Harde schijf gechrasht, betrouwbaar adres regio brabant/limb

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Harde schijf gechrasht, betrouwbaar adres regio brabant/limb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 13:22

Ik heb al een jaar of 3/4 mijn harde schijf. Hij heeft nooit problemen gehad.

Nu heb ik hem aan iemand gegeven die er voor mij een serie op zou zetten. Hij heeft dit gedaan en de schijf terug gegeven. Sindsdien werkt hij niet meer. Uiteraard heb ik nagevraagd of er iets vreemds mee gedaan is. Hij zegt van niet. Nou ja een ongelukkig toeval zal ik maar zeggen.

Hoe dan ook, ik wil de data de op die schijf staat terug hebben! Er staat veel oude, maar gevoelige data op.
Wie kent er iemand die dit (zwart of wit boeit me niet), met gepaste privacy, zeer goed terug kan halen?

Het liefst in Zuid Brabant zodat ik er zelf gewoon even langs kan rijden.

Dus wie heeft er goede of juist slechte ervaringen? (weet ik vast dat ik daar niet heen moet).

Ik zoek ook nog iemand die mijn laptop helemaal schoon wil vegen, dus mocht je iemand kennen die beide kan, helemaal super.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 01-10-14 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ginootje

Re: Harde schijf gechrasht, betrouwbaar adres regio z-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:25

Mijn vader zou beide kunnen... Maar ik woon naast Rotterdam dus niet echt naast de deur voor jou!

Quad

Re: Harde schijf gechrasht, betrouwbaar adres regio brabant/limb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:48

Ik zou het beide ook wel kunnen maar helaas ligt het niet in de buurt. ;)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 12:47

Bedankt beide maar idd nogal ver :(. Als jullie nou toevallig een dagje in eindhoven moeten zijn :D
ik houd het wel in me achterhoofd.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:59

Leer hier AUB wel van...!!!! Onbelangrijke data back-up je niet ;)

Even ter check: Wat doet de schijf nog WEL? hoor je iets als je hem aansluit? Hoor je nog een geluidje in windows?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:37

Ja choiix daarom had ik een harde schijf met al mijn belangrijke data... Al deze info staat verspreid over 3 computers ook nog, maar 1 van die pcs heb ik niet meer.
Ik leer ervan dat ik hem nooooooit meer uitleen/afgeef om er wat op te laten zetten. Dat doe ik zelf wel.

Hij sluit aan en zegt dan dat ie moet defragmenteren. Ik heb al geprobeerd de schijfnaam te veranderen maar daar trapt ie niet in helaas. Hij echt leeggehaald worden door een pro want ik wil zelf het risico niet lopen dat ik een foutje maak.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:44

De Foka in Deurne heeft voor een kennis een harde schijf gerecoverd met gevoelige informatie. Ze snapten het volkomen, gewoon even vermelden en het gebeurt discreet. Ze zetten bijvoorbeeld ook oude privé videobeelden om naar digitaal voor mensen (bevallingen etc)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:36

leonie87 schreef:
Ja choiix daarom had ik een harde schijf met al mijn belangrijke data... Al deze info staat verspreid over 3 computers ook nog, maar 1 van die pcs heb ik niet meer.
Ik leer ervan dat ik hem nooooooit meer uitleen/afgeef om er wat op te laten zetten. Dat doe ik zelf wel.

Hij sluit aan en zegt dan dat ie moet defragmenteren. Ik heb al geprobeerd de schijfnaam te veranderen maar daar trapt ie niet in helaas. Hij echt leeggehaald worden door een pro want ik wil zelf het risico niet lopen dat ik een foutje maak.

Oh dat is meestal een minor issue en dan heeft de persoon inderdaad weinig raars gedaan, dat gebeurt wel vaker.

Enige wat je nodig hebt is de tool GetDataBack en voldoende schijfruimte op een andere schijf, dan krijg je alles zo terug :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:56

Ja ik heb dat gelezen Choiix maar ik durf het niet zelf te doen. Als ik een foutje maak, je hebt maar 1 kans om het te doen blijkbaar.
Liever een prof. Ik heb een mail gestuurd naar deurne en naar een tip die in pb heb gehad voor prijsopgaves. Kijken wat die zeggen.

Ik zeg ook echt niet dat hij er wat mee gedaan heeft, ander besturingssysteem of zo kan het probleem al zijn en daar kan hij heel weinig aan doen. Maar ja, handig is anders.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:38

Mwoah, dat valt wel mee. Het grote probleem is dat een hoop mensen dan toch eerst gaan formatteren, wat jij gelukkig niet hebt gedaan.

Ik zou als ik jou was de proefversie van GetDataBack downloaden. Kan die wat terughalen (gewoon quick scan laten doen), dan betaal je gewoon voor het volledige pakket en ben je weer klaar :)

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:47

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:50

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 17:47

Allebei een mail gestuurd voor een prijs indicatie. Schrik toch wel van die prijzen hoor!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 17:52

Wat voor harde schijf gaat het om? Misschien kan je deze uit de behuizing halen en in een computer plaatsen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 17:54

Ja quad dat heeft een vriend van mij geopperd maar die gaf wel te kennen dat dit niet zonder risico was. Er staat TE belangrijke data op om risico te lopen...

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:53

Zo heel veel risico zit er niet aan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:52

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 14:38

Bedankt allemaal! Ik heb veel prijs opvragen gedaan en gekeken wat dichtbij was. Nu een adres gevonden en ga mijn laptop en schijf nu wegbrengen!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:48

Mooi om te horen! succes en hopelijk kan alles worden hersteld. Kun je als het gebeurt is eventueel de naam van het en feedback van hoe het gelopen is achterlaten? Misschien handig voor mensen die hetzelfde probleem hebben :)

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:06

Succes!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 15:22

Dat is goed pearlx. Kon wel paar dagen duren!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 17:18

ik ben naar http://www.direct-laptopreparatie.nl/startpagina/ gegaan.

Zijn prijs leek de beste. In eerste instantie alleen de schijf gebracht. Dit zou tussen de €75 en €150 kosten. Toen ik hem echter de dag erna aan de telefoon had ging het al over €200 tot €250 waarop ik zei dat dit niet de afspraak was. Uiteindelijk heeft hij er helemaal geen data af gekregen en heb ik ook niks betaald.
Dit vond ik dan wel weer correct.

Ik vond hem wat lastig communiceren omdat zijn nederlands nog erg foutief in elkaar steekt maar denk dat hij wel verstand van zijn vak heeft. Zijn prijzen waren iig wel de beste. De laptop heb ik niet meer weggebracht omdat ik er geen tijd meer voor had na een hoop geklooi om er een back up van te maken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:12

Hij heeft zeker wel verstand van zijn vak, maar inderdaad, zijn nederlands is niet al te best. Ik ben er eerder wel heel goed en correct geholpen, en ook bij dieper doorvragen (wat dan niet zo zeer computergericht was maar dat ging meer over printplaten, zekeringen, weerstandjes en dat soort gein) wist hij ook heel goed antwoord te geven. Was onze test of hij wel degelijk wist waar hij het over had, en hij was zekers geslaagd.