Tuin op het noordoosten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Tuin op het noordoosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 15:02

Hallo allemaal,

ik wil graag een tuin met zon. Nu heb ik een huis gezien die een tuin heeft op het noord-oosten. Houdt dit in dat er helemaal geen zon is of? De tuin is best diep, maar de afmetingen staan er niet bij op de plattegrond. Ik kan de link eventueel via pb sturen. Naast de tuin zijn enkel meer tuinen en aan de achterkant een achterom en daarachter weer achtertuinen van de volgende rij huizen dus de tuin wordt niet erg bedekt in ieder geval.

benangelique

Re: Tuin op het noordoosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:47

Weinig zon. Zou ik iig niet doen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:55

Ons vorige huis had de zon op het noord/oosten.
Dan hadden we in de loop van de middag zon, tot 's avonds laat.
Daardoor konden wij juist 's avonds lang buiten zitten.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:03

ik heb een balkon op het noord-oosten die de hele ochtend zon heeft.. tot een uurtje of 1 in de middag.
ligt er ook gewoon heel erg aan wat je om je heen hebt, je kan het beste gewoon gaan kijken toch?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 16:03

Brainless schreef:
Ons vorige huis had de zon op het noord/oosten.
Dan hadden we in de loop van de middag zon, tot 's avonds laat.
Daardoor konden wij juist 's avonds lang buiten zitten.

Ik kom om half 6 thuis dus dat zou fijn zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:15

Brainless: als je een laag huis hebt of een diepe tuin dan kan dat, of als je geen buren aan de noordkant hebt - dan schijnt de zon aan het eind van de middag langs het huis. Maar de zon komt op in het oosten en gaat onder in het westen, een tuin op het noordoosten ligt dus vanaf het middaguur in elk geval gedeeltelijk in de schaduw van het huis.

Tip aan TS: ga vooral een keer kijken op een zonnige dag aan het eind van de middag.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:04

Zowel de tuin van mijn ouders als die van mezelf hebben de achtertuin op het noordoosten. Die van mijn ouders is smal maar diep en heeft 2 terrassen. Zo hebben ze de gehele dag een terras in de zon en een terras in de schaduw. Zelf heb ik alleen 's ochtends zon en 's middags en 's avonds zit ik regelmatig aan de straatkant. Daar is alleen minder privacy.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 01:14

Ik heb een tuin op het noorden met een tikje slag naar het Oosten. Ik heb sochtends redelijk vol zon in de tuin, tot een uur of 11/half 12, dan verschuift de zon naar de voorkant van het huis. In de winter betekend dat praktisch geen zon in de tuin, maar door het relatief lage huis en allemaal laagbouw in de omgeving en de enigsinds redelijk diepe tuin, heb ik als de zon hoog staat in lente en zomer minimaal tot 6/7 uur echt wel zon in de tuin. Ik vind het heerlijk, Het huis blijft koeler en in de tuin kun je kiezen of je in de zon wil zitten of niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:41

Wij hebben ee tuin op noord oost ongeveer 20 meter diep en 25 meter breed aan de achterkant maar hoekwoning. Die is aan de noord/oost kant omgeven door hoge bomen van de gemeente, aan de zuidoost kant een hoge laurierheg. De voorkant is volledig vrij op ons huis na dan.

De zon begint vroeg achter en tot een uur of 1 hebben we zon pal op de achtergevel. Als het echt warm wordt is de zon daar weg en trekt zich langzaam naar achter weg. Op het terras halverwege de tuin hebben we tot een uur of 6 maximaal zon. Daar wordt het ook goed warm. Later op de avond is meestal tot een uur of half 9 maximaal achterin bij de schutting nog zon.

Twee voordelen heeft het, als het bloedje heet is wordt je achtergevel nooit heel heet omdat op het warmste moment er geen zon is. En vroeg kun je al heerlijk ontbijten in het zonnetje.