samsung galaxy s5 heeft zwemles gehad.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

samsung galaxy s5 heeft zwemles gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 11:37

Vanmorgen stond ik met mijn telefoon in mijn handen toen hij er opeens uit gleed.
Precies in een emmer water -O-
Uiteraard gelijk eruit gegraaid en uit zijn hoesje gehaald om hem droog te maken.
Op het eerste oog had hij er eigenlijk helemaal niets van *\o/*

Maar schijn bedriegt -O-
Het toestel werkt naar behoren alleen denkt hij dat er een hoofdtelefoon in zit.
Er moet dus water in die plug in zitten.

Nu heb ik de batterij eruit gehaald en in een bak rijst gelegd.
Hoelang moet ik hem laten liggen ?

Toestel heb ik 3 weken terug gehaald dus ik baal als een stekker -O-

Undefined

Re: samsung galaxy s5 heeft zwemles gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:39

Je kunt er ook een nieuwe plug in laten zetten! Kost denk ik iets van 30 euro.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:40

Die S5 was toch spatwaterdicht? Wat je kan doen is even met een oorstokje de headphone plug droog te maken. Zou sowieso het toestel even 2 dagen laten drogen zonder batterij er in :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:41

Ik heb hem ook, en ze zeggen nog wel dat hij juist waterdicht genoeg is voor dit soort gevallen. :') banketstaaf.

Ik denk dat het niet aan de batterij ligt en die zal wel redelijk droog gebleven zijn als je samsung mag geloven. Het gat voor de koptelefoon is idd open en die kan je beter droog zien te krijgen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:42

Die S5 zou toch zo waterdicht zijn :+

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:45

Het toestel gewoon in een bak rijst leggen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:48

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:49

Ook toestel in bak rijst leggen. Kan een paar dagen duren om goed te drogen.

spatwater dicht is wat anders dan onderdompel dicht. Hoop voor je dat je hem weer goed krijgt.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 11:51

Ik heb net de winkel gebeld waar ik hem gekocht heb.
Die zegt een paar uur in een lucht dichte zak... ben alleen bang dat er straks rijst in de plug in komt.
Volgens de verkoper beweerd samsung dat ook de plug in waterdicht moet zijn.
Nu dus contact opnemen met samsung fijn 0900 nummer >;) :$

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 11:55

knuffeldier schreef:
Ook toestel in bak rijst leggen. Kan een paar dagen duren om goed te drogen.

spatwater dicht is wat anders dan onderdompel dicht. Hoop voor je dat je hem weer goed krijgt.

Samsung geeft zelf aan dat je zelfs met je telefoon kunt zwemmen dus een tegenvaller is het wel dat hij blijkbaar niet even 3 seconde zelfstandig kan zwemmen in nog geen 5 liter water :=
Laatst bijgewerkt door moyra op 18-09-14 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:06

LZP >> HTT

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 12:23

Samsung gesproken en die beginnen nu al te schermen met als het gebruikerssporen bevat zult u de kosten zelf moeten betalen. Nou dat beloofd weer een heel verhaal te worden.... zucht.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:36

Gewoon op je strepen gaan staan! Je hebt garantie, zij geven zelf een bepaald keurmerk dus moeten ze dat ook waarmaken.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 12:39

Als blijkt dat er andere schade is dien ik sowieso 36,30 te betalen voor het na kijken van het toestel.
Ik word er altijd een beetje huiverig van want samsung kan zoveel zeggen.

(toestel ziet er uit en functioneerde nog als nieuw).

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:44

S5 is inderdaad compleet waterdicht, kan tot een meter onder water.
Echter, ik ben er mee wezen zwemmen, en foto's onder water, en toen zeurde hij ook een dag lang over de hoofdtelefoon.
Is na een dag weer weggegaan. Denk dat het vocht dan toch verdampt wat er in zit.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 12:52

Sabinee__ schreef:
S5 is inderdaad compleet waterdicht, kan tot een meter onder water.
Echter, ik ben er mee wezen zwemmen, en foto's onder water, en toen zeurde hij ook een dag lang over de hoofdtelefoon.
Is na een dag weer weggegaan. Denk dat het vocht dan toch verdampt wat er in zit.

Het komt dus meer voor.
Op zich vind ik het zeuren om hoofdtelefoon niet zo vervelend wat ik echter wel vervelend vind is dat ik daardoor dus niet kan bellen of geluid kan afspelen.
Maar we zullen zien wat er gebeurt als ik hem straks uit het rijst haal.
Anders gaat hij mooi naar samsung.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:34

Dat oortelefoon dingetje is een bekend "probleem". Je telefoon is wel degelijk waterdicht/afstotend aangezien alle "vitale" delen beschermt zijn en je telefoon het dus nog gewoon doet. Je plug zal nu wrs denken dat er iets in zit omdat het water contact zal maken en geleid, maar als dat eenmaal allemaal verdampt is zou die het gewoon nog moeten doen. Vervelend voor nu dat je geen muziek kan luisteren of kan bellen, maar je telefoon werkt iig nog. Probeer evt of je wat keukenpapier ofzo op kan rollen zodat het wat water opneemt als je het erin steekt.
Overigens zou ik denken dat je zelfs met "koptelefoon erin" er wel ergens een optie zou moeten zijn waar je alsnog kan overschakelen naar speaker. Dit kon altijd toen ik de S3 nog had (maar daar zat immers ook radio op) maar moet zeggen dat ik het bij deze nog niet opgezocht/uitgeprobeerd heb. Alhoewel dat wrs niet voor YouTube of FB werkt..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:39

moyra schreef:
Als blijkt dat er andere schade is dien ik sowieso 36,30 te betalen voor het na kijken van het toestel.
Ik word er altijd een beetje huiverig van want samsung kan zoveel zeggen.

(toestel ziet er uit en functioneerde nog als nieuw).

En hoe is net afgelopen?

Zat misschien het laad klepje er niet goed op?
Zodra de achterkant dicht zit en het laad klepje ook had dot geen probleem moge geven.
(Dat is wat samsung mij vertelde)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 10:42

Alles zat gewoon goed dicht en het toestel zat nog in een stevig hoesje.
Na 3 uur in de rijst doet hij het weer naar behoren.
Daarna heeft hij (Gelukkig) geen zwemles meer gehad.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:45

Ik heb wel eens mn iPod door de plee gespoeld. Gelukkig bleef hij halverwege hangen :=.

Je moet hem absoluut NIET aanzetten, is ie meteen stuk. Je moet de hele telefoon een week laten drogen, in rijst is prima maar op de verwarming kan ook (niet föhnen) en dan kijken of hij het na een weekje nog doet.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 10:47

Elinex304 schreef:
Ik heb wel eens mn iPod door de plee gespoeld. Gelukkig bleef hij halverwege hangen :=.

Je moet hem absoluut NIET aanzetten, is ie meteen stuk. Je moet de hele telefoon een week laten drogen, in rijst is prima maar op de verwarming kan ook (niet föhnen) en dan kijken of hij het na een weekje nog doet.

Met dit toestel moet je kunnen zwemmen volgens Samsung.
Mag toch aannemen dat ieder die er mee zwemt het toestel geen week in de rijst hoeft te leggen.
Maar het toestel doet het weer zoals het hoort.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:48

Zelfs met het klepje erop kan je niks doen tegen de hoofdtelefoon aansluiting (aangezien die open is, tenzij je er zo'n juweel ding in stopt maar dan heb je imo hetzelfde probleem met de hoofdtelefoon als nu alleen hoef je hem dan wrs niet zo lang te laten drogen). Nu zou daardoor verder geen problemen in de telefoon moeten kunnen ontstaan maar het probleem leek vooral te zijn dat de telefoon aangaf dat er "een hoofdtelefoon" in zat en er dus niet gebeld of muziek geluisterd kon worden. Wanneer de telefoon helemaal opgedroogd is zou die het vanzelf dus ook weer moeten doen.

Het klepje ed beschermt vooral de binnenkant van de telefoon en blijkbaar kan er geen water via de koptelefoon ingang in de telefoon komen dus zelfs als die allemaal goed dicht zitten blijf je met dit "probleem" zitten.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:06

Gelukkig doet je telefoon het weer!

Ik heb ook ongeveer zo'n ervaring gehad, van de zomer met mn oude sony (drie jaar oud en niet waterdicht officieel).
Was sinds woensdagochtend kwijt, donderdagavond teruggevonden onderin het toilet.
Inderdaad niet aanzetten, alles eraf wat eraf kon, een nacht in een afgesloten bakje met zout gelegd. Daarna een dagje drogen. Dag erna weer aangezet, wel met een nieuwe accu, die was echt helemaal stuk! Eerst had ik nog rare strepen op het scherm, maar dat is na een week of drie helemaal verdwenen en dus weer goedgekomen. En eerst deed het geluid alleen op speaker, ook dat was na een week of drie weer goed.
Dus drogen kan kennelijk best lang duren :)