Chrome, aanpassingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Chrome, aanpassingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 16:02

Hoihoi!

Zojuist heb ik alle instellingen al geprobeerd, maar alles tevergeefs. Ik ben ten einde raad, dus hopelijk kan iemand mij helpen.

Het probleem zit hem in Chrome. Normaal gesproken, als je trefwoorden typt in de url bar, kom je bij google terecht. Helaas, blijkt dus niet het geval te zijn. Ook word ik gelinkt naar een andere site als ik die SHIFT toets gebruikt, ook al staat er aangegeven dat je dan naar google gaat. Hoe kan ik dit aanpassen?

Volgend probleem, nieuw tabblad. Als ik een nieuw tabblad open, kom ik bij een vage zoekmachine (bij installeren van iets hoogstwaarschijnlijk meegekomen, onbewust), dit wil ik ook aanpassen maar kan dit nergens vinden. Wie o wie kan mijn reddende engel zijn? :)

Groetjes

imd

Re: Chrome, aanpassingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:05

Als je bij instellingen -> add-ons / uitbreidingen kijkt, staat daar dan de vage zoekmachine tussen?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:05

Je hebt vermoedelijk iets geïnstalleerd waardoor de zoekmachine en de startpagina aangepast zijn.
Ik raad je aan om je systeem iets grondiger onder handen te nemen, dat kan door onderstaande uit te voeren:

Download AdwCleaner erover (via http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/) deze ruimt dit soort plugins en startpagina's voor je op.
Daarna Malwarebytes (via https://www.malwarebytes.org/) downloaden en installeren en voer een VOLLEDIGE scan uit.

Als er om een herstart gevraagd wordt, doen.

Hiermee heb je een grondige scan uitgevoerd, al zal ADWcleaner het nodige al doen met betrekking tot Chrome.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 16:32

Er stonden inderdaad extenties en zoekmachines tussen, bij adwcleaner. Ook andere ongewenste dingen, dat is nu ook verwijderd.
Nu bezig met opstarten. Ik ben benieuwd!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 16:43

En ja hoor, hij werkt weer naar behoren :D

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:45

+:)+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 16:45

Dank je wel :D