meer dan 1 slaapkamer wil wat keuze hebben om 00.30h dan zit je al snel aan astro tv of herhalingsloops vast.

een box op je slaapkamer is dan wel een stuk gemakkelijker..

overigens hebben we ook een nas (zucht en degene waar we bij intrekken heeft een popcorn, overdreven niet?).. maar dan moet ik dus via een laptop aangeven wat ik op mijn tv afgespeeld wil hebben.. en als je HD kwaliteit wilt zien, dan zijn de films al snel boven de 10 gig.. plus natuurlijk, wat je wil zien heb je dan net niet op voorraad (mijn vriend spamt de nas vol met actie en een flink portie horror.. maar dat is nu niet iets waar ik makkelijk op inslaap zeg maar haha.. voor mij staan er dan natuurlijk ook wel dingen op, maar ik het blijft altijd lastig om voor een ander te downloaden)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:58

Het is niet alleen het aspect van geld verdienen, maar A contentleveranciers moeten het er mee eens zijn (contractueel), en B er moet voldoende capaciteit op het netwerk vrij zijn voor interactieve diensten. En de combinatie van beiden maakt dat het soms lastig is om dit soort zaken te bewerkstelligen.

Voor wat betreft het altijd beschikbaar hebben van opnames op alle apparaten: Het wordt lokaal op de harddisk van de Horizon ontvanger opgeslagen, dat is een beetje het probleem hiermee. Je upload moet dan hoog genoeg zijn (aangezien die apparaten niet onderling communiceren) om dit te kunnen en juist dat is het probleem op de kabel, bandbreedte is schaars, zéker bij UPC :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 12:24

Choiix schreef:
Het is niet alleen het aspect van geld verdienen, maar A contentleveranciers moeten het er mee eens zijn (contractueel), en B er moet voldoende capaciteit op het netwerk vrij zijn voor interactieve diensten. En de combinatie van beiden maakt dat het soms lastig is om dit soort zaken te bewerkstelligen.

Voor wat betreft het altijd beschikbaar hebben van opnames op alle apparaten: Het wordt lokaal op de harddisk van de Horizon ontvanger opgeslagen, dat is een beetje het probleem hiermee. Je upload moet dan hoog genoeg zijn (aangezien die apparaten niet onderling communiceren) om dit te kunnen en juist dat is het probleem op de kabel, bandbreedte is schaars, zéker bij UPC :)

nu ben ik nieuwsgierig..

heb je het nu over twee horizonboxen? (dat is niet de bedoeling.. 1 horizon, 2 normale mediaboxen is de bedoeling). wat je met apperaat 2 en 3 doet heeft toch niets met box 1 van doen? (ze staan immers niet in serie.. de kabel wordt gesplit voor de box).

en wat wordt er precies dan geupload? behalve de vraag om signaal ?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:48

ze reageerd denkj ik op mijn opmerking TS. Ik vind het irritant dat als ik in bed lig niet kan kijken wat ik met de horizonbox heb opgenomen omdat die niet gekoppeld zijn. Ik kan trouwens uberhaubt niet opnemen in mijn slaapkamer of bijv my prime kijken

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:12

Correct bliver :)

Dan heb je in je slaapkamer zeker een UPC Mediabox ipv Horizon box?

@elenaMM77 in het scenario dat je je opgenomen spullen op alle boxen wil bekijken moet box 1 de opname uploaden en box 2 de opname weer downloaden.

v.w.b. je opmerking over in serie: Dit ligt er aan hoe je het split. Met een standaard versterker/splitter zet je het signaal van de ene box ook indirect door naar de andere. Met een goede versterker/splitter zit er een aftakelement tussen en kan dit in principe niet.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:29

Ja klopt. Heb 1 horizon en 1 gewone mediabox

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 19:29

ahh so..

neuh, we stellen de box boven wel in voor de programma's die op bed gekeken worden haha..

ik heb echt specifieke 'slaap'programma's, mijn vriend zet meestal later de tv uit of een zender als discovery op of zo.

vind horizonbox overigens minder 'gebruiksvriendelijk' dan de gewone mediabox..
met name 'terug naar vorige zender' en dergelijken.. als je via de lijst naar een zender gaat en je drukt bij horizon op 'terug' ga je terug naar de lijst |o terwijl ik dan bedacht had dat ik de vorige zender toch interessanter vond maar mij niet meer kon heugen welke dat was ;( .. hopelijk is dat gewoon gewenning, maar vind de oude toch nog steeds het prettigst (is ook vlotter voor mijn gevoel)

voor het 'boven kijken wat beneden is opgenomen' gebruiken we de nas of popcorn wel (echt overdone lol). de heren zijn aardig handig in het vinden van de programma's en het op de nas/popcorn plaatsen.. dat + 70 zenders moet toch voldoende zijn lijkt mij _/-\o_ :j _/-\o_ (anders ga ik mij op laten nemen wegens niet helemaal in orde in de bovenkamer)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:05

Als je de zender kwijt bent druk je gewoon op terug spoelen, dan komt hij ook op de zender waar je geweest bent! :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 23:55

Tallie1979 schreef:
Als je de zender kwijt bent druk je gewoon op terug spoelen, dan komt hij ook op de zender waar je geweest bent! :D

nee toch? dan stopt ie op het moment dat je die zender hebt opgezet volgens mij?
heb nog niet heel veel ervaringen met de horizon box overigens lol

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:17

Ja, maar dan kan je wel zien welke zender het was en daar weer op afstemmen, haha! :D