Politiebericht op computer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Politiebericht op computer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 01:05

Ik kreeg net opeens een politiebericht op mijn laptop, dat ik €100 aan de politie moest betalen wegens illegale activiteiten, anders zou er een strafrechtzaak komen.

oliebol, virus dus. Meteen laptop afgesloten (je kon niks anders meer, het blokkeert dus je pc) en na opstarten kon ik weer gewoon gebruik maken van internet. Maar dat virus zit nu dus wel in mijn computer...

Na even Googlen erachter dat dit het Ukash politievirus is, dat er met een download afgehaald moet worden. Nu kan ik de komende tijd niet zo aan een andere laptop van vrienden o.i.d. geraken om dit programma te downloaden (moet nml. op een onbesmette pc).

Iemand meer verstand van dit virus? Kan ik mijn laptop nu nog veilig gebruiken? Ik moest eigenlijk nml deze week bankzaken regelen via internet, dit durf ik nu niet zo goed meer...

Alvast bedankt!

Isaboy

Re: Politiebericht op computer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 01:07

waren er hier niet meer topic's van ?

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 01:11

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 01:17

Dank je! Daar zie ik in het laatste bericht iets staan over dat je da kan installeren. Weet iemand daar iets van?

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 01:19

Ben je handig met de pc? Mijn vriend noemde deze optie:
Met systeemherstel je pc 2/3 dagen terug in de tijd zetten en dan die download binnen halen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 01:20

Kan ik dat dan niet gewoon nu downloaden? Aangezien ik nu ook gewoon de laptop gebruik. En heeft het virus er niet al langer op gezeten?

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 01:22

Citeerd vriend: Als het virus erop komt zie je dat bericht gelijk, hij zou er dus niet langer op kunnen zitten. Je kan ook Hitman Pro (virusscanner) eroverheen halen die haalt hem er ook voor je uit.

http://www.surfright.nl/en/downloads

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 01:23

Hartstikke bedankt, ga ik direct proberen. Zijn bankzaken daarna weer veilig?

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 01:25

Ja daar moet Hitman voor zorgen... Het is wel raadzaam te kijken voor een langdurige goede virusscanner!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 01:26

Ja ga ik inderdaad toch maar doen, was al iets van 2 jaar verlopen maar dacht 'ach het zal wel' ... oeps... Bedankt in ieder geval, hij is nu bezig :) !

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 01:28

Super succes! (ken het probleem, daarom heb ik mijn vriend die dat dus maar bij houd hahaha)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 01:29

Oh wauw, halverwege en hij zit echt helemaal vol met virussen en riskware -O- Nu download(de) ik ook veel en dat heeft 'ie er ook allemaal bij (BitTirrent enzo) maar denk dat ik alles er maar af sodemieter dan.

Edit; Stuk of 7 Trojans erbij :') Hoe bestaat het dat mijn laptop nog leeft

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 01:36

control alt delete
taakbeheer
internet beindigen

scheelt je rondje pc op starten.. het lijkt alles te blokeren, maar het is feitelijk uiteindelijk alleen je internet.. via taakbeheer kun je het afsluiten

edit:

is een snertmelding idd. heb m ook inmiddels twee maal gehad. heb nog even nagekeken die van mij is overigens niet het virus dat je hele pc gijzelt, maar een mildere variant die via die pagina je pc lijkt te gijzelen.. na afsluiten internet is er ook geen virus te bekennen hier..

echt vaag die troep..

goed dat ik nu ook weet van het virus heb ook even gekeken hoe die melding eruit ziet.. lijkt bijna hetzelfde maar wel iets verschillend van dat Ukasha ding. bij mij werd mijn 'ip' geblokkeerd zo gezegd.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 01:45

Echt he, dat mensen er ook intrappen is nog wel erger! Bij mij 'gijzelde' die ook alleen internet, maar internet kon je dus niet afsluiten. Inmiddels als het goed is is alle troep eraf, stonden zo'n 28 virussen op :') Nu nog even extra scan erover

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:34

Even een berichtje in dit topic, omdat ik volgens mij met hetzelfde probleem zit :\ Alleen dan op de mac en heb ik er inmiddels al een virusscanner overheen gegooid en die vind niks… Om dit topic niet te 'vervuilen' heb ik maar even een nieuwe aangemaakt: [HTT] Ukash virus? Op de mac. Dus als iemand daar nog wat zinnigs over kan zeggen: heel graag!