Gratis alarminstallatie? Betrouwbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Gratis alarminstallatie? Betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 18:03

Vanmiddag werd er aangebeld door een verkoper van een bedrijf die doet in alarminstallaties voor particuliere woningen. Er zijn onlangs bij ons in de wijk wat inbraken geweest (klopt) en ze gaan daarom in onze wijk een campagne starten waarbij ze 5 gratis alarmsystemen weggeven a 1.000,- in de hoop dat dit voor voldoende mond-op-mond reclame zorgt zodat de rest van de buurt ook een dergelijk systeem gaat aanschaffen.

Allereerst, ik was alleen thuis vanmiddag dus ik heb gevraagd of de beste man wil terugkomen als mijn vriend thuis is. Dat was geen probleem. Ze gaan vandaag bij 20 huishoudens langs en wie volgens hen het meest 'geschikt' is krijgt dus het gratis systeem.

Op een of andere manier denk ik altijd bij "gratis" dat er een addertje onder het gras zit. Ik bedoel, ik laat wel camera's (sensoren?) in mijn huis plaatsen door een 'vreemd' bedrijf.

Google is met dit soort dingen altijd mijn beste vriend, maar op google vind ik niks geks over dit bedrijf. Ze hebben een Facebookpagine waar geen rare dingen op staan en ik heb het KVK nummer gecontroleerd en ook daar vind ik niks verdachts.

Wat denken jullie? Is dit betrouwbaar of zijn dit juist dieven die bij mij eerst heel slim een cameraatje plaatsen en precies zien wanneer ik wel en niet huis ben? Of ben ik overbezorgd en moet ik blij zijn met een gratis alarminstalatie in m'n huis.

Ik weet het even niet...

Anoniem

Re: Gratis alarminstallatie? Betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:04

Heb je het bedrijf zelf al gebeld of zij er iets van af weten?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:06

Wij hebben een "gratis" beveiligingsstysteem gehad via huis aan huis verkopers van uw huis veilig. Geen idee of het daar bij jou ook over gaat :)
We betalen wel voor een abbonnement op de meldkamer, maar het alarm was verder gratis. Wij zijn hartstikke tevreden. De verkoper had een fout gemaakt bij zijn berekening (ze verkopen een vast pakket en dat bleek niet voldoende voor ons huis en hij dacht van wel) en dit hebben ze heel netjes opgelost. Wel vond ik de monteur een griezel van een kerel en dat heb ik ook gemeld.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 18:08

Slim Dees_daan... :)* Waarom ben ik daar zelf niet op gekomen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:09

Absoluut niet doen! Bij een collega zijn ze ook geweest, die heeft het niet gedaan. De buren wel, die betalen zich blauw ondertussen!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:11

Ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt nelleke :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 18:13

Het bedrijf heb ik net geprobeerd te bellen. Helaas waren ze vanaf 18.00u niet meer bereikbaar (logisch). Ik ben in elk geval benieuwd wat de beste man te vertellen heeft.

Ik ga in elk geval nergens m'n handtekening onder zetten als het een maandelijkse dienst betreft etc.

Secrible, het is niet dat bedrijf wat bij jou is geweest, het is een ander bedrijf.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:14

Ook hier erin getrapt.
Een contract afgesloten voor volgens afspraak 5 jaar voor alarmopvolging.
Helaas is dit op een of andere onverklaarbare manier 10 jaar geworden.
Wij hebben hem met name afgesloten omdat wij beneden slapen en de kinderen boven.
We vonden het zo'n veilig idee dat bij brandalarm de brandweer meteen uit zou rukken en we dus geen kostbare minuten zouden verliezen.
Helaas blijkt dit dus niet het geval te zijn.
Alarm ging af door de warmte van de kachel, dus we durven hem niet meer aan te zetten.
We hebben geprobeerd ervan af te komen, maar de afkoopsom is buitensporig hoog, en ze mogen hem van mij zo weghalen.
Veel storingen en dure reparaties en een zeer onsympathieke eigenaar.
Kortom, wij zijn totaal niet tevreden over het geheel

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 18:18

Frisian_love, bij welk bedrijf was dit? (Mag ook per pb)

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:21

Ik weet het even niet uit mijn hoofd, zal het even nakijken.
Ik laat het je zo snel mogelijk weten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:22

Wij hebben ook een 'gratis' alarmsysteem en het bevalt verder prima moet ik zeggen :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:23

Wij hebben dat ook aan de deur gehad! securitas oid.

Systeem is gratis, maar je betaald wel voor de centrale zegmaar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:24

Wij hebben het ook via securitas. Ze zijn eerst op gesprek geweest en toen nog een keer langs gekomen om alles te installeren. Securitas is ook een betrouwbaar bedrijf. Daar hoef je niet bang voor te zijn.
Je betaalt wel voor de centrale idd, maar dat valt op zich best mee. Bij ons in de wijk is de afgelopen jaren best veel ingebroken, dus we wilden het sowieso al.
Het systeem werkt verder prima. Geen klachten verder en ze zijn qua advies etc heel professioneel en netjes gebleven.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 18:29

Nee het is niet zo'n grote speler zoals Securitas, dan had ik er al een ander gevoel over gehad.

Ik weet niet, ergens heel diep achterin gaan de alarmbellen rinkelen, maar het is niet ergens op gebaseerd (website prima, verkoper gewoon nette man, kvk prima etc.).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:30

Maandelijks betalen is net wat je zelf wil. Als je aangesloten wil zitten op een meldkamer, dat houd o.a. Im dat je altijd gebeld word als het alarm niet binnen een bepaalde tijd na het alarm geven ontgrendeld word, dan zul je waarschijnlijk maandelijks gaan betalen. Daarbij moet je in de gaten houden of er onderhoud gepleegd word door het betreffende bedrijf want daar zitten meestal ook kosten aan verbonden. Als je niet aan de meldkamer aangesloten wil zitten dan betaal je natuurlijk geen meldkamer kosten meer en gaat je alarm nogsteeds af maar word je niet meer gebeld op het moment dat het alarm afgaat en/of niet optijd ontgrendeld word.

Ik ben wel benieuwd naar de aanbieder van het alarm systeem. Mag ook via pb. Mijn vriend zit in die sector dus kan even navraag voor je doen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:40

Wat bieden ze, waar gaat je alarm heen? Naar hun meldkamer of ook lokale politie en brandweer?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 18:45

Geen idee, zo ver heb ik niet doorgevraagd, maar dat zijn goede vragen om te stellen zodirect.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:03

O ja, ik heb ook wel eens zo iemand aan de deur gehad. Gratis alarminstallatie kon ik zomaar krijgen. En omdat ik bij dat gratis al gelijk mijn bedenkingen had, doorgevraagd en toen bleek inderdaad dat je aardig per maand moest betalen voor de meldkamer. Bovendien is het toch wel zo dat een alarminstallatie eigenlijk alleen maar verteld dat er iemand in je huis is die je niet hebt uitgenodigd, het is niet dat er spontaan een heel cordon ME in je achtertuin staat om je te redden. En als zo'n meldkamer eerst jou belt duurt het sowieso nog langer voordat de politie er is. Is dus eigenlijk alleen handig als je er veel niet bent. Op zich leek het me verder niet een heel verkeerd bedrijf maar was al niet geinteresseerd en ben veel thuis dus heb er niet verder naar gevraagd. Daarnaast geloof ik heilig in het 'Don't call us, we call you' principe en als ik zoiets wil ga ik eerst wel rustig rondkijken naar iets waarbij ik het gevoel heb dat me dat gaat bevallen.
Een wijkagent heeft trouwens ooit eens aan mijn moeder verteld dat alleen al een stickertje al vaak genoeg afschrikt, zeker voor gelegenheidsinbrekers.

Maar als ik er aan denk moet ik er weer om lachen. Och arme, 't ventje :(:) . Meneer wilde wel heel graag dat ik mijn dure spulletjes veilig achter een alarm ging doen, waarop ik antwoordde dat ik die dan eerst nog moest kopen (zelfs mijn tv is zo oud dat als je er drie keer omheen bent gelopen je je dagelijkse portie beweging hebt gehad :') ). Daarna kwam hij nog met 'Maar mevrouw, wat als er iemand aan ú wil komen, wilt u dan niet goed beschermd zijn?' waarop ik hem breed grijnzend aankeek en vertelde dat de laatste keer dat iemand me wakker maakte die persoon nog vijf jaar nachtmerries had gehad, ik karate, judo, jiu jitsu en nog 25 andere enge woorden kende en een moersleutel had die ik met alle liefde ergens in zou stoppen waar de zon niet scheen. En die meneer, een kop kleiner dan ik en ik ben al niet zo groot, werd heel wit, wat knap is voor iemand met een donkere huidskleur, en was ineens wel heel snel weg _O- .

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 19:07

:')

Ik voel me eigenlijk al een beetje dom dat ik niet heb doorgevraagd en dat ik 'm vanavond laat terugkomen. :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:15

Pluizebolpum schreef:
O ja, ik heb ook wel eens zo iemand aan de deur gehad. Gratis alarminstallatie kon ik zomaar krijgen. En omdat ik bij dat gratis al gelijk mijn bedenkingen had, doorgevraagd en toen bleek inderdaad dat je aardig per maand moest betalen voor de meldkamer. Bovendien is het toch wel zo dat een alarminstallatie eigenlijk alleen maar verteld dat er iemand in je huis is die je niet hebt uitgenodigd, het is niet dat er spontaan een heel cordon ME in je achtertuin staat om je te redden. En als zo'n meldkamer eerst jou belt duurt het sowieso nog langer voordat de politie er is.

Bij ons is het wel degelijk zo dat ze ook meteen politie etc sturen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:18

Ze zijn bij mij ook aan de deur geweest.
Stond me een beetje aan te gapen toen ik zei dat ik me niet zo onveilig voelde. Vraag me af hoe zo'n systeem tegen paniek is zoals die knul mij wilde wijs maken..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:19

_Nelleke_ schreef:
:')

Ik voel me eigenlijk al een beetje dom dat ik niet heb doorgevraagd en dat ik 'm vanavond laat terugkomen. :+

Gewoon laten komen en je voordeel doen met de tips die je hier krijgt, je bent tot niets verplicht en hij wil graag iets aan de man(vrouw) brengen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:19

Cayenne schreef:
Pluizebolpum schreef:
O ja, ik heb ook wel eens zo iemand aan de deur gehad. Gratis alarminstallatie kon ik zomaar krijgen. En omdat ik bij dat gratis al gelijk mijn bedenkingen had, doorgevraagd en toen bleek inderdaad dat je aardig per maand moest betalen voor de meldkamer. Bovendien is het toch wel zo dat een alarminstallatie eigenlijk alleen maar verteld dat er iemand in je huis is die je niet hebt uitgenodigd, het is niet dat er spontaan een heel cordon ME in je achtertuin staat om je te redden. En als zo'n meldkamer eerst jou belt duurt het sowieso nog langer voordat de politie er is.

Bij ons is het wel degelijk zo dat ze ook meteen politie etc sturen.

Hier idem. Proberen eerst ons te bellen, en dat gebeurt binnen enkele tellen. Neem je niet op, krijg je de politie direct aan de duer.

Ook heel belangrijk om na te vragen: bij sommige bedrijven betaal je een giga boete bij een valse melding!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:25

Wij kregen er ook nog rookmelders, raamsensoren en deursensoren etc bij. Netjes afgesteld zodat hij niet op de kat afgaat. We kregen eerst een oriënterend gesprek van Securitas en dan zouden ze overleggen of wij de geschikte personen waren voor zo'n systeem. Ik vraag me wel af of ze dat niet gewoon maar zeggen en vervolgens gewoon altijd zo'n ding installeren, maar goed :') Wij zijn er verder tevreden mee en het werkt netjes naar behoren :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:28

F_Orumster schreef:
Wat bieden ze, waar gaat je alarm heen? Naar hun meldkamer of ook lokale politie en brandweer?

Als het alleen naar hen gaat en zij beveiliging sturen dan is het goed om te weten wáár de dichtstbijzijnde centrale is en waar de dichtstbijzijnde wachtposten. Ik heb namelijk wel gelezen dat dat soms wel drie kwartier kan zijn, geen inbreker die er dan nog braaf is. Dan zou 112 die de lokale politie inschakelt een betere optie zijn.