Gordijnembrasses met strik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Gordijnembrasses met strik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 12:11

Wie heeft ervaringen met gordijnembrasses met strik en wie weet hoe je ze zelf kan maken..? *\o/*

Op internet heb ik de volgende plaatjes gevonden die ik leuk vind.. (Het gaat dus echt alleen om de embrasses)

Afbeelding in linkje omdat deze te groot is.
http://www.classyclutter.net/wp-content/uploads/2014/01/Burlap-Polka-Dot-Curtains3.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Zoals op het laatste plaatje zou ik het graag willen.. Ik heb een handige moeder die dit voor mij wil maken, alleen zij heeft wel wat instructies nodig. Na een zoektocht op internet ben ik helaas nog niks wijzer. Ook vraag ik mij af hoe dit bevestigd wordt. Als ik het iedere keer zelf moet strikken, is het namelijk geen optie want alleen in de woonkamer moet ik dan al 8 strikken maken twee keer per dag. Daar ben ik echt te lui voor :+

Ik heb dezelfde stof als de gordijnen (dikke stof, verduisterend) maar een witte andere stof zou er ook leuk bij staan. Wat zou hiervoor handig zijn? Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee! :D

imd

Re: Gordijnembrasses met strik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:19

Je zou een band met drukknopjes kunnen doen en de strik er gewoon op naaien oid. Volgensmij doen ze dat in restaurants ook vaak zo. Hoe je de strik maakt kan ik je helaas niet bij helpen..

VillaNeusjes

Re: Gordijnembrasses met strik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:29

Ik denk het handigste is de strik maken en op een band naaien die je eromheen kan bevestigen en vast maakt met bijvoorbeeld klitteband

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:35

Strik op een band. Aan de uiteinden van de band komen twee ringetjes. In de muur een haakje en de ringetjes hang je dan weer in het haakje aan de muur
Laatst bijgewerkt door hotchocolat op 18-10-14 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:44

hotchocolat schreef:
Strik op een band. Aan de uiteinden van de band komen twee ringetjes. Ik de muur een haakje en de ringetjes hang je dan weer in het haakje aan de muur

Inderdaad een haakje met twee ringetjes, volgens mij is dit ook de meest gebruikte manier :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 12:44

Thanks! :D Ik ga eens kijken of ik betaalbare strikken ergens vandaan kan toveren, dat zou helemaal makkelijk zijn :o

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 18:35

Voor wie het zelf ooit wil gaan doen en bij mijn topic terecht is gekomen:

Je kan een strik kopen (bijvoorbeeld deze http://www.fopenfeestwinkel.nl/feestversiering/versiering-bruiloft/trouwauto-versiering/witte-strik.html) en deze strik naaien op een dunne embrasse met aan de achterklant van het gordijn klittenband. Je kan ook de strik zelf maken, lees je bijvoorbeeld hier http://www.shanty-2-chic.com/2013/12/diy-bow-picture-frame.html.

Mij spraken de ringetjes in de muur meer aan omdat dit lekker makkelijk is, maar ik wil dat voornamelijk de strik te zien is dus dan valt dat meer op.