Behang alvast voor kinderkamer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Behang alvast voor kinderkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 13:58

Mijn vriend en ik wonen sinds een aantal maanden in een nieuw huis.
Er zat niks in het huis, het was volledig gestript.
We hebben dus alles precies zo kunnen inrichten/aanpassen zoals wij dat wouden.
Nu is er nog 1 kamer boven, waar eigenlijk nog weinig is gedaan.
De deur is wit geverfd aan de kant van de overloop maar binnen in de kamer is het zo een grote puinhoop.

Als het straks minder weer word wil ik hier graag aan de gang gaan, plinten,kozijn,deuren verven.
1 muur is al in een soort lichtblauwe kleur geverfd, dit hadden we over van onze eigen slaapkamer en vind ik persoonlijk een erg mooie kleur.
Op de andere muur is het de bedoeling dat er behang opkomt.

We willen "later" wel graag kinderen.
Maar is het dan verstandig om daarvoor al behang te kopen?
De kamer zelf word weinig gebruikt. Er staat een kast en mijn zonnebank staat er.

Nou had ik enorm leuk behang gevonden:
http://www.kleurinspiratie.nl/inspirati ... style.html
Na mijn idee zou dit prima kunnen, ongeacht of je later een jongen of meisje krijgt.

Of zouden jullie zeggen, ik zou eerst gewoon gaan behangen/verven en dan later nog een keer?

secricible

Re: Behang alvast voor kinderkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:03

wat is later? als jullie al actief bezig zijn om het zo te zeggen zou ik het misschien overwegen, anders zou ik gewoon later nog een keer verven...

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:06

Hoe lang wil je nog wachten. Hier eersr alles behangen. En pas toen ik zwanger was kamer omgeturnd naar baby kamer

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 14:16

Dat hangt ook een beetje van verschillende dingen af. Ik ben in februari klaar met school.
Mijn vriend werkt al 7 jaar bij dezelfde baas en wil nu eigenlijk ook wel een keer een vast contract.
En anders wil hij misschien voor zich zelf gaan, of opzoek naar iets anders.
Ik ben zelf nog vrij jong, maar mn vriend is 7 jaar ouder dan ik ben.
Als alles loopt zoals we hopen willen we toch met een jaar of 2 wel een kindje.

edit: hij werkt in de bosbouw, waardoor er tijdens het vogelbroed seizoen minder werk is.
Vandaar dat hij geen vast contract krijgt.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:23

Kun je doen! Want kaal laten is ook zo kaal, en als je dan iets erop plakken wil, kun je ook die schattige vogels doen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:28

Ik zou het persoonlijk niet doen. Het behang is misschien al verkleurd (van zonlicht en dergelijke) voordat er een kindje in het kamertje gelegen heeft. En misschien vindt je tegen die tijd wel iets heel anders leuk voor de babykamer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:28

Gewoon lekker doen wat je wilt doen, het is jullie huis :P

Hier hebben we bij ons compleet gestripte huis de muren gewoon lekker laten Spachtelputzen.
Geen gedoe met behang. Hoef je ook niet bij elke nieuwe leeftijdsfase weer opnieuw te gaan behangen want wat leuk is voor een baby is voor een wat ouder kind weer stom, of als je geen kinderen krijgt / plannen veranderen...zit je met dat kinderbehang.

Zou dus gewoon iets kiezen dat je sowieso leuk vindt en dat voor verschillende soorten gebruik van de kamer leuk is :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:30

Ik zou het niet doen want tegen die tijd heb of krijg je misschien ideeën voor de kinderkamer waar het betreffende behang niet bij past.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:34

Ik zou het ook niet doen. Je smaak kan veranderen, misschien wil je tegen die tijd een echte meiden of jongenskamer. En stel dat het nog wat jaren duurt kan het zijn dat behang verkleurd is of misschien wel beschadigd door het een of ander. Ik zou er nu lekker een goedkoop verfje over gooien.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:40

Zelf zou ik ook wachten met die keuze, tegen die tijd ben je er op uitgekeken en wil je vast wat anders.
Als je iets eenvoudigs doet, kun je er later ook voor kiezen een muurschildering te (laten) doen, is ook heel leuk!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 14:44

Bedankt voor jullie reacties.

Het is ook altijd nog een idee om eerst gewoon te verven, dan kun je er ook altijd nog zo'n randje overheen plakken bijvoorbeeld! :)

Muurschildering is ook leuk!
Dat heb ik in ons vorige huis ook zelf gedaan!
De nieuwe bewoners hebben het zelfs op de muur laten zitten haha

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:52

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:24

Zou nooit een kinderkamer behangen als je nog niet zwanger bent. Misschien wil je tegen de tijd iets heel anders of misschien heb je over tien jaar nog geen kindje ;) (bedoeld of onbedoeld)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 17:59

Ik zou zelf nooit van tevoren iets kopen voor een baby. Of je smaakt veranderd of je blijkt niet of moeilijk zwanger te kunnen worden....
Ik zou de kamer naturel houden / behangklaar maken en pas echt wat mee doen als je zwanger bent :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 21:56

ik zou het ook niet doen. het is juist leuk om een kamertje in te richten als je zwanger bent. dat zou dan nu al gedeeltelijk klaar zijn. grote kans dat je het tegen die tijd geen leuk behang meer vind of dat je iets leukers tegen gekomen bent. dan moet het weer opnieuw. zonde van de tijd en van het geld, aangezien het geen goedkoop behang is. (en volgens mij is dit behang van een oude collectie en niet meer te koop??)

en, misschien lukt het wel niet om kinderen te krijgen of gaat het heel lang duren. dan wil je waarschijnlijk niet dagelijks geconfronteerd worden met een babykamer.

en eerlijk, ik heb die vogeltjes hier voor mijn dochter en ik vind het meisjesbehang. er zit veel roze doorheen. vind ik persoonlijk niet iets voor een jongen. en, het is ook niet echt behang om een hele kamer mee te doen. hoogstens 1 muur, misschien 2. het is ontzettend druk behang en met een hele kamer in deze stijl, word je gillend gek van alle vogels die je ziet. :D maar dat is ieders keus

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:43

verootjoo schreef:
Zou nooit een kinderkamer behangen als je nog niet zwanger bent. Misschien wil je tegen de tijd iets heel anders of misschien heb je over tien jaar nog geen kindje ;) (bedoeld of onbedoeld)

Dat dus.
Ik snap niet zo goed dat je nu al met baby-inrichting bezig bent terwijl je nog niet eens met kinderen bezig bent.