Heb ik weer , ik heb iets helemaal verkeerds binnengehaald met het downloaden van een player (denk ik) Ik typ dit bericht blind want mijn hele scherm staat vol met advertenties Na 30 keer wegklikken maar even zo dan
Ik heb Malware /adware binnengehaald en ook krijg ik meldingen van PUP's Heb meerdere scanners erover heengehaald (mijn eigen is MCafee , heb avast geprobeerd , avg de hele bekende malware scanner waarvan ik de naam vergeten ben en nog wat andere welke goed bekend staan maar niks werkt Mijn bureaublad verandert per minuut en er word van alles binnengehaald aan rare programma's Op dit moment word er om de 10 seconden een website geopend welke door Mcafee geblokt word en als gerapporteerd staat maar het venster opent wel telkens Ik krijg meldingen van trojaanse paarden , deze worden in quarantaine gezet maar verder geen actie Mijn scherm loopt helemaal vol met reclame en mijn startpagina en standaard browser zijn veranderd Als ik 1 advertentie wegklik krijg ik er doodleuk 4 weer en de laptop is logischerwijs verschrikkelijk traag
Ik heb de laptop 1 week en heb deze nieuw gekocht en heb dus geprobeerd flashplayer te downloaden en vanaf daar is het misgegaan Ik heb geen verdere bestanden erop staan (op java na) Mcafee kreeg ik meegeleverd bij de laptop maar deze schiet duss ernstig te kort
Oftewel HELP
Sorry voor eventuele spelfouten maar typ dit ngenoeg blind want het zicht word ernstig belemmerd zeg maar
Ik lees mee. Zusterlief zit met hetzelfde probleem. Ze heeft sinds een paar weken een nieuwe laptop omdat haar computer er mee is opgehouden. Op haar oude computeren zat ook heel veel spam. Ze heeft op haar laptop alles gesynchroniseerd dm van haar mail. Nu is haar laptop ook besmet.
Waar het vandaag komt? Geen idee.
Sterre98
Geplaatst: 30-10-14 13:44
voor de reclame misschien adblock? Verder (gelukkig) geen ervaring mee.
Tillie20
Geplaatst: 30-10-14 13:45
Ik zou hem op dit punt simpelweg opnieuw installeren.
Systeemherstel heb ik geprobeerd maar er is 1 herstelpunt en deze is van een later tijdstip dan wanneer de problemen bestonden Nu heb ik nog niks belangrijks op de laptop staan dus zou een compleet nieuwe installatie helpen ? Ben bang dat het zich erg diep genesteld heeft
Argh probeer al een paar keer te plaatsen maar zodra ik plaatsen ddruk word de browser afgesloten
Tillie20
Geplaatst: 30-10-14 14:06
Bootable USB maken met Windows erop, en daarmee opstarten. Vervolgens HD helemaal wissen en een clean install doen van Windows. Dan staat er namelijk helemaal NIKS meer op, op windows na. Dan zijn alle problemen sowieso verholpen. Op internet kan je precies vinden hoe je dit allemaal doet, klinkt ingewikkeld maar dat is het niet.
Malwarebytes heb ik en adwcleaner ook geprobeerd , helpt niet Nu wil iik de laptop opnieuw installeren maar ook dat wil niet ik kan alleen maar de optie vanaf herstelpunt vinden Heb trouwens windows 8.1
Ik heb dit pas ook gehad, mijn pc is bij de computerwinkel geëindigd omdat ik het er niet uit kreeg, 's middags kon ik hem weer ophalen...
Zappa
Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-14 15:52
Na een complete herinstallatie van mijn computer lijkt alles weer oke te zijn gelukkig Had de mazzel dat de laptop erg leeg stond en de herinstallatie gelukkig vrij snel ging Bedankt voor het meedenken !