Ik wilde volgend jaar voor het fietsen een fietscomputer aanschaffen die niet alleen de route aanduidt, maar ook allerlei informatie over de rit binnen haalt.
Nu heb ik echter net de nieuwe iPhone 6 besteld, en volgens mij kan dat ook prima daarmee. Ware het niet dat ik soms ook gewoon 5/6 uur op de fiets zit en dan gaat scherm aan, data/gps tracken etc, gewoon niet werken, want voor ik aangekomen ben, is de telefoon leeg natuurlijk.
Daarom ben ik nu aan het rondkijken voor een powerbank. Ik heb een klein fietstasje aan het frame bij het stuur, dus vandaar een kabeltje naar een telefoon die in een houder op mijn stuur zit (die zijn tegen het voorjaar vast verkrijgbaar) is niet zo heel ingewikkeld lijkt me.
Nu weet ik dat er relatief simpele draadloze opladers zijn die je iphone wellicht 1 extra keer opladen, maar er zijn ook grotere powerbanks (telefoon formaat zeg maar), waar je wel 5-7 keer je telefoon mee zou kunnen opladen. Voor het fietsen misschien wat lomper en onpraktisch, maar met zo'n tasje niet ondoenlijk. En wel handig als ik hem ook daadwerkelijk meerdere keren achter elkaar nodig heb op vakantie/festival oid.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Het zijn er zó veel! En alle engelse blogs en "top 10 's "zijn allemaal alleen verkrijgbaar op amazon en niet gewoon in een Nederlandse webshop.
Iemand tips of adviezen, want ik heb geen idee waar ik moet beginnen.