GPS hartslagmeter voor fietsen én hardlopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VERAx

GPS hartslagmeter voor fietsen én hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 23:19

Hallo allemaal,
Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Ik ben op zoek naar een sporthorloge/hartslagmeter dat gebruikt moet kunnen worden voor fietsen én hardlopen; het horloge moet dus vast te maken zijn aan een stuur. Maar dat is niet mijn enige eis, het horloge moet ook een snelheidsmeter én een hoogtemeter hebben.
Deze gegevens wil ik tijdens de sportactiviteit kunnen bekijken, en niet pas achteraf. Ik kan echter alleen horloges vinden die aan deze eisen voldoen die geen hartslagmeter hebben, of die alleen voor fietsen kunnen worden gebruikt. Het horloge wat ik zoek moet toch bestaan?! Is er iemand die een horloge weet/heeft die aan mijn eisenpakketje voldoet?
Alvast bedankt!

Lizz

Re: GPS hartslagmeter voor fietsen én hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:25

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 11:28

Bedankt voor je reactie, die was ik inderdaad al tegen gekomen maar liggen behoorlijk boven mijn budget, helaas! (max 200 euro)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:40

Met jou wensen is het niet haalbaar binnen je budget, dus je moet of eisen bij gaan stellen of nog even doorsparen..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:41

Ik ben trouwens mega fan van garmin, zo goed als alle sporters die ik ken hebben er eentje. Dit merk is het grootste, meest innovatieve, betrouwbaar en ervaren in de markt

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 15:09

Ik heb inderdaad al veel goede verhalen over Garmin gehoord, daar zou ik eventueel ook nog naar kunnen kijken en dan eentje zonder hoogtemeter.

Ik vond trouwens ook nog deze die wel aan al mijn eisen voldoet, net binnen mijn budget, maar volgens mij is dit een wat onbekender merk?
http://www.fonq.nl/product/polar-rc3-gp ... schrijving

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:08

Klopt dat ze duur zijn. Je kan ook kijken of je een app is om hoogte te meten. Want neem aan dat je je telefoon vaak mee hebt? Zeker als je de bergen in gaat?

Polar is een bekend merk, wordt veel door hardlopers gebruikt. Ik hoor er positieve verhalen over, in mijn omgeving hebben een aantal mensen een polar.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:59

Polar meet met maar 1 of 2 satellieten (de duurdere modellen met max 5) en is daardoor niet heel betrouwbaar.. Garmin en TomTom gebruiker er bv 5, groot verschil in de nauwkeurigheid.

Wat wil je gaan doen met de data die je verzameld? Waarom is voor jou hoogte bv belangrijk en waarom wil je hem perse aan je fiets doen? Horloge kan je ook om je stuur binden zonder houdertje...... Scheelt namelijk uiteindelijk wel een hoop geld omdat je niet in een nis van de markt zit!

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 15:14

Lizz: GPS werkt erg slecht op mijn telefoon, er is zeer veel afwijking.

Romyv: Dat scheelt wel, inderdaad, wist ik niet! Het horloge gaat door twee personen gebruikt worden; mijn vader wilde namelijk een fietscomputertje voor het wielrennen en ik bedacht dat een GPS systeem voor mij voor het hardlopen handig zou zijn. Maar hij zou dus wel aan al zijn eisen moeten voldoen, en een horloge dat niet aan een stuur kan/geen hoogtemeter valt dan dus al af..

Verder heb ik ook nog een Suunto horloge gevonden, met als originele prijs bijna 300 euro dus die komt al wat meer in de buurt van de hogere prijsklasse. Heb je daar toevallig ook kennis over?
http://www.sporthorlogecenter.nl/produc ... ifications

Harstikke bedankt voor de hulp al in ieder geval!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:31

Als je verschillende apparaten wilt vergelijken, dan kan je ook dcrainmaker checken. Dat is een triathleet, die een blog bijhoudt, waarop hij trainingsapparatuur beoordeelt en die als heel goed bekend staat. De Suunto heeft hij ook getest: http://www.dcrainmaker.com/2014/03/suun ... eview.html

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:42

Suunto staat wel goed aanschreven, garmin is ver uit de beste. zelf heb ik de 910xt, daar kan je zowel me fietsen als mee lopen, er is een stuur houder voor en alles wat jij wilt. Het vorige model is de 310, die is nu wel aantrekkelijk in prijs

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 20:52

Het is uiteindelijk de TomTom Multisport HRM geworden, die voldoet ook aan alle eisen en is toch een stukje goedkoper (bij de Garmin zou er ook nog een hartslagband en fietshouder bij moeten wat het totaalpakketje toch weer te duur zou maken.) :)