Is mijn laptop overleden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Is mijn laptop overleden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 09:07

Ineens laadt hij ont zet tend laaaaaang windows 8 in, duurt echt lang met alleen maar een zwart scherm en veel schijfactiviteit, dan bij het inlogscherm gebeuren steeds random dingen zoals geen internetverbinding aangeven, ect... Ik denk gewoon dat de harde schijf dood is...

EvaLoveyouxx

Re: Is mijn laptop overleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:09

windows 8 is een zwaar programma mar nog niet zo oud.
welk merk is je laptop?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 09:10

EvaLoveyouxx schreef:
welk merk is je laptop?

Acer... En zo stupid geweest om de herstelpartitie te wissen...

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:10

Als je harde schijf dood was dan deed hij helemaal niets meer. Ik gok eerder op updates, of dat je misschien eens moet scannen op malware en rotzooi

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:11

ik heb een sony waarbij windows 8 ook heel wat problemen KAN leveren.
heb het zelfs als een meegemaakt datde drive zo pleiten was dat ik hem na 2 maanden heb terug moeten brengen naar de garantie (had hem pas 2 maanden maar de lapotp is super alleen windows 8 is shizzle)
HorseyDude schreef:
EvaLoveyouxx schreef:
welk merk is je laptop?

dat is ook best wel dom ja. ga anders eens naar de garantie. als je die nog hebt

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:12

HorseyDude schreef:
Ineens laadt hij ont zet tend laaaaaang windows 8 in, duurt echt lang met alleen maar een zwart scherm en veel schijfactiviteit, dan bij het inlogscherm gebeuren steeds random dingen zoals geen internetverbinding aangeven, ect... Ik denk gewoon dat de harde schijf dood is...

kan je trouwes wel watgaan kosten die garantie je hebt eruiteindelijk zelf mee liggen knoeien

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 09:15

jilleroo schreef:
Als je harde schijf dood was dan deed hij helemaal niets meer. Ik gok eerder op updates, of dat je misschien eens moet scannen op malware en rotzooi

Ik kan helemaal niets... Hij stopt tijden later bij het inlogscherm en das alles... Verder kan ik niet komen...

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:16

HorseyDude schreef:
jilleroo schreef:

Ik kan helemaal niets... Hij stopt tijden later bij het inlogscherm en das alles... Verder kan ik niet komen...

wacht es even.
kun je soms wel iets verder komen maar hangt hij dan zo ongelofelijk vast dat hij gewoon dood lijkt?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 09:22

Correct

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:24

Dan zit er misschien een fout in de software, maar nogmaals, dat is niet je harde schijf die stuk is. Ik zou zeggen, laat er iemand naar kijken met verstand, ontzettend dom dat je de herstelpartitie verwijderd hebt. Garantie is leuk maar geld meestal voor hardware, niet voor software die vastloopt. (of je moet een lieve verkoper hebben)

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:28

HorseyDude schreef:
Correct

heb ik ook gehad.
is een probleemmet de software en de driver.
vreselijk irritant probleem. heb mn laptop laten brengen naar Tummers (had k hem gekocht) breng hem naar de winkelwaar je hem gekocht heb met het aankoopbewijs. leg uit dat hij grote problemen heeeft met de software en driver.
ze laten hem er 3 dagen voor de reparatie. dit kost 10 euro maar dat wordt je kwijtgescholden omdat het wordt beschouwd als een onschuldige gebruikersfout.na de reparatie heb je nog wat nagevolgen waarnaaar het lijkt alsof het weer opnieuw begint.
zet je laptop dan uit. dan gaat ie zich opnieuw installeren volgens de reparatie en dan werkt hij zelfs beter dan eerst.
(let op mijn ervaring bij tumers)
MAAR WAT JE DUS MOET DOEN TERUG MET JE LAPTOP NAAR DE GARANTIE

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 10:51

HorseyDude schreef:

Het kan een oorzaak zijn, het hoeft niet. Kan je zover inloggen dat je eventuele activiteit van je harde schijf kan bekijken dmv dit programma? http://hdtune.com/files/hdtunepro_550_trial.exe

De gratis probeerversie even installeren, dan krijg je een tablad met health te zien, kan je daar een screenshot van maken en uploaden en hier even plaatsen?

EvaLoveyouxx schreef:
welk merk is je laptop?

Windows 8 is niet zwaar, het is geen programma maar een besturingssysteem.

HorseyDude schreef:
EvaLoveyouxx schreef:
welk merk is je laptop?

Acer is een prima merk met prima garantie afhandelingen. De herstelpartitie wissen is niet erg, Windows 8 is in staat zichzelf te herstellen. http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... h-reset-pc ik zou het alleen nog niet uitvoeren tot dat duidelijk is wat er aan de hand is.

jilleroo schreef:

Dat hoeft niet zo te zijn, een harde schijf welke dood gaat kan een enorm traag systeem opleveren met allerlei foutmeldingen enzovoorts. Een defecte harde schijf hoeft dus niet ineens weg te zijn.

EvaLoveyouxx schreef:
HorseyDude schreef:

kan je trouwes wel watgaan kosten die garantie je hebt eruiteindelijk zelf mee liggen knoeien

Hoezo kan de garantie wat kosten? Waarmee heeft de TS geknoeid? Graag onderbouwen.

EvaLoveyouxx schreef:
HorseyDude schreef:
Correct

heb ik ook gehad.
is een probleemmet de software en de driver.
vreselijk irritant probleem. heb mn laptop laten brengen naar Tummers (had k hem gekocht) breng hem naar de winkelwaar je hem gekocht heb met het aankoopbewijs. leg uit dat hij grote problemen heeeft met de software en driver.
ze laten hem er 3 dagen voor de reparatie. dit kost 10 euro maar dat wordt je kwijtgescholden omdat het wordt beschouwd als een onschuldige gebruikersfout.na de reparatie heb je nog wat nagevolgen waarnaaar het lijkt alsof het weer opnieuw begint.
zet je laptop dan uit. dan gaat ie zich opnieuw installeren volgens de reparatie en dan werkt hij zelfs beter dan eerst.
(let op mijn ervaring bij tumers)
MAAR WAT JE DUS MOET DOEN TERUG MET JE LAPTOP NAAR DE GARANTIE

Ik snap hier niks van, de TS heeft, ga ik vanuit, niets te maken met wat jij hebt meegemaakt bij winkel X. Ook dat het wat kost en wat kwijtgescholden wordt slaat nergens op, maar dat terzijde.

Eerst moet de TS kijken wat er aan de hand is, en naar aanleiding daarvan bepalen of het 1 een garantiekwestie is en 2 of het onder garantie valt. (indien van hardwaredefect bijna 100% altijd wel).

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 11:00

Op MIRACULEUZE WIJZE heeft een kennis van mij pc herstel aan de gang gekregen... Zal mij benieuwen... Tot op heden nog 1 procent...

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:01

Dat is niet zo slim, gezien de meldingen verwacht ik zelf dat de harde schijf aan het overlijden is. Heb je backups van al je belangrijke bestanden, foto's etc?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 11:02

Quad schreef:
Dat is niet zo slim, gezien de meldingen verwacht ik zelf dat de harde schijf aan het overlijden is. Heb je backups van al je belangrijke bestanden, foto's etc?

Ja op externe hds

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:04

HorseyDude schreef:
Op MIRACULEUZE WIJZE heeft een kennis van mij pc herstel aan de gang gekregen... Zal mij benieuwen... Tot op heden nog 1 procent...

mocht windows 8 gewoon eigenlijk te zwaar blijven voor je lappie.
dan kun je overwegen om er een middelgrote ssd schijf in te plaatsen,
daar je windows op plaatsen en zware zaken die je gebruikt (wellicht bepaalde spellen).

De ssd maakt een laptop of pc zeker dusdanig vlotter dat je weer een jaartje of 2 vooruit kunt met een verouderde te lichte pc of laptop..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 15:30

Nou, er is nieuws te melden: Lappie is naar de ACER fabriek en kan even 3 weken wachten op een nieuwe frisse lappie. Ze gaan nog wel even kijken of het een SOFTWARE of een HARDWARE fout is, want nu gaf dat ding weer alleen maar een BSOD aan met code een 0x0000001 code (http://www.personalcomputerfixes.com/un ... n-your-pc/)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:04

Die bsod zegt helaas helemaal niks. Ik denk dat je hem te snel laat ophalen zonder er een duidelijke diagnose achter te stellen, en in mijn ervaring duurt het bij Acer 1 tot 2 weken.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 08:05

Wel, hier een update - harde schijf heeft het begeven.... rip hdd....

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 22:54

Laptop leeft weer dankzij een nieuwe HDD en een schone Windows installatie! :)F *\o/*

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:17

Wat ik al dacht dus. Je hebt data al gebackupt, zo blijven doen dus! :)