wele kleur muur bij grey wash meubels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

wele kleur muur bij grey wash meubels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 20:21

Ik had licht eiken meubels die inmiddels grey wash zijn gelakt. Ik ben er helemaal blij mee maar helaas past de kleur van de muren nu niet meer.
Dit is een soort taupe en met een soort dezelfde kleur meubels is het nu een saaie muur geworden. 1 muur is blauw groenig en deze kleur past erbij maar ik wil niet 4 muren in dezelfde kleur hebben.

Ik heb nog foto´s van vorig jaar ( kerst) om een idee te geven van de kleuren en indeling van deze hoek van de woonkamer. Het is nu te donker om een duidelijke foto van de huidige situatie te kunnen geven.

De meubels zijn nu gelakt met een grey wash beits. De foto is een voorbeeld van de kleur meubels, heb helaas nu geen eigen foto van mijn nieuwe kleur meubels maar hiermee kun je het vergelijken.
Afbeelding

Het is een vrij landelijke inrichting in huis, mijn man houdt meer van basic maar er komt steeds meer landelijk in huis :o

De vloertegels zijn een soort gewolkt off white beige, de deuren zijn off white, 3 muren zijn taupe en 1 is blauw/ munt. Deze kleur past mooi maar ik wil geen 4 muren dezelfde kleur. De rechterkant heeft 2 openslaande deuren en links is een groot raam. Aan beide kanten hangen paneelgordijnen met bruin, beige en witte panelen. De inrichting is nu dus vrij naturel allemaal in creme, zand en bruintinten en 1 opvallendere muur.
Doordat de woonkamer een L vorm heeft is 1 hoek speelkamer voor de kinderen met witte meubels, hier zijn de muren ook taupe en beige, dit mag ook best zo blijven, hoeft niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ponyparadijs

Re: wele kleur muur bij grey wash meubels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:27

Persoonlijk zou ik gaan voor de wit of off-white.
Misschien wit met een tikkie mint zoals de gekleurde muur?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 20:32

Wordt dat niet te saai? Omdat de meubels in de andere hoek al wit zijn en de deuren en vloer ook al zo licht is. En past dat aangezien de 3 schilderijtjes ook een witte achtergrond hebben.

spierwit zou niet passen, maar toevallig is de kleur die we al in zelf besproken hadden een soort creme, roomwit of juist dat groen wat we nu hebben maar dan een aantal tinten donderder. Evt deze donkere kleur dan op de muur achter de tv en de lichte kleur die we nu op deze muur hebben op de muur waar de bank , dressoir en kast staan ( nog grote pot van staan)

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:33

Donker grijs tinten

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:35

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 20:46

Afbeelding

Dit is een muur van mij nu, ondanks dat het donker is toch snel foto gemaakt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 20:48

Die lariks lijkt iets op de kleur die ik nu heb, erg mooi! denk dat die wat ik nu heb op ' plots' lijkt uit het turqoise lijstje. Zal bij elkaar niet passen denk ik. Maar dan alle muren deze kleur? Of wat voor kleur de andere muren

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:50

Ik zou niet alle muren in die kleur doen. Eén of twee, de rest zou ik toch wit laten.

Vind die groentint erg mooi bij het kleur meubels wat je hebt!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:50

Spierwit zou ik ook niet doen.
Maar je kan er een vleug kleur door doen.
Dus grijs maar dan heel licht.
Of het blauw-mint van de andere muur.
Blauw wordt wel wat koel.
Of een vleug bruin

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:36

Misschien lariks in combinatie met gebroken wit/roomwit/andere tint wit? :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 08:43

Wij hebben wit met een tint paars. Zie je nauwelijks, tot je er wit tegenaan houdt of kijkt naar de overgang muur/plafond