Powerbank, draadloos opladen.... ervaringen? Tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Powerbank, draadloos opladen.... ervaringen? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 16:51

Ik wilde volgend jaar voor het fietsen een fietscomputer aanschaffen die niet alleen de route aanduidt, maar ook allerlei informatie over de rit binnen haalt.

Nu heb ik echter net de nieuwe iPhone 6 besteld, en volgens mij kan dat ook prima daarmee. Ware het niet dat ik soms ook gewoon 5/6 uur op de fiets zit en dan gaat scherm aan, data/gps tracken etc, gewoon niet werken, want voor ik aangekomen ben, is de telefoon leeg natuurlijk.

Daarom ben ik nu aan het rondkijken voor een powerbank. Ik heb een klein fietstasje aan het frame bij het stuur, dus vandaar een kabeltje naar een telefoon die in een houder op mijn stuur zit (die zijn tegen het voorjaar vast verkrijgbaar) is niet zo heel ingewikkeld lijkt me.

Nu weet ik dat er relatief simpele draadloze opladers zijn die je iphone wellicht 1 extra keer opladen, maar er zijn ook grotere powerbanks (telefoon formaat zeg maar), waar je wel 5-7 keer je telefoon mee zou kunnen opladen. Voor het fietsen misschien wat lomper en onpraktisch, maar met zo'n tasje niet ondoenlijk. En wel handig als ik hem ook daadwerkelijk meerdere keren achter elkaar nodig heb op vakantie/festival oid.

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Het zijn er zó veel! En alle engelse blogs en "top 10 's "zijn allemaal alleen verkrijgbaar op amazon en niet gewoon in een Nederlandse webshop.

Iemand tips of adviezen, want ik heb geen idee waar ik moet beginnen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Powerbank, draadloos opladen.... ervaringen? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:54

Ik heb er gewoon eentje gekocht bij de Budgetmarkt (soort Xenos). Ik kan er mijn foon 1x mee opladen, prima dingetje verder.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:57

Ik zou een Xiaomi 10400 powerbank bestellen, kost maximaal 2 tientjes maar dat is wel pure kwaliteit, mits je een originele hebt en geen fake.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:11

Ik heb ze van A-Solar / Xtorm. Ze kosten maar een paar tientjes en echt ideaal voor op vakantie of meerdaagse muziekfestivals of kampen als je geen beschikking hebt over een stopcontact. Ik heb er zelf eentje van 5.000mAh en eentje van 14.000mAh. Ik ben er zeer tevreden over. :) Ik heb ook wel eens merkloze of goedkopere gehad, maar daar zat vaak minder stroom in of accu werd al snel minder na intensief gebruik.

http://www.xtorm.eu/NL/power-banks

Coolblue.nl verkoopt ze ook.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:57

Ik heb deze van 6000 mAh een paar maanden geleden in het prijzencircus van de V&D gekocht voor €17,50. Hij is nu iets duurder: http://www.vd.nl/wonen/kantoor/gadgets/ ... Bprice_var

Ik had hem aangeschaft voor de vakantie en ben er erg tevreden over. Ideaal dingetje als je lange tijd zonder stopcontact zit. :)

Ik zie op internet dat de iPhone 6 een batterij van 1810 mAh heeft, die zou je hiermee dus zo'n 3,3 keer kunnen opladen.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:04