30 euro meer voor een brommerverzekering?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

30 euro meer voor een brommerverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 21:34

Hallo allemaal,

Ik kon geen recent topic hierover vinden. Mocht het verkeerd staan excuses vast.
Ik heb in 2009 een nieuwe mio gekocht van rond de 1700 euro geloof ik. Uiteraard een brommerverzekering afgesloten, maar via de fin. adviseur van mijn pa. De verzekering werd netjes elk jaar afgeschreven (weet niet meer hoeveel het bedroeg). Dit jaar werd er niks afgeschreven en had dat niet in de gaten totdat we bericht kregen van mijn pa's fin. adviseur dat de brommerverzekering niet betaald was. Ik keek in mijn internetbankieren en indd. er was niks afgeschreven. Het blijkt dat de verzekering ons brieven heeft verstuurd en nadat deze per mail door de fin. adviseur werden doorgestuurd zagen we dat die brieven naar het adres werden verstuurd waar we 2 jaar geleden woonde. Blijkbaar heeft onze fin. adviseur dit niet doorgegeven. Kan gebeuren niks aan de hand ik betaald. Maar kwam tot de ontdekking dat ik 30 euro meer moest betalen dan vorig jaar (hier zaten overigens geen extra kosten aan o.i.d.). Ik heb gevraagd hoe dat kon en het werd voor me uitgezocht, zodra ik teveel had betaald werd het teveel betaalde bedrag teruggestort. Nu antwoord gekregen dat door overname (dat verklaard denk ik ook waarom het niet automatisch is afgeschreven) ik ipv 75% nu recht had op 60% korting ofzoiets. Lang verhaal kort; er wordt niks teruggestort. Maar is het normaal dat ik voor een brommer van 5 jaar oud die ik al 5 jaar verzekerd heb zoveel meer moet betalen (ondanks me schadevrije jaren)?

genja

Re: 30 euro meer voor een brommerverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:40

De verzekering stond dus eerst op je vaders naam en nu op je eigen naam? Dan kan het kloppen meestal bouw je geen schadevrije jaren op als je op iemands anders naam verzekerd. Dus waarschijnlijk moet jij je schadevrije jaren opnieuw opbouwen daarom wordt het vaak afgeraden om niet meteen op je eigen naam te verzekeren.

xNathaliee

Re: 30 euro meer voor een brommerverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 08:48

Ja volgensmij wel ja, dus zou betekenen dat ik pas vanaf vorig jaar iets opbouw. Dan snap ik inderdaad wel dat het bedrag hoog is, maar die verhoging snap ik niet. Vorig jaar was het 30 euro minder of is dat een normale prijsverhoging ?