Rijbewijs aanvragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arafiore

Rijbewijs aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 11:27

Ik denk niet dat het hier goed staat, maar heb geen idee waar het wel moet. sorry daarvoor.

Ik heb morgen mijn praktijkexamen van de bromfiets, als ik deze gehaald heb wil ik natuurlijk zsm kunnen rijden. (ik wacht al eeuwen)
Als je geslaagd bent voor het examen duurt het na aanvraag 5 werkdagen tot het rijbewijs opgehaald kan worden. Aangezien gemeente Alkmaar drama is met spoedig verloop van zaken wilde ik weten of ik nu al een afspraak kan maken voor morgen eind vd middag. Zodat als ik slaag voor het examen (ben ik vrijwel zeker van) ik meteen dezelfde middag naar het gemeentehuis kan en mijn rijbewijs kan aanvragen. Als ik niet slaag kan ik altijd nog de afspraak annuleren.
weet iemand hier het antwoord op?

dankje *\o/*

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:29

Arafiore schreef:
Ik denk niet dat het hier goed staat, maar heb geen idee waar het wel moet. sorry daarvoor.

Ik heb morgen mijn praktijkexamen van de bromfiets, als ik deze gehaald heb wil ik natuurlijk zsm kunnen rijden. (ik wacht al eeuwen)
Als je geslaagd bent voor het examen duurt het na aanvraag 5 werkdagen tot het rijbewijs opgehaald kan worden. Aangezien gemeente Alkmaar drama is met spoedig verloop van zaken wilde ik weten of ik nu al een afspraak kan maken voor morgen eind vd middag. Zodat als ik slaag voor het examen (ben ik vrijwel zeker van) ik meteen dezelfde middag naar het gemeentehuis kan en mijn rijbewijs kan aanvragen. Als ik niet slaag kan ik altijd nog de afspraak annuleren.

dankje *\o/*

volgens mij kun je voor algemene zaken geen afspraken maken? dat is gewoon nummertje trekken en achteraan aansluiten bij de rij 16 jarigen die al eeeeeeeeeeuwen wacht lol

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:29

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:30

elenaMM77 schreef:
Arafiore schreef:

dankje *\o/*

volgens mij kun je voor algemene zaken geen afspraken maken? dat is gewoon nummertje trekken en achteraan aansluiten bij de rij 16 jarigen die al eeeeeeeeeeuwen wacht lol

Hier is dat verplicht volgens mij, om altijd een afspraak te maken :j

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:32

Als het goed is is aanvragen van rijbewijs niet iets wat op afspraak moet (tenminste dat heb ik bij zowel brommer als auto niet hoeven doen) en kan je gewoon binnenlopen. Ik denk dat je voor de zekerheid wel even kan bellen!
Succes met je examen!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:32

pfff, en dan vinden jullie alkmaar een drama lol..

heb hier vaak genoeg met een goed boek een uur of wat doorgebracht lol

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:33

Hier is afspraak maken ook verplicht...

En je kan inderdaad gewoon een afspraak maken en eventueel annuleren

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:34

Volgens mij hoef je er geen afspraak voor te maken.
Ik woon in gemeente Bronckhorst en kan altijd zo doorlopen en aanvragen.

Zou gewoon naar binnen lopen, je liefste lach opzetten en als er een knappe man zit je blousje wat verder open, dan hebben ze wel tijd <<).
Grapje!

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 11:36

Top! dankjewel! Dan ga ik zo maar even een afspraak maken :D

Gemeente Alkmaar werkt na 12.00 alleen op afspraak, en mn examen begint dus om 12.00 :o

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:36

Bij Gemeente Alkmaar kan je op afspraak of op bepaalde tijden gewoon naar binnen lopen :) Dat moet je even checken op de site ..
Ik weet iig dat afspraak veeeel sneller gaat als wachten in de rij :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:53

Arafiore schreef:
Top! dankjewel! Dan ga ik zo maar even een afspraak maken :D

Gemeente Alkmaar werkt na 12.00 alleen op afspraak, en mn examen begint dus om 12.00 :o

Oh sorry, wist ik niet!
Hier is het namelijk gewoon binnen huppelen namelijk

Succes meid!

zonnebloem18

Re: Rijbewijs aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:19

Hou er rekening mee dat een afspraak morgen waarschijnlijk niet gaat lukken.
Ik moest laatst voor onze dochter een ID aanvragen, de eerst mogelijke datum was ongeveer 3 weken later. Ik ben de dag erna maar op de reguliere tijden naar het gemeentehuis gegaan en was binnen een kwartier aan de beurt.
Is wel Assen, maar ik heb begrepen dat het bij de meeste gemeentes waar je een afspraak kan maken minimaal een week wachten is voor je terecht kan.

Arafiore

Re: Rijbewijs aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 15:08

examen gehaald, meteen rijbewijs aangevraagd en heb hem sinds woensdag in handen ! bedankt voor de hulp. topic mag gesloten worden