Ik ben een beetje aan het oriënteren op notebooks/laptops/netbooks om worddocumenten op te schrijven. Mijn laptop is te zwaar en kwetsbaar om elke keer mee te nemen en de accu is daarbij veel te kort. Ik zoek iets wat ligt en handelbaar is en de accu moet minimaal een uur of 3 meegaan.
Ik heb wat gegoogled, maar er bestaan tegenwoordig zoveel andere verwerkers, waarvan ik niet weet hoe betrouwbaar ze zijn, zoals netbooks.
Kan iemand me iets aan- of afraden? Het is voornamelijk om samenvattingen van WO-vakken op te schrijven en eventueel wat lijstjes/werkstukken op te maken met eenvoudige indeling.
Voor een goed advies zou je bokker Quad even een berichtje moeten sturen! Hij heeft er veel verstand van en heeft me ook geadviseerd in het kopen van een laptop.
8nnemiek
Geplaatst: 24-09-14 10:40
Is een iPad met een los toetsenbord geen idee? Lekker licht en makkelijk in gebruik.. met Pages kun je heel fijn tekstverwerken en werkstukken maken (vooral ook heel gemakkelijk met het invoegen van foto's enzo, in tegenstelling tot Word).. Gaat dagenlang mee, met één druk op de knop staat ie direct aan.. Lekker snel en betrouwbaar.. Echt heel fijn ding
@JoopC Bedankt, ik heb voor mijn mobielkeuze ook al met Quad 'gepraat'en uiteindelijk een goed overwogen keuze gemaakt.
@8nnemiek Kijk dat bedoel ik. Ik wist niet eens dat dat bestond Een ipad vind ik rot om mee te typen, maar een los toetsenbord zou ideaal zijn. Ik ga eens kijken naar prijzen.
Ik moet nog wel een idee krijgen van vereisten. Hoewel werkgeheugen, opslag etc..
Ik heb een acer aspire v5 122p. Om dezelfde redenen als jij. Hij moest draagbaar zijn, compact en snel genoeg voor verwerken, internetten een een beetje series kijken.
Quad
Geplaatst: 24-09-14 12:49
Ik zou de Asus T100 overwegen. Volledige beschikking over Windows 8.1 en gratis Microsoft Office 2013 meegeleverd.
Opslag kan je uitbreiden dmv een MicroSD kaart en hij is snel genoeg voor de door jou genoemde taken.
Ik lees even mee Ben ook op zoek naar een laptop voor het schrijven van Word-documenten/powerpoint/excel/PDF, beetje internetten en eventueel een filmpje downloaden. Wil alleen geen touchscreen