Hoe kan het zo snel stoffig worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

horseee6589

Hoe kan het zo snel stoffig worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 13:34

Ik maak wekelijks mijn kamer helemaal schoon. Wat ik doe is dan: - opruimen. - alles schoon maken met een vochtige doek. - stof zuigen. - dwijlen. - onder mijn bed ook zuigen en dwijlen. - dekbed uit kloppen en overal nieuwe hoes overheen.

Maar nu zie in al weet een stoffig laagje komen -O- en ik ben dus echt niet van plan om twee keer in de week mijn kamer schoon te maken :')
Dus weet iemand hoe het kan dat het zo snel stoffig word. En wat kan ik er aan doen (naast schoon maken)

Ook gooi ik elke dag het raam even open. En jk heb alleen jaloezieen (ofzo) als gordijnen en die maak ik ook regel matig schoon

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:35

Heb je een kleine kamer? Die zijn vaak wat stoffiger.
Heb je vloerbedekking?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:35

Teveel zon in je kamer ? Te warm? vloer bedekking ? Dit soort dingen kunnen ook stof veroorzaken

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:36

Het accepteren of 3x per week gaan schoonmaken, dat is wat ik doe. :')
Ik vertik het gewoon, mijn kamer is naast de woonkamer dus het stof ligt na 2 dagen weer op de vloer. :+
Ik heb btw laminaat maar wel hete lucht verwarming.

eclair98

Re: Hoe kan het zo snel stoffig worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:38

Ik ken het probleem, maar ik kan ook niet normaal mijn raam open zetten of er vliegen van die berkensnippertjes naar binnen _-:( maar ach, mijn hond mag ook mee naar boven en ik freubel veel. Maar stof heb ik geen idee van!

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 13:40

Mioux schreef:
Teveel zon in je kamer ? Te warm? vloer bedekking ? Dit soort dingen kunnen ook stof veroorzaken

Ik heb mijn gordijnen half open, dus er komt niet echt direct zonlicht in. Ik heb nooit de verwarming aan (nu nog niet :') ) ik heb laminaat.

Mijn kamer is best groot. Wel heb ik een paar weken terug een nieuw bed en bureau neer gezet. (Ook geboort, gevert en al die dingen *D kan dat ook een oorzaak zijn?)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:42

Boren krijg je altijd stof, maar als je zo vaak schoonmaakt en al weken verder ben lijkt t me niet te kunnen.

Denk dat je gewoon ivm mogelijk beneden warmte naar boven je kamer gewoon stoffig word? Hier heb ik dat ook en maak zeker 1 a 2 keer per week boven schoon. En heb ook laminaat en dweil ook. Tsjah heb me er bij neergelegd, stoffen doe ik 1 keer in week en heb evt doekje boven liggen als t echt erg word. Dweilen en stofzuigen ook 1 keer in week.

Hebben jullie je ketel boven of beneden ?

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:45

Doe je ook in die volgorde schoonmaken/poetsen? Als je eerst alles met een vochtige doek afneemt en dan pas je bed uitklopt. Dan krijg je snel weer stof van het uitkloppen. Ik zou eerst alles opruimen, je bed doen, stofzuigen, poetsen en dan dweilen. Als je je bed opdekt krijg je ook weer stof.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 13:46

Mioux schreef:
Boren krijg je altijd stof, maar als je zo vaak schoonmaakt en al weken verder ben lijkt t me niet te kunnen.

Denk dat je gewoon ivm mogelijk beneden warmte naar boven je kamer gewoon stoffig word? Hier heb ik dat ook en maak zeker 1 a 2 keer per week boven schoon. En heb ook laminaat en dweil ook. Tsjah heb me er bij neergelegd, stoffen doe ik 1 keer in week en heb evt doekje boven liggen als t echt erg word. Dweilen en stofzuigen ook 1 keer in week.

Hebben jullie je ketel boven of beneden ?

De ketel hebben wij helemaal op zolder(2e verdieping). Ik zit op de 1e verdieping

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:47

Gewoon niets van aantrekken. Wat boeit dat laagje stof nu. Als ik geen stof zou willen zien, zou ik elk uur moeten stoffen... Daahaag!! Hooguit 1 keer per week en het boeit me echt niet dat het er dan wat stoffig uit ziet.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:47

Dat maakt op zich niet uit, maar zolders zelf zijn ook stoffig ;) Tsjah kan van alles wezen, ik zou gewoon inderdaad eerst alles uitkloppen en verschonen, dan alles afstoffen en stofzuigen en dweilen meer kan je niet doen

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 13:48

xxelviraxx schreef:
Doe je ook in die volgorde schoonmaken/poetsen? Als je eerst alles met een vochtige doek afneemt en dan pas je bed uitklopt. Dan krijg je snel weer stof van het uitkloppen. Ik zou eerst alles opruimen, je bed doen, stofzuigen, poetsen en dan dweilen. Als je je bed opdekt krijg je ook weer stof.

Dit is de volgorde hoe ik het doe
1. Opruimen
2. Alles schoon maken
3. Stofzuigen
4. Dekbed (buiten) uitkloppen en nieuwe hoes erover
5. Nog een keer stofzuigen :')
6. Dwijlen

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:49

Ja ik zou andere volgorde aan houden haha

eerst 4 dan 1 dan 2 dan 3 en dan 6 :)

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 13:49

Agossie schreef:
Gewoon niets van aantrekken. Wat boeit dat laagje stof nu. Als ik geen stof zou willen zien, zou ik elk uur moeten stoffen... Daahaag!! Hooguit 1 keer per week en het boeit me echt niet dat het er dan wat stoffig uit ziet.

Ik heb soms als ik mijn kamer te stoffig word dat ik allergisch word. -O-

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 13:51

Mioux schreef:
Ja ik zou andere volgorde aan houden haha

eerst 4 dan 1 dan 2 dan 3 en dan 6 :)

Oke! Dat ga ik zaterdag (de schoonmaak dag _/-\o_ ) doen. En dan zal ik kijken of dat wat uitmaakt. Bedankt!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:51

Stof zit heel veel in dekens, dekbedden en dergelijke. Dus als jij die middenin of erna pas uitklopt dan heb je 50% van de stof weer terug ;)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:52

Ik heb dit ook, zo frustrerend, echt al binnen 1 a 2 dagen zit er weer een klein laagjes stof over alles. Geen idee waar het vandaan komt. Heb mij er bij neergelegd. Ik ruim 1x week op en maak 2x in de week schoon waarvan 1x eigenlijk voornamelijk afstoffen is. En verder doe ik afstoffen als er mensen langs komen :j.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 13:53

Mioux schreef:
Stof zit heel veel in dekens, dekbedden en dergelijke. Dus als jij die middenin of erna pas uitklopt dan heb je 50% van de stof weer terug ;)

Had ik dat nou eerder geweten :O

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:56

Je zou voor de aardigheid als de zon schijnt eens je bed moeten opkloppen en dan in de zonnestralen moeten zien hoeveel stof daar vandaan komt....

Dat dus eerst doen, en dan pas stoffen en dweilen en dan niet meer aan je bed komen tot 's avonds haha

(ps het is dweilen ipv dwijlen, niet om jou te dissen maar 'dwijlen' staat een beetje suf)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:18

En eerst stofzuigen voordat je stoft. Want de stofzuiger laat ook stof los

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:20

benangelique schreef:
En eerst stofzuigen voordat je stoft. Want de stofzuiger laat ook stof los

Wat je mee neemt met dweilen ;) als je eerst stofzuigt en dan stoft...ligt t stof weer op de grond.

Wat je ook kan doen wat ik boven heb is een stofwisser voor de vloer :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:26

Ik heb zo'n heel handig opzetstukje op de stofzuiger, zi'n zachtborsteltje. Daar stof ik vaak mee en maak het dan schoon met een sopje, daarna zuig ik alles en dweil ik.

Ik zou ook 4 eerst doen. Alles wat stof kan genereren (bijvoorbeeld nieuw grit in de kattenbak) doe ik voor het stofzuigen. Mijn huis is helemaal schoon, stofzuigen en al dan niet dweilen is het laatste.

Ik heb trouwens een bloedhekel aan stofzuigen, vooral als iemand anders het doet. Ik word er bijna staatsgevaarlijk van. Tis dat het moet zeg maar :+

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:36

Stofzuigen helpt je van een hoop stof af, maar gooit toch ook weer stof de lucht in, wat langzaamaan weer neer dwarrelt. De ene stofzuiger meer dan de andere, maar toch.

Ikzelf stoor me niet zo aan een beetje stof. Ik ga niet iedere dag stofzuigen, dan heb ik geen leven meer over :') Als het maar schoon is. Schoon in de zin van: opgeruimd, geen kleverige oppervlakken, geen takjes in huis die de honden mee nemen in hun vacht etc.

Mijn moeder zei vroeger altijd: Hoe minder spullen in huis, hoe minder stof. Ik weet niet in hoeverre dat waar is, maar als je je hele kamer volstaat met beeldjes en accessoires en knuffels en kussens dan heb je dus best kans dat je meer stof in je kamer creëert.

Beddengoed, kleden, kussens en gordijnen buiten goed uitkloppen, even het meeste stof (van het heen en weer lopen met de spullen) de kans geven om neer te dwarrelen en dan alles afstoffen en stofzuigen en eventueel dweilen, dat is mijn volgorde en in mijn ogen ook een goede volgorde.

En soms stofzuig ik een keertje extra. Opruimen doe ik eigenlijk iedere dag.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 14:37

Amaris schreef:
Je zou voor de aardigheid als de zon schijnt eens je bed moeten opkloppen en dan in de zonnestralen moeten zien hoeveel stof daar vandaan komt....

Dat dus eerst doen, en dan pas stoffen en dweilen en dan niet meer aan je bed komen tot 's avonds haha

(ps het is dweilen ipv dwijlen, niet om jou te dissen maar 'dwijlen' staat een beetje suf)

Ik heb dyslexie :+ maar bedankt voor het zeggen want anders zou ik het altijd met ij schrijven hahaha

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:01

Ik hou zelf altijd deze volgorde aan. Bij mij blijft het een week redelijk schoon soms stofzuig ik een keer extra.

1. Opruimen
2. Alles verschonen
3. Stofzuigen, ook vensterbanken, kastjes etc.
4. Met vochtig doekje afnemen
5. Dweilen