wat voor een auto?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

inverda

wat voor een auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 01:14

hallo,

ik ben opzoek naar een leuk klein autotje.
z'n auto hebben mijn ouders.Afbeelding (fiat punto evo)
zelf zoek ik een 2e hands auto.
5 deurs
max. 125.000 km op de teller.
onder de 1000 euro
kleur niet belangrijk (geen Geel)

ik wil een beetje z'n model als wat we hebben hou niet van die lange wagens.
er moet wel een trailer achter kunnen. dus 1000kg mogen trekken.

wie weet een leuke auto?

Astaloca

Re: wat voor een auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 01:30

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 01:34

thank maar de renault is te lang bedoel een wat hoger model en dat de kont recht na beneden loopt
en de corsa heeft maar 3 deure

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 01:55

Met zulke auto's kun je geen trailer gaan trekken. Daarnaast krijg je voor 1000 euro niet snel een auto die in goede staat is, ook technisch dat je met een trailer kunt gaan rijden.
OOk al zou een Punto of een Corsa bijvoorbeeld 1000kg Mogen trekken, dan nog wil je daar je paard toch niet achter hebben?
Prima dat je voorkeur hebt voor een model en er is vast wel wat te vinden, maar ga als eerste voor veilig en goed.

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 01:59

nouja een punto kan en mag dat zeker trekken! doen we al 3 jaar met onze auto.
daarbij hebben we kleine ponys en lichte trailer samen nog geen 750 kg.
ik vraag verder niet om commetaar vraag een leuk merk auto met 1000kg trekvermogen en een beetje het model als de punto!

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 02:01

tevens gaat het om een auto voor mij voor erbij.
er is geen enkel 19 jarige die en studie heeft en paarden moet onder houden ff een auto van 10.000 euro kan gaan kopen. ik zal met deze auto na school en de paarden gaan. en als een paard met spoed na de da moet en voor de entingen (2,5)km verder op zal ik ze vervoeren. aangezien mijn moeder een uur moet rijden na haar werk vanaf oktober (dus kan hun auto niet mee)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 02:20

Ten eerste is een Punto die je ouders hebben een andere auto dan de oude punto die je nu voor 1000 euro kan kopen. Niet alleen het model, maar de ontwikkelingen gaan door.

Ik zei al; Ze MOGEN misschien wel 1000kg trekken, maar je WIL er geen paard achter hebben. Als jij een klein ponytrailertje hebt met 2 shetjes zal het wel anders zijn. Maar het blijven levende beesten. Met dit soort auto's trek je eerder een aanhangertje of een vouwwagen of iets dergelijks.

Ik snap dat je 19 bent en weinig geld hebt. Maar je stelt zelf eisen waar je auto voor erbij aan moet voldoen. Veel mensen willen graag dingen die niet kunnen, dat is het leven. Daarbij plaats jij dit topic. Je had ook zelf op diverse auto site's kunnen gaan zoeken.

Probeer gewoon open te staan voor meer modellen. Juist een langere auto ligt vaak beter voor een trailer. Dus bij gelijke gegevens en kosten zou de langere auto een betere optie zijn.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 02:47

talithalotje schreef:
nouja een punto kan en mag dat zeker trekken! doen we al 3 jaar met onze auto.
daarbij hebben we kleine ponys en lichte trailer samen nog geen 750 kg.
ik vraag verder niet om commetaar vraag een leuk merk auto met 1000kg trekvermogen en een beetje het model als de punto!

de auto's wie ik liet zien hadden een trek gewicht van 1000 kg :-) verkeerd gequote..

Al denk ik inderdaad dat je je eisen iets moet bijstellen. Daarmee ben ik het wel eens.

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 05:15

ik vraag gewoon leuke modellen meer niet. een ford ka mag zeker niet meer als 400kg trekken.
ik wil geen lange auto daar heb ik een reden voor.
ford fiesta lijkt mij ook wel wat.

en tevens zal een peugeot en een renault niet bij ons op de dam komen. dat zijn meningen van mijn ouders dus daar moet ik het maar mee doen zolang ik bij hun woon.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 05:30

Jammer peugeot 307 is leuke auto en mag ook aardig trekken. Als mijn paard op de trailer gaat komt daar de vw touareg voor. Dat vertouw ik tenminste.
Even denken, volgens mij kunnen zowel de kia als de dacia niet het meeste trekken, je wilt geen peugeot, geen renault. Waar komen we terecht. De opel, ford en de vw.
Volvo? Nissan?
Ik kom niet echt ver eigenlijk, een leuk klein autootje valt eigenlijk niet te combineren met het trekken van een trailer. Al kun je met een nissan sunny zonder problemen een trailer trekken volgens mij, dat is jou model dan weer niet. Misschien dat ik nog een merk heb genoemd waar je nog niet naar had gekeken? Ik geloof dat de vw de leukste kleine modellen heeft.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 06:44

Zelf weet je best wat je wilt / niet wilt. Als je via Autotrack wat zoekfuncties invult oa trekgewicht 1000kg, max 125000km en max1000 euro zie je vanzelf wat er naar voren komt.

Door heel nederland nog 57 auto's..... (trekgewicht van 1001 - 1500kg)

Dus als er wat tussen zit, prima, maar je keuze is beperkt, dus ook het uiterlijk van de auto :o (als je 750 - 1000 kg erbij doet via uitgebreid zoeken - gewichten krijg je nog 100 auto's erbij)

Je zou na kunnen denken of je voor de entingen misschien kan ruilen van auto met je moeder en voor spoedgevallen de 40 euro voorrijkosten kan betalen. Allicht goedkoper dan een duurdere auto kopen?

http://www.autotrack.nl/tweedehands?soo ... mit=Zoeken

edit: als je 5 deurs ook aanvinkt hou je nog 39 auto's over.... dat is niet veel over heel Nederland. Al kan je via MP vast wel vergelijkbare auto's vinden die misschien wel voor 1000 euro aangeboden worden en niet via Autotrack. Maar je krijgt wel een goed idee welke typen nog over zijn. Let daarna wel goed op de motorinhoud en bouwjaar, die maken namelijk vaak het verschil hoeveel je mag trekken ;)

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 06:50

http://www.autotrack.nl/tweedehands/vol ... t/12224601

Dit is trouwens wel een mooie degelijke auto en mag geremd 1200 kg trekken!

Misschien niet mooi en schattig, maar wel een degelijke trekauto die zwaarder eigen gewicht heeft dan zijn trekvermogen (dus die ik wel voor de trailer durf te zetten) :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 07:46

Die voldoet vast niet aan het klein en leuk argument.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 07:51

Iris82 schreef:
Die voldoet vast niet aan het klein en leuk argument.

;) nee, dat klopt, maar het is goed om wensen te hebben, maar soms kan je die op bep. punten bijstellen. Ligt er aan welk punt je belangrijker vindt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:02

Waarom wil je geen 'lange' auto? Bang dat je er niet mee uit de voeten kan? Dat went heel snel hoor.. ;-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:12

Polly schreef:
Waarom wil je geen 'lange' auto? Bang dat je er niet mee uit de voeten kan? Dat went heel snel hoor.. ;-)

Jij zegt het.........

Enne, aanschaf is een ding; de ellende daarna een veelvoud! Oftewel: verhoog je budget zodat je in een vaak wat beter onderhouden segment auto's kunt zoeken en daarmee minder risico op verrassingen en dus hoge kosten loopt........

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:29

TAO -> HTT

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:37

Santos_05 schreef:
Zelf weet je best wat je wilt / niet wilt. Als je via Autotrack wat zoekfuncties invult oa trekgewicht 1000kg, max 125000km en max1000 euro zie je vanzelf wat er naar voren komt.

Inderdaad. Je weet precies wat je eisen zijn. Voer ze in en kijk welke auto er te koop worden aangeboden zodat je daaruit kunt kiezen.
Lijkt me simpel ;)

Voor 1000 euro is je keuze gewoon niet reuze, dus ook niet moeilijk doen dan ;)

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:38

Misschien een tweedehandse volkwagen golf! Dat zijn degelijke auto's en sommige kunnen een paardentrailer trekken :)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:43

Een auto onder de 1000 euro en dan minder dan 125.000 km... Misschien is het vindbaar maar is wel een hoge eis.
Kijk eens naar een leuke honda, zijn vaak niet super duur. Ik heb een honda civic met een kontje. In geval van nood zou die best trailer kunnen trekken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:44

Peugeot 307. 2.0 HDI 90 pk. Niet groot. Zuinig en je hoeft niet zo op de km's te letten.. Dit ivm dat bij de dealer, deze en de sw versie vaker pas ingeruild worden bij de 4a 5 ton.. De 2.0HDI 90 pk blokken zijn zo verschrikkelijk sterk. En zoals gezegd, beginnen ze bij de 3 ton echt pas te "leven". Auto mag 1300 trekken. De zelfde auto alleen dan in de sw versie rijd precies het zelfde(hebben beide auto's) deze auto is zo'n 20/30 cm langer.. In bedrijfswagen te vinden en dus vaak goedkoper. En deze auto mag 1500 kg trekken. Ik vind auto's met het formaat SW ook te groot normaal gesproken. Maar bij die heb ik het nieteens in de gaten. Valt hardstikke mee.. En mijn 307 heeft mij 1800 aan aanschaf gekost. En de montage van een trekhaak.. Dus dat valt ook nog mee

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:48

Goedkope Golf? Doet me denken aan het advies dat ooit een keer in een motorblad stond over het kopen van een goedkope CBR 600 F (het tweewielige equivalent van de Golf): if you can find a cheap CBR it is probably chrashed, raced or stolen. Or all three.

Zou verder die eis van 125 dkm laten vallen, auto's kunnen al heel lang de hogere standen probleemloos aan. Goedkope auto met lage km stand heeft waarschijnlijk andere problemen waardoor de vp zo laag ligt.
Laatst bijgewerkt door Rex_Rolfo op 29-09-14 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:19

Rex_Rolfo schreef:
Goedkope Golf? Doet me denken aan het advies dat ooit een keer in een motorblad stond over het kopen van een goedkope CBR 600 F (het tweewielige equivalent van de Golf): if you can find a cheap CBR it is probably chrashed, raced or stolen. Of all three.

Zou verder die eis van 125 dkm laten vallen, auto's kunnen al heel lang de hogere standen probleemloos aan. Goedkope auto met lage km stand heeft waarschijnlijk andere problemen waardoor de vp zo laag ligt.

Een APK zonder naar de auto te kijken, bijvoorbeeld (en dito kostenpost bij de volgende keuring).

Het is dat ik niet bang ben slijptol en lasapparaat te hanteren, maar als iemand zonder die kennis deze Pinda had gekocht, had ie komend jaar een kostenpost van minimaal 1000 euro gehad (twee keer de aanschafprijs van de auto....) Eindigd zo'n gebakje alsnog op de sloop, merk een slechte naam en de koper te veel geld kwijt. Met enige zelfwerkzaamheid, wat lef en kennis van wat er te koop is op de markt, is die Pinda best nog een poos veilig op de weg te houden.
Aan jou om te kijken hoe ver je wil en kunt gaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:09

Wordt er echt serieus een Ford Fiesta genoemd? Leuke auto hoor, maar niet voor een trailer.

Ik denk dat je ouders ook graag willen dat je veilig rijdt. En ja, onze zoon is 17 en heeft ook zijn rijbewijs, dus snap het heel goed. Wij moeten er nog enkele maanden naast zitten, maar hij krijgt echt alleen goede auto's mee en liefst de grootste en veiligste.

Heb je iemand in de familie/vriendenkring die technisch een beetje op de hoogte is? Bij een auto van 1000 euro moet je echt iemand mee hebben. Anders lopen rekeningen op tot.......meer dan je auto. Zeker als je het moet laten doen.
APK zegt niet genoeg. Dus trap niet in een verkoop praatje dat de auto net nieuwe APK heeft etc. Voor 1000 euro krijg je geen garantie en ook een APK gekeurde auto kan van alles mankeren en er morgen mee ophouden.

Goede kleine autootjes blijven vaak wel waarde behouden, dus dat is al een nadeel.

Er kan een reden zijn dat je zo een model wil. Bij ons paste daar bijv goed een rolstoel in, dat kon in een BMW die we hadden niet. Maar de lengte maakt wel verschil, omdat jij er met een trailer mee wil rijden. Ook al is het voor nood of een klein stukje, dat maakt niks uit.

Een veel te klein autootje, die misschien niet in goede staat is en dan levende dieren erachter hangen is echt vragen om problemen. En je bent niet de enige hoor, dus ik snap wel dat je denkt dat het wel even kan of in nood etc.

Weet je het verschil in wegen belasting en verbruik van dergelijke auto's? In nood de veearts voor laten rijden is goedkoper. En in een echt noodgeval begin je vaak toch niks in je eentje.Voor entingen bijv hoef je het ook niet te doen. Die auto kost je meer dan 1x de veearts laten komen.

Maar goed, succes. Ik hoop dat je ouders je goed helpen, die zullen het ook wel weten.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:05

talithalotje schreef:
tevens gaat het om een auto voor mij voor erbij.
er is geen enkel 19 jarige die en studie heeft en paarden moet onder houden ff een auto van 10.000 euro kan gaan kopen. ik zal met deze auto na school en de paarden gaan. en als een paard met spoed na de da moet en voor de entingen (2,5)km verder op zal ik ze vervoeren. aangezien mijn moeder een uur moet rijden na haar werk vanaf oktober (dus kan hun auto niet mee)

Gewoon leuk klein auto`tje voor jezelf kopen en de DA laten komen als dat nodig is is veruit de goedkoopste en veiligste oplossing.